Utorok, 14. Februára 2017, 12:29
Teplota, funkcia zhavicov, ...atd. - to vsetko su podmienky, ktore musia byt splnene, aby sa regen. spustila. Ak je niekde aspon jedna chyba, tak riadiaca jednotka zakaze spustenie regeneracie.
Zhavice myslim vacsinou funguju az do 75 stupnov C, takze ak mas zle termostaty a teplota kolise aj pod 70, tak zhavice do toho chaosia tiez.
Treba zaroven pochopit funkciu DPF. Uplne zjednodusene pre idealny pripad funkcie:
Spalitelne castice produkovane a vychadzajuce z motora su zachytavane vo filtri. Po dosiahnuti urcitej kapacity sa spusti regeneracia (spalovanie tychto castic). Z toho celeho mnozstva castic (dajme tomu 40 gramov) sa spalenim stane (uz dalej nespalitelny) popolcek v mnozstve dajme tomu 0,01 gramu (vsimni si ten rozdiel), ktory zostane v DPF. A stale dokola. Popola s pribudajucimi km pribuda, tzn. kapacita pre nove castice sa pomaly zmensuje, a regeneracie su logicky castejsie. Zaroven povrchove materialy katalyzatora a filtra ubehnutymi km degeneruju. Az nastane koniec zivota filtra - zaplnenie popolom.
So zlym termostatom sa ti zaplni filter spalitelnymi casticami, takze v idealnom pripade je treba aby sa este vcas spustila regeneracia (opravilo sa auto/termostat) a malo by fungovat dalej. Vcas znamena pred uplnym znepriechodnenim filtra.