... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
320is
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 6.2.2010
Kraj: Trnavský

S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Pondelok, 8. Mája 2017, 21:49

Pripájam zopár zaujímavých foto zo stavby, zabiehania a ladenia môjho motora. Ešte sa dolaďujú nejaké detaily. S prihliadnutím na zachovanie životnosti motora sme na cca 280PS pri 8000ot/min a hmotnosti 928kg :-) je to dlhý príbeh jednej e30, ktorý trvá už 16 rokov ...
Prílohy
20170202_121830.jpg
sanie a pružiny Schrick.jpg
piesty Wossner.jpg
hlava 02.jpg
hlava 01.jpg
IMG_8992.JPG
20170202_113850.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Drac1k
Príspevky: 865
Registrovaný: 4.8.2010
Auto: dve
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Pondelok, 8. Mája 2017, 21:56

:shock: :twisted: vyzera to viac ako zaujimavo!
Obrázok
Môžem yebať tie vaše dymiace diesle s kruťákom jak kamión..
Novšie nie vždy musí znamenať lepšie..
e46 323i ex
e91 330xi N52
e92 335xi N54
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4116
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Pondelok, 8. Mája 2017, 22:09

Chlape, toto by sa chcelo tuná rozpísať a mrte veľa fotiek dať :O :P
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
Užívateľov profilový obrázok
M3 lover
Príspevky: 1496
Registrovaný: 25.11.2008
Auto: E30
Kraj: Zahraničie

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 09:57

Olalaa..toto vyzera zaujimavo teda :) rozpis sa
Pozeram ze podla spz bola registrovana v pn davno..po meste asi moc nechodis ze?

320iS to je taka sleeper M3...naoko civilka s S14kou :)
Agelias© by migo
///MARKETING
 
320is
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 6.2.2010
Kraj: Trnavský

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 13:26

Ano, auto sa kupovalo ešte v 2002 keď málokto vedel, že 320is vobec existuje. Majiteľ sa dlho lamal, aby mi ho predal. Začalo sa klasickými "tuningovými" úpravami, ktoré rok 2002 ponúkal (nálepka na viečko nádrže, nejaké disky, výfuk, filter :-) ) a potom sa jazdili kopce, šprinty, slalomy ...... čo prišlo. Samozrejme založenie stránok e30.cz, prvé e30 zrazy v Cechách, prvé zrazy v BRNE na Masarykovom okruhu ........ super partia chalanov z Ciech, proste krásne obdobie. Auto v serii bez problemov vyhrávalo autoslalomy, ale doba sa menila a prichádzali ostrejšie auta, závodne auta ..... a e30 už nestíhala. Preto skoro 10 rokov stála a robila sa postupne mimo motora. No a teraz sa našiel človek, ktorý úspešne poskladal desiatky M3e30 motorov a ktorému možem dôverovať (nie je zo Slovenska) tak som sa pustil pred rokom do toho. Môj známy skladal identický motor ako ja, tak sme všetko spolu konzultovali, pretože skutočných odborníkov na konštrukciu S14 motora zrátam v Československu hravo na prste jednej ruky a aj tých prstov tam je moc. Neviem vôbec či na Slovensku existuje niekto kto skladal niekedy motor takmer identický so skupinou Gruppe A. Julo Konček mal DTM ko ale to je od Gruppe A ešte o dve triedy smerom hore, samozrejme nezaplatitelne. Carbonove sanie som mal kúpené už pred 12 rokmi a dlho sa hľadal niekto kto to s Alpha n kitom a ostatnými vecami bude vediet dobre naladiť. Prvý to mal T. Erdely a po dobrých skúsenostiach s tým som sa rozhodol, že ho tam dám aj ja. Nie je problém s inými vačkami a kompresiou ist cez 300PS, ale je to na úkor životnosti a ja nemám čas ani peniaze motor servisovať každých 1000km. Rozsah úprav a skúseností s S14 motorom ktorý som realizoval, by tu fakt zabralo hodiny, nehovoriac o iných úpravách na aute. Teraz sa musím hlavne naučiť jazdiť a začať si auto konečne užívať - po cestách takmer nejazdím, už len vozík a preteky :)
 
Užívateľov profilový obrázok
pistacik11
Príspevky: 4116
Registrovaný: 5.12.2009
Auto: 4 kolesa ma
Kraj: Zahraničie

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 13:36

Aa už viem, odkiaľ mi je auto povedome, minulý rok som parkoval na CS autoslalome v TN vedľa teba s fialovou e36 :D
E65 745i pribehy-nasich-aut/e39-523i-winterauto-pohrebak-t110983.html
e36 M3 EVO http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 52201.html
E46 330d ex
E39 523i touring ex
e36 325i coupe ex
e36 325i sedan ex
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 19:38

nadhera, toto je presne auto a smer ktore ked sa rozpises budem rad sledovat
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 19:39

brzda vo VURUP-e?
 
Užívateľov profilový obrázok
nanomi
Príspevky: 182
Registrovaný: 15.6.2011
Auto: BMW E61 M5
Kraj: Prešovský

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 19:46

Palino gratulujem!
Vidim ,ze uz konecne hotove!
Zavolam ..nestiham ..
BMW+Alpina+M
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 21:00

Nooo naozaj rarita, 320iS mal v tom case kazdy treti cigan na Cypre, ono tie bixenony su tam tiez od 2002 roku ci ako?
 
320is
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 6.2.2010
Kraj: Trnavský

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Utorok, 9. Mája 2017, 21:33

Svetla sa davali tusim v 2004 spolu s jednou peknou bledomodrou 325i Hartge z Trencina.
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Streda, 10. Mája 2017, 07:24

Mozem sa spytat co je na tom motore tak specialne, ze si cakal 13 rokov na jedineho cloveka co to akoze dokaze poskladat? Zlozitostou sa to rovna obycajnej M43 a hravo to prekonava N42 co je obycajna non-M mrdka ale treba k nej 2 kufre pripravkov. Zaujimalo by ma co tam nevidim. Vdaka.
 
320is
Autor témy
Príspevky: 68
Registrovaný: 6.2.2010
Kraj: Trnavský

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Streda, 10. Mája 2017, 13:52

Vysvetlím v krátkosti, čo je na tom "špeciálne", aby každý pochopil. Konštrukčne to samozrejme je jednoduchý motor bez nejakých rozdielov medzi M43 - šikovný motorár pokiaľ vie momenty ...... rozloží, vymení veci a zloží. Rozprávam o sériovom motore, ktorý u M43 zoženieš za 150EUR ale S14B23 pod 10.000EUR nezoženieš. Avšak postaviť S14 motor podľa špecifikácie GRUPPE A nikto na Slovensku nikdy nerobil a skúsenosti s použitím nie sériových dielov na tento motor sú minimálne. Už len dopracovať sa k technickým listom čo jazdilo DTM alebo Gruppe A je veľmi komplikované. Väčšinou sa získavajú informácie z Nemeckých alebo Amerických diskusných for a niečo od pretekárov čo jazdili na S14, ale tí sú na informácie veľmi skúpy. U S14 motora pokus-omyl neexistuje resp. málokto si to može dovoliť, lebo skladať tento motor z extrémne drahých komponentov si môže málokto dovoliť. Uvediem príklad - sériový motor 10.000EUR - komponenty ako kľuka, piesty, ojnice, upravená hlava, zdvihátka, vačky, pružiny ....... a iné za 10.000EUR (ďalšie tisíce za riadiacu jednotu, karbonove sanie, práca, ladenie na brzde .....) a teraz ti niečo prdne, pretože to skladal človek čo ešte S14 neskladal a nepozná finty ktoré má dodržať. Prišiel si o tisíce a môžeš ísť od znovu. jedna vec je to mať všetko teoreticky a technicky naštudované (parametre závodného S14 motora a druhá vec je keď to skladá človek, ktorý týchto závodných motorov poskladal viacero v rôznych výkonových variantoch až po 350PS (čo už bolo DTM) a vieš si s ním priebežne odkonzultovať všetky úpravy a použité diely. Samozrejme vždy sa niečo môže pokaziť. Nechcem tu rozoberať technické veci ako zachovanie detonačnej štrbiny, do akých piestov ísť (kompresia, material, priemer, výrobca...), aké vačky s akým zdvihom, aké k tomu pružiny, aké podložky, aké zdvihátka, časovanie vačiek, aké ventily, - priemer, materiál ..., čo sa všetko bude upravovať na hlave, vyhodenie váhy vzduchu, carbonove sanie, nová riadiaca jednotka - kabeláže, či budú stíhať seriove vstrekovače, lišta, limiter otačok, predzápaly v jednotlivých otáčkach, palivová pumpa - tlak v systéme a toto všetko čo som vymenoval si musí k sebe sadnúť, odladiť to a hlavne to musí mať patu a hlavu aby to vydržalo čo najdlhšie a človek ktorý to skladá musí presne vedieť prečo taký zdvih, časovanie, priemer piestu, kompresia ........ samozrejme dalo by sa tu o každej časti dielu písať kvantum informácií. Toto všetko dobre vie ešte jeden človek Jano z Popradu, ktorý robil identickú úpravu motora súčasne ako ja (zatial okrem carbonoveho sania, alpha N kitu) v Nemecku a vedel by povedať že len za úpravu hlavy vysolil tušim 2500EUR :-) proste dobrý S14 motor odladený na brzde .... za 20.000EUR nemáš šancu postaviť. Preto je to o tom, neurobiť chybu - lebo druhý krát to už nedokážem zaplatiť. Jano si týmto všetkým prešiel so mnou, on ťahal info od nemeckých a rakúskych pretekárov čo jazdia na S14 ja to to konzultoval tiež človekom čo jazdil na závodnej S14 a spolu sme sa prepracovali presne k rovnakým informáciám a preto sme skladali takmer identické motory. Tie noci čo sme spolu komunikovali a všetko preberali (prečo vŕtanie 93,60mm a nie 93,80mm, akú kompresiu 11,5 alebo 12.0, aké časovanie vačiek? ...... nehovorím o tom, keď Janovi volali z Nemecka, že zistili trhlinku na bloku a musel kupovať nový - povšetkých zľavách cez 2200EUR. 4o s odlievaním oleja vo vani keď sériová prepážka proti odlievaniu nestíha - kúpiť spodok závodnej vane za 1700EUR? - nenormálne - a tak sa tu dá písať hodiny ....
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Streda, 10. Mája 2017, 17:11

tak potom klobúk dolu.
koľko je plánovaná živitnosť tohto motora po úpravách? je to v km či motohodinách ?
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: S14B23 Gruppe A - stavba a ladenie motora

Streda, 10. Mája 2017, 17:28

Vycerpavajuce vysvetlenie, dakujem.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 58 neregistrovaných