Ahojte,
chcel by som sa s Vami podeliť o príbeh môjho prvého BMW (BMW E36 coupe 2,8i). Auto už vlastním skoro rok, zatiaľ som na ňom nenajazdil veľa kilometrov - dôvod vysvetlím v príbehu nižšie. :) Dlho som pasívne pozeral po E30 a E36, vedel som, že ak raz budem riešiť auto na víkend, tak to bude jedno z týchto áut, vo verzii coupe, s manuálom a čo najvyšším možným obsahom (samozrejme až po M-ku, keďže tie sú už cenovo úplne niekde inde). Keďže strašne dlhú dobu som nevedel nájsť E30, tak som sa začal viac pozerať po E36, až v jeden deň mi volal môj brat, že jeho kamarát našiel peknú E36 na nete. Poslal mi link, pozrel som auto, zavolali sme do Nemecka, auto zarezervovali a na druhý deň - smer Nemecko pre auto. Celú noc sme precestovali, keď sme boli na mieste, boli sme totálne vyčerpaní...zavolali sme predajcovi a za chvíľku tam bolo auto - moje vysnívané BMW E36 COUPE. Auto bolo neumyté, tak sme sa dohodli na umytí, pozreli karosériu, motor, previezli sme sa...a auto kúpili. Auto bolo krásne až na zadný ľavý LEM, na ktorom sa začala robiť "chrasta". Poviem Vám, zvuk 6 valca je zvuk 6 valca... :) (radosť pre uši). :) Týmto by som chcel poďakovať hlavne môjmu bratovi, ktorý mi pomohol pri realizácií môjho sna (dopravenie do Nemecka, vybavenie papierov, obhliadky auta... atď.) a samozrejme kamarátom (Miňo, Janko), ktorí boli po auto so mnou a pomohli pri obhliadke a vybavovaní formalít - veľmi pekne ďakujem. :)
Nejaké foto auta ešte pred kúpou na internete (z inzerátu):

- Foto z inzerátu 2
- $_16_1510510214974.jpg (29.38 KiB) 3830 zobrazení

- Foto z inzerátu 1
- $_16-1_1510510215126.jpg (40.63 KiB) 3830 zobrazení
Po dovoze (v decembri) sa auto umylo a zazimovalo z týchto dôvodov:
- nedostatok skúsenosti so zadným náhonom a v kombinácií so snehom som nechcel riskovať
- platnosť prevozných značiek vypršala

- prvé umývanie auta
V decembri som začal riešiť ešte úradné preklady technického preukazu a prišla prvá "nutná" oprava na aute (odtrhnuté lanko otvárania prednej kapoty). V januári som začal riešiť KO, STK, EK.... (aj z dôvodu platnosti nového registračného poplatku) a 1.2.2017 som auto prihlásil na slovenské ŠPZ. Auto sa umylo a išlo opäť do garáže. Keďže na aute bol namontovaný plyn a ja som ho na aute nechcel, som zastancom: "Kto chce mať opicu, musí mať aj na banány" začal som riešiť odhlásenie LPG z auta. Čistá birokracia - zabezpečenie demontáže plynu v servise s protokolom, obvodný úrad... potom čakať na papiere a z obvodného úradu opäť DI.
Auto sa 2x umylo a išlo opäť do garáže + prvé foto interiéru:

- Umytie 2

- Umytie 2

- foto interiéru
V júni som bol objednaný na vyváranie, a keďže som bol "nedočkavý" v priebehu apríla, mája som auto rozobral (vyhadzal interiér) a pripravil auto na vyváranie. Pri rozoberaní som zistil, že nie je všetko zlato, čo sa blyští, aj keď stav auta naznačoval úplne niečomu inému. :)
Zistilo sa:
- ľavý aj pravý prah na vyváranie (resp. vymenili sa za pozinkované)
- deravá podlaha na spolujazdcovej strane
- zadný ľavý, pravý lem - na opravu
- zrušiť pozostatky po plyne (navŕtané do karosérie)
- atď....

- spodný "A" stĺpik
Foto z vyvárania + ošetrenia celého podvozku:

- Nová konzola

- Opieskovaná komplet podlaha

- Vyvarené prahy
Medzitým ako bolo auto komplet rozobraté, tak sa ošetrilo a nastriekalo všetko, čo sa dalo:
- diferák
- nápravnice
- ramena
- atď

- diferák

- ramena
Medzitým sa objednali nejaké nové veci na podvozok:
- Komplet STRONGFLEX silenbloky
- športový podvozok BC RACING - chcel som pôvodný podvozok, ale keď som zistil, že tlmiče boli na aute z 1,6tky a trebalo by kupovať aj pružiny.... tak som radšej išiel do športového podvozku
- čaparina LEMPFORDER
- brzdy komplet ZIMMERMAN
- nový palivový filter

- brzdy
Medzitým som začal riešiť čalúnenie interiéru:
- komplet sedačky, tapacíre dverí do oranžovej farby
- strop, stĺpiky, plato za zadnými sedačkami - čierna farba
- čierne tesnenie karosérie (dvere - ešte nemám poriešené)
Bol som v BMW a pýtam sa predajcu: "Dobrý deň, chcel by som si zistiť cenu tesnenia na karosériu, lebo v BMW FANS je asi nejaký omyl a cena tesnenia je 225 EUR, hovorí mi, že dajte mi VIN číslo a pozrieme to. :) Áno, máte pravdu - je tam nesprávna cena.... tesnenie nestojí 225 EUR, ale o 100 EUR viac s dodakom: "Im to na tie hlavy musí poriadne j...ť" :) Takže 325 EUR nie som ochotný dať za tesnenie, tak to budem riešiť prestriekaním čiernou farbou.
Ukážka sedačky:

- sedačka
Auto bolo nakoniec hotové až v auguste, presunulo sa ku lakerníkovi, medzitým sa spravilo:
- výmena komplet všetkých náplní
- montáž nového sania (odstránenie pozostatku z plynu)
- nastavenie športového podvozku
- správne zapojenie hadíc chladiacej kvapaliny (odstránenie pozostatku LPG)
- vymena sviečok
- výmena vzduchoveho filtra
Museli sa ešte upraviť trošku lemy, aby tam vošli kolesa (RONDELL 0058 - v predu 8,5J ET13, vzadu 10J ET 15):

- Lemy
Medzitým sa kúpilo
:- nové predné svetlá - MAGNETI MARELLI, originál nové predné svetlá (BOSCH) stoja až 900 EUR, takže som sa musel uskromniť. :) - originál predné smerovky
- originál bočné smerovky
- originál zadné svetlá
- strešná lišta - pravá (ľavá sa už nedá kúpiť)
- lipko predného nárazníka
- mriežka predného nárazníka
- difúzor zadného nárazníka
-komplet Mpacket lišty na blatníky, dvere (v Nemecku je najlepší priateľ na uchytávanie silikon)
- tesnenie predného, zadného okna, dverí... bočného okna
- kocky na mechanizmus
- sahara klimatizácie
- sušič klimatizácie
- nové ladvinky
- nová radiaca páka s embemom
- nové úchytky stredovej konzoly
- nová spodná časť palubovky
- tesnenie prahov
- nové kľučky s tesneniami
- 2x BMW znak
- 4x prechodka na BMW znak
- milión nových klipov a skrutiek
Auto bolo celé prestriekané (spravený celolak), farba ostávala COSMOSCHWARZ METALIC:

- Celolak
Auto sa previezlo od lakerníka, a keďže trošku pršalo, tak sa aj zašpinilo:

- Nastriekané auto, ale špinavé

- Nastriekané auto, ale špinavé
Medzitým prebehla malá zmena, namontovali sa na auto oranžové smerovky (predné a bočné):

- nové smerovky
Auto aktuálne odpočíva v garáži a čaká sa na teplejšie počasie, aby sa mohlo doskladať :)
Príbeh postupne budem doplňovať, lebo je toho strašne veľa. :)