... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 17:25

v com nesuhlasis? Rozdiel v krutaku tam mas napisany a je to 100percent pravda. To ze je nafta ucinejsia sa neprejavi na vykone ale na nizsej spotrebe. Proste 100 koni je stale 100 koni.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 17:34

Martin46 napísal:
Proste 100 koni je stale 100 koni.


No to je jasne ;) vtom sa ani nikto nehada ;)

Ale to neni jedno, ze ci je ten motor schopny dodat tych cca 100 koni v rozsahu 500 otacok, alebo v rozsahu 3000 otacok ;)

Napr. M3 keby si tocil len do tych spominanych 5900 otacok ako 330i, tak ten vykon by bol velmi podobny ako u 330i ;) M3 vyhra kvoli tomu, ze sa moze tocit daleeej o dalsich 2000 otacok.... a to je prave ta velka vyhoda benzinu oproti dieslom ;)
Napr. Hondacke motory maju tiez vyhodu oproti beznym vtom, ze sa vedia tocit do ovela vyssich otacok ;)...preto im staci mensi objem/krutiaci moment na dosiahnutie rovnakeho vykonu
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 18:43

porovnavat S50 s M54 je blbost, pretoze M54 je o dost modernejsi a na veci nic nemeni to, ze je to M motor. Ked uz porovnavat, tak s e46 M3 a tam je to uz o uuuplne inom.

a stara poucka chytrych dedov: kone predavaju auto, krutak vyhrava preteky.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 20:54

To je v podstate pravda, lebo krutak je presne to co diktuje ako bude auto v danom okamihu zrychlovat - akurat sa zabuda na jednu podstatnu vec, auto hybe krutak NA KOLACH. Preto take TDSko s 280nm na motore nikdy nebude tlacit auto tak dopredu ako M52B28 ktory ma sice tiez 280nm na motore, ale ma o XX% kratsi diferak a zrejme aj stupne v prevodovke. A tieto kratsie sprevodovania mozu mat benzinaky pravekvoli tomu ze max krutak dosahuju pri vyssich otackach, radovo az viac ako dvojnasnobne vyssich. Btw, ciel vsetkych ktori tunuju atmosfericke motory na zavody je dosahovany krutak zvacsit ale este dolezitejsie je posunut ho do co najvyssich otacok - lebo vtedy mozte dat o to kratsi diferak co ma za nasledok dalsi narast krutaku na kolach.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:35

Max-Max napísal:
Ked uz porovnavat, tak s e46 M3 a tam je to uz o uuuplne inom.

a stara poucka chytrych dedov: kone predavaju auto, krutak vyhrava preteky.


No ja som porovnaval E46 330i a E46 M3 :roll:

Inak ta poucka je fajn :D
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Max-Max
Príspevky: 1505
Registrovaný: 6.11.2007
Auto: niekoľko...
Kraj: Zahraničie

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:45

alfi666 napísal:
No ja som porovnaval E46 330i a E46 M3 :roll:


tiez pravda, som si nevsimol 343 PS :oops:
 
rodgers
Príspevky: 106
Registrovaný: 7.11.2007
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: N.M.n.V.

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:55

fuha, sa to zvrhava na odbornu debatu :-k , myslim ze k povodnemu zameru urcit kto bol lepsi asi nedospejeme, odporucam dotycnemu oslovit niekoho s vr6kou a postavit to proti sebe. iba tak dostanes odpoved ako sa prave to tvoje auto vysporiada s tym vw.
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 21:58

fuha, sa to zvrhava na odbornu debatu Think

Zatial vsetka "odbornost" co tu bola vytiahnuta patri do uciva fyziky na zakladnej skole, teda daco co by mal kazdy povinne absolvovat.
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
rodgers
Príspevky: 106
Registrovaný: 7.11.2007
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: N.M.n.V.

Nedeľa, 28. Decembra 2008, 22:03

Helldiver napísal:
fuha, sa to zvrhava na odbornu debatu Think

Zatial vsetka "odbornost" co tu bola vytiahnuta patri do uciva fyziky na zakladnej skole, teda daco co by mal kazdy povinne absolvovat.

nooo, ja uz si to tak nepamatam :D , ale myslim ze jasnu odpoved na povodnu otazku asi neutvorime ani s pomocou vyssej fyziky nakolko je v rovnici vela neznamych premennych #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
Martin46
Príspevky: 2177
Registrovaný: 28.6.2007
Auto: BMW 130i +Quaife
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Pondelok, 29. Decembra 2008, 08:12

No este jedna poznamka,

auto so 100 konmi pri 6000ot a 100 konmi pri 3000 otackach:
o tychto dvoch autach mozeme povedat ze pojdu uplne rovnako ale krutak 6000ot. motora pri maximalnych otackach bude polovicny oproti motoru 3000 otackovemu pri jeho max. otackach. Proste ak maju mat obidva motory 100 koni a to pri odlisnych otackach tak ked vynasobis OTACKY x KRUTAK musi ti vyjst rovnake cislo.


Krivka vykonu je v podstate funkciou otacok a krutaku. Pri spalovacich motoroch je casty jav ze krutak zacne po dosiahnuti maxima klesat, a mnohi sa pytate, ze ako je mozne ze rastie vykon?? Tak je to preto lebo stupaju otacky. A pokial krutak neklesa nejak vyrazne tak vykon stale stupa. Motor zacne stracat vykon az vtedy ked stupajuce otacky uz nedokazu vyrovnat prudko klesajuci krutak. Pri TDI ckach od VW je to nad 4300ot, brutal diera vo vykone....

No a vyhoda dieslu nad benzinom?? ZIADNA!!! Jedine co je pravda je vyhoda turbomotora nad atmosferickym. Turbo motor ma vacsinu vykonu uz v dolnej polovici otacok a tak je na bezne jazdenie prijemnejsi.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 09:16

=D> pekne napisane ;)

No a vyhoda dieslu nad benzinom je ta, ze pri spaleni rovnakeho mnozstva vytvori vacsiu energiu ;) preto diesle zeru menej ;)

Zase nevyhoda nafty je, ze hori pomalsie, preto nemoze ist naftak na tak vysoke otacky ako benzinak ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
svisto
Príspevky: 70
Registrovaný: 11.2.2007
Bydlisko: KNM

Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:08

alfi666 napísal:
=D> pekne napisane ;)

No a vyhoda dieslu nad benzinom je ta, ze pri spaleni rovnakeho mnozstva vytvori vacsiu energiu ;) preto diesle zeru menej ;)




Toto neplatí.
Odporúčam, keď nie vychodiť motorárčinu , tak aspoň odchytiť študáka a opýtať sa ho na nejakú literatúru, kde sú takéto veci vysvetlené.
Napr. BMino chodil na takúto katedru.
Zatial len "bembe" fanúšik
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:12

fajn ;) ja si rad necham vysvetlit, ze teda preco treba menej nafty ako benzinu na vykonanie rovnakej prace ;) ak to teda neni dane jej ucinnostou ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
Helldiver
Príspevky: 2181
Registrovaný: 10.6.2007
Auto: E90 330d M-paket
Kraj: Bratislavský

Pondelok, 29. Decembra 2008, 10:24

Alfi ucinnost motora je z velkej casti dana aj jeho kompresnym pomerom a tam sa benziniaky s pomermi okolo 10:1 nemozu naftackym ~20:1 rovnat...
EX E30 325i limo 89' Deplhingrau
EX E34 535i 92' Schwarz
EX E34 535iA 91' Diamantschwarz
EX E46 328ci 2000' Silber
E90 330d 2007' M-paket
 
Cypo
Príspevky: 75
Registrovaný: 5.8.2007
Bydlisko: Dubnica nad Vahom

Pondelok, 29. Decembra 2008, 11:01

to bol tusim
tento?
Obrázok
alebo ten jeho druhy, ten chalan co ju ma ma este jednu taku tmavu , cierne disky natom :D len si nevim spomenut jak sa vola :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 245 neregistrovaných