... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
Metro
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 7.9.2016
Auto: E46 318CI (2.0) 2005
Kraj: Trenčiansky

Re: 318ci (2.0l) zla lambda? falosny vzduch? separator? (N46B20)

Streda, 10. Júla 2019, 08:01

Ozivim staru temu. Tie lambda sondy ako bolo vidiet na obrazku ta jedna co sa javi ako zaseknuta tak realita je taka. Ked som pred rokom vymenil tie lambdy tak som si vsimol, ze mam len jednu riadiacu lambdu a druhu kontrolnu co boli pri katalyzatore. Zistil som, ze mam este bez katalyzatorove zvody. Podla vsetkeho ako som pozreal bmwfans a inde tak by som tie katalyzatori tam mal mat seriovo. Takze to znamena zrejme predchadzajuci majitel vymenil zvody a preto je tam o tri lambdy menej.

Zaujimalo by ma ci to nerobi problem pri miesani zmesi a ako by som zistil ci su vypnute v riadiacej jednotke?
Cital som, ze niektori ludia pouizivaju lambda simulatory alebo lambdy vypinaju tak, ze zmenia nastavenia v ECU na nizsiu euro normu.

Chybove kody mi nehadze, ale auto mi robi jednu zvlastnu vec, ked je studene tak taha o moc lepsie akoby malo o moc viacej krutiaceho momentu. V nizsich otackach od cca 2000rpm uz zatlaca do sedacky a ako sa motor zohreje tak zlenivie a nema to ten tah.

Mozem sem neskor hodit este obrazky aktualnych hodnot z INPA
Prílohy
3xgg11.jpg
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Metro
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 7.9.2016
Auto: E46 318CI (2.0) 2005
Kraj: Trenčiansky

Re: 318ci (2.0l) zla lambda? falosny vzduch? separator? (N46B20)

Štvrtok, 11. Júla 2019, 08:31

Takto vcera som nemal moc cas na kontrolu textu prisevku kedze som to pisal v praci :D

Zaujimalo by ma ked su teda zvody bez katalyzatorov ci by sa mali vypnut niekde v riadiacej jednotke lambdy, ktore chybaju. Ci sa to nesnazi nejako ratat s nimi i ked tam niesu a potom to miesa zmes blbo. Niekde som cital ze sa ma nieco zmenit v riadiacej jednotke aby to s nimi nepocitalo je to pravda? Alebo ked tam niesu tak sa to samo upravi? motor je N46B20

Ako som pisal predtym, postrehol som, ze motor za studena taha vyrazne lepsie ako ked sa zohreje. Ked sa zohreje cca k prvej palicke uz to nieje ono.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 480
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 318ci (2.0l) zla lambda? (N46B20)

Štvrtok, 11. Júla 2019, 21:56

Lambdy tam nie sú kvôli výkonu ale kvôli emisiám. Aditívna adaptácia na ktorú si sa vyššie pýtal je pridaná korekcia a je to číslo dôležité pre RJ nie pre posúdnie ich funkčnosti. Lambda má rýchlosť zmeny stavu za 0,125 sec, teda 8 x krát za sekundu, preto je nezmysel pozerať na čísla. Dozvieš sa iba to že v nejakom čas boli posunuté nejaké údaje do RJ. Pre zistenie jej ( ich) funkčnosti - iba a jedine graf !!! - má výpovednú hodnotu. Pokiaľ sa hodnotí celá sústava musia byť údaje synchronizované teda zobrazované súčasne na viacerých grafoch podľa počtu sond. Ak "nasnímaš" jednu a potom druhu - je to zbytočné. Musia kresliť výrazne pílové zuby, pred katom väčšie, za katom menšie a takmer vždy v opačnej fáze. To je ich princíp práce - korigovať sa navzájom. V programe Delphi v pravom dolnom rohu zapnúť zobrazovanie v grafe !
V tvojom ( vyššie popisovanom) probléme by ma skôr zaujímali kompresné tlaky, autíčko má už svoje roky a zopár vodičov už odkojilo :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Metro
Autor témy
Príspevky: 48
Registrovaný: 7.9.2016
Auto: E46 318CI (2.0) 2005
Kraj: Trenčiansky

Re: 318ci (2.0l) zla lambda? (N46B20)

Piatok, 12. Júla 2019, 22:43

Mne tuto myslienku vnuklo toto video


Auto neni nejake vyslahane kupoval som ho osobne v nemecku po prvom majitelovi malo cca 157 000 km. Teraz mam cca 210 000 mal som knizku vypisanu autorizakom.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
janest
Príspevky: 480
Registrovaný: 9.5.2010
Auto: E 46 318i Touring
Kraj: Prešovský

Re: 318ci (2.0l) zla lambda? (N46B20)

Sobota, 13. Júla 2019, 05:45

Cit.: " Zaujimalo by ma ked su teda zvody bez katalyzatorov ci by sa mali vypnut niekde v riadiacej jednotke lambdy, ktore chybaju. Ci sa to nesnazi nejako ratat s nimi i ked tam niesu a potom to miesa zmes blbo. Niekde som cital ze sa ma nieco zmenit v riadiacej jednotke aby to s nimi nepocitalo je to pravda? Alebo ked tam niesu tak sa to samo upravi? "

V tom videu vyššie si to videl.
Možnosť 1 - redukcia , vysunie snímač z prúdu spalín tak aby snímal zámerne menšie množstvo výfukových plynov, tým ho čiastočne zatiení a zadná lambda potom dáva identické hodnoty zmenšené o nejakú hodnotu úmernú miere vysunutia.
Možnosť 2 - elektronický člen, ten buď simuluje predošlú variantu alebo natvrdo dáva stredné normálové napätie +0,45 V
Možnosť 3 - úprava softu RJ motora, natvrdo nahodí výstupnú hodnotu ( viď video +0,42 V ) a pre RJ je to známka toho, že došlo k správnej katalytickej reakcií a nie sú potrebné dodatočné korekcie. Čo znamená že ECU sa vždy "čarovne" trafí to správnej úpravy zmesi.
Z toho vyplýva, že ani softverovo zadné sondy nevymažeš lebo by sa musel zmeniť celý algoritmus pre výpočet výstupu z RJ. Stane sa iba to, že RJ dostane také hodnoty aké by mali byť za ideálneho stavu v laboratórnych podmienkach.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní