... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 15:40

Milosss a DonKorleon:
Je jedno ci mas Low alebo High BC, dolezite je aby si mal aspon MID panel ak chces mat aj casovac.
RJ webasta je taka ista, dialkove spusta dalsi modul (Telestart) od ktoreho je potiahnuty jeden kablik az do webasta ktory dava signal na zopnutie.

Ebola:
Bohuzel to tak bude, kamos od ktoreho mas hlavu ked riesil kladky a napinaky tak si toho tiez uzil.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 16:30

A nahodou namas tusenie pri akej teplote sa ma origo termostat otvara? Lebo som zohrial motor na 94°C no pozeram, ze teplota otvarania nahrad je 97°C
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 16:40

Alas: dík za vysvetlenie, vedel som že nezávislé s diaľkovým bude mať ešte niečo navyše. Ono Webasto ako nezávislé bolo automaticky s diaľkovým ovládaním však? Alebo bola možnosť si ho navoliť na MID paneli a len cez neho ho spúšťať na určitú hodinu, že systém bol bez diaľkového ovládania?
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 17:08

Ebola:
No netusim, v ETK pre m52b28 pise 92°C a pri m52b28TU uz tento udaj nieje.
Osobne by som sa vsak drzal tych 92-94°C.
Ale ked su nahrady iba s 97°C tak si asi moc nevyberies.

Milosss:
Dialkove by k tomu malo byt ak je to auto s nezavislym kurenim.
Bolo by to dost odvecy, keby tam nebolo ked vezmeme v uvahu ake priplatky za to chcu, a taktiez by to bolo podla mna neprakticke keby si to mal nastavovat iba s timerom.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Jok3er
Príspevky: 553
Registrovaný: 17.12.2010
Auto: malotraktor
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 18:21

hosi kolko stoji alebo co vsetko obnasa dorobit funkcne nezavisle s dialkovym do E39 530d rok 2002...? (teda ze webasto mam) ratam ze asi vodnu pumpu s pridavnym cerpadlom atd...
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 19:29

ALAS napísal:
Ebola:
No netusim, v ETK pre m52b28 pise 92°C a pri m52b28TU uz tento udaj nieje.
Osobne by som sa vsak drzal tych 92-94°C.
Ale ked su nahrady iba s 97°C tak si asi moc nevyberies.

Milosss:
Dialkove by k tomu malo byt ak je to auto s nezavislym kurenim.
Bolo by to dost odvecy, keby tam nebolo ked vezmeme v uvahu ake priplatky za to chcu, a taktiez by to bolo podla mna neprakticke keby si to mal nastavovat iba s timerom.
By si sa čudoval :D Robím s cenníkmi automobilov a napr najnovšie MB prešli začiatkom tohto roka na rozdelenie položky Standheizung na 2, jednu samotné kúrenie a druhé že Fernbedienung teda diaľkové. Samozrejme to dokopy vychádza viac ako položka predtým, samotné diaľkové objednáš len s výhrevom ale výhrev objednáš aj samotne bez diaľkového. Holt Mercedes.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 20:29

Jok3er:
Telestart modul s dialkovym toji 100 - 200€ zalezi kde hladas, mozes skusit aj bazos je tam toho dost.
Do toho modulu idu 3 kabliky 2 na napajanie a jeden je vystup ktory treba potiahnut do webasta ako signalovy na jeho zapinanie.
A este to treba aj prehodovat v IHKA jednotke na nezavisle kurenie.
A samozrejme este funkcne webasto.

Takto to prevadzujem ja a to mi staci, ak to chces mat original tak treba este aux pump a spetny ventil.

Milosss:
Vies co ze ma to uz ani neudivuje v dnesnej dobe?
Princip vyryzovat co najviac penazi za kazu kokotinu.
Ale verim ze vtedy to bolo komplet, a na zelanie/priplatok k tomu davali aj druhe dialkove.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
DaDoAbraham
Príspevky: 1160
Registrovaný: 25.5.2012
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Volna tema /technicka/

Štvrtok, 13. Októbra 2016, 22:28

ALAS napísal:
Cerpadlo je prichytene priamo na telese webasta.
Ono vec sa ma tak ze do isteho roku (neviem presne) na webaste cerpadlo nebolo, bola iba pridavna pumpa na vodnych ventiloch, to boli webasta ktore boli od serie ako nezavisle kurenie na TDS (M51) motorizaciach.

Celkom prve M57 to mali rovnako ako M51 a potom bolo pridane druhe cerpadlo aj na webasto, takze ak malo auto nezavisle kurenie tak malo dva cerpadla.
Ak malo iba prihrev tak bolo cerpadlo iba na ventiloch.

V neskorsich verziach ak bolo webasto iba prihrev tak malo vlastne cerpadlo, a na ventiloch uz cerpadlo nebolo.
V pripade s nezavislym kurenim boli dva cerpadla, na webaste a na ventiloch.


No malo to nieje ale tie cerpadla celkovo niesu lacne nove stoji okolo 200 €
Neviem ci ma diag, to sa budes musiet informovat, ja som mu len napisal ze potrebujem cerpadlo a to mi aj poslal, rozsiahlejsiu komunikaciu som s nim nemal.
A pre nezavisle kurenie je este aj cerpadlo na ventiloch ako som pisal vyssie a este aj jeden spetny ventil.
Ja som to vsak nedorabal a nastavil som si to ako nezavisle kurenie, ked su vonku mrezy a pridem rano k autu tak je vnutri trocha teplo, namraza na sklach je roztopena a je aj trocha ohriaty motor a to mi staci.
Ak to chces mat poriadne tak treba dorobit ten spetny ventil a druhu pumpu.

:-k no ja pri ventiloch pumpu nemám a webasto klasicky nefunguje...o funkčnosť webasta mi ani tak nejde ale skôr o to, ze mi auto nekúri pri rýchlosti väčšej ako 100 km/h... Diag mi vypisuje aux pump a neviem si s tým dať rady... Tak som myslel, že to môže byť tym.... Aj to nekúri len keď je zohriaty motor... Ak má vodu 45-75°C tak bude kúriť aj keď pôjdem 200 ale keď je na prevádzkovej teplote tak nekúri...
Viem nejak otestovať tie ventily ?
E46 318Ci Cabrio '03 - Vietor vo vlasoch
E39 530dA Sedan '01 - EX Príbeh traktora
E36 316i Compact '95 - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 07:19

Ak ti vypisuje aux pump tak to moze byt aj pumpa na webaste, alebo mas v IHKA nakodovanu tu pumpu pod ventilmy.
Nemal si nahodou meneny klimapanel?

A podla toho co popisujes tak ti webasto funguje spravne.
Ked teplota chladiacej presiahne 74°C tak sa pridavne kurenie vypina.

A ako otestovat ventily, to netusim.
Da sa o tom tuna dost vycitat ako sa to prejavuje, nekuri jedna strana alebo kuri stale a podobne priznaky.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
DaDoAbraham
Príspevky: 1160
Registrovaný: 25.5.2012
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Kežmarok

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 11:26

No webasto nefunguje vôbec...čo sa týka klimapanelu tak nie... No nič pozriem do IHKA čo jak je pozapinane a skúsim sa s tým pohrať ;-)
E46 318Ci Cabrio '03 - Vietor vo vlasoch
E39 530dA Sedan '01 - EX Príbeh traktora
E36 316i Compact '95 - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 19:33

Az teraz som si vsimol ze ty pises o tom ze ti nekuri auto, ja som myslel ze pises o webaste.
Skus teda pozriet koding v IHKA a ked chces factory reset tak tam nahraj prazdny MAN subor a konfiguracia by sa mala prisposobit tvojmu autu.
Ked mozes tak ho posli, rad by som sa na to tiez pozrel. :wink:
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
DonKorleon
Príspevky: 688
Registrovaný: 2.9.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 20:25

Ešte otázka, keď mám maly panel na rádio... z číslami od 1 po 6 viem tam dať mid len plug and play?
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 20:37

Ak to vyzera takto tak nie.
MID sa vsak da dorobit, myslim ze donho ide iba 5 kablikov a v podstate vsetky vedu na svorkovnice ktore su za kastlikom.

Obrázok
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
DonKorleon
Príspevky: 688
Registrovaný: 2.9.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 20:47

Áno tak vyzerá, a čo je vlastne natom plus oproti tomu malému? Či sa to vlastne oplatí dorabat
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1950
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Októbra 2016, 21:07

Je to akokeby rozsireny nahlad na BC a taktiez obsluha CD radia.
Nastavuje sa cez to timer na nezavisle kurenie alebo vetranie, a daju sa s tym nakonfigurovat BC polozky ktore sa maju zobrazit na pristrojovke a ich poradie.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných