konecne som sa dostal k rieseniu vyfuku. Do teraz som tam mal nafusovany m40tkovy vyfuk napojeny na zvody narychlo zbastlenou spojkou z natoceneho plechu a dvoch vyfukovych spon...
Pri svojej nedockavosti a ukvapenosti som spravil hned niekolko chyb..

chyba c.1 - rozbil som cely tohtorocny rozpocet na novu strechu, (ktora snad bude do dvoch tyzdnov hotova), a teda vyfuk sa musel uberat nizkonakladovym smerom...
chyba c.2 - nic som si o tom nenacital, objednal som polsky "sportovy" koncak a pseudorezonator z prvej stranky co mi googel vyhodil
chyba c.3 - zmeral som staru koncovku, hmm 9cm priemer, tak som zvolil aj na novy, avsak s rozdielom ze stara bola ovalna a tato je gulata a teda napohlad ovela vacsia a vobec sa nehodi k autu
chyba c.4 - naivne som dufal, ze to bude dobre

a tak som posledne dva dni pozbieral vsetko svoje vodovodarenske nadanie a pozvaral to dohromady, uz na prvy pohlad mi bolo podozrive ze novy tlmic ma asi tretinovy objem oproti povodnemu. Ten rezonator je tam asi iba na to aby odbural stereotyp rurovitosti celeho systemu. No a vysledok je taky, ze sa citim ako 18 rocny chlapec v urevanej honde. Jedine co sa tomu vyfuku dari je oblast od 4000+, ale spodok hruza, dunive, uprdene
Moznosti vidim nasledovne

1. vydrzaj kym bude na poradny vyfuk! aj ked chystam sa s tym o par tyzdnov prejst cez 1000km, toto je teda velmi krajna moznost
2. nechce sa mi to uz moc prevarat, ale za rezonatorom je dost miesta kedze stary kat bol monstruozny.
co mi ponuka bud tam capnut stredovy tlmic alebo nejaky uni kat.
Co si myslia znalejsi? Chcel by som sa zbavit hlavne tych hlbokych dunivych nizkych frekvencii na volnobehu a pri nizsich otackach.
Co sa zastavby is tyka dnes som odstranoval este jednu drobnost. Zapojil som hadice kurenia naopak, co sposobovalo fascinujuci klepot vo vnutri auta. Investigativnym patranim som zistil, ze ventil na privode do radiatora sa stal vlastne ventilom na odvode z radiatora a plantal v prude chladiva a klepkal frekvenciou priamo umernou otackam motora s doplnkovym benefitom nekurenia pri vyssich otackach. Neskor som samozrejme pochopil, ze hadice som takto zapojil lebo mi inak nedociahli

vymena celej hadice by znamenala rozdelat cele sani a to by znamenalo, ako som uz minule zistil, vybrat motor, alebo dat dole posilnovac brzd. Tak som ju proste nadpojil co najbezpecnejsie to slo. Odvzdusnil som a uz som sa chystal na skusobnu jazdu, ked som si vsimol mlacku pod autom. Sakra jak to moze tiect? Chytim ovonam hmm benzin. Cely motor od benzinu! Rozdrapilo 5centimetrovu hadicku od privodnej trubky k rampe. Menil som ju na jar aj s vacsinou ostatnych hadic. Este na nu aj ironicky vysiel napis 12bar...

asi nejaka vyrobna vada, ale som prevelmi rad, ze sa mi to nestalo niekde na polceste.
PS: postreh na koniec, smrdi to presne tak isto ako pred tym, teda 25 rocny katalyzator toho uz zrejme moc nenakatalyzuje