Naozaj???
icelbade: to co mas na linku je presne to co tam je napisane, snad tam vidis nejake slovo "auxiliary" ???
JetSlider: detto
Tak potom by som zasa ja by som rad vedel co je na obrazku c.1
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-S ... er_hose_2/ocividne vodne ventily, ale co to kurva je pod nimi??? a preco ta hadica od webasta smeruje priamo k tomu zazraku ??? Zeby to malo napomahat obehu vody v okruhoch regulovanych ventilmi?
Sutaz najdi desat rozdielov......
http://i.ebayimg.com/images/g/mwcAAOxy0 ... s-l500.jpghttp://i.ebayimg.com/00/s/MTI0M1gxNjAw/ ... E/$_57.JPGVo fl dieseli je len to co je na druhom linku.....
Ked som mal e39 (530d 10/2002), a mal som prikodovane to kurenie, tak mi vypisovalo chybu zusatzwasserpumpe, teda auxiliary water pump - skrat na kostru alebo nieco podobne. Ak bolo odkodovane, tak chyba zmizla. Zaujimave, ked som ju zacal tu vadnu pumpu hladat, nasiel som vo svojom aute len to co vidim na druhom linku - dva vodne ventily. Ziadna pridavna vodna pumpa pod vodnymi ventilmi nebola.
Odhalenie je jednoduche - montuje sa len do aut s benzinovym motorom pre zlepsenie obehu v kureni pri pomalej / stacionarnej jazde a potom do dieselov (ale patrne s inym zapojenim), ktore maju STH (Standheizung), teda pridavne kurenie. V autach s prihrevom na pocudovanie nie je.... IHKA je ina pre STH a bez STH, to je ine cislo dielu takze nejaky rozdiel tam asi bude...... A chybu Auxiliary water pump po prekodovani to asi tiez nebude pisat len tak pre srandu kralikov.....
Jednoducho to nekuri proste dobre..... V mojej E39 to kurilo ale uplne napicu - nejaky letny vanok tam plapolal, ale zdaleka to nerozmrazilo auto tak ako malo aj po polhodine behu pri mrazoch. Samozrejme ked som vypol ohriaty motor poo jazde a zapol webasto, tak to par minut kurilo o dusu.... Ale nie ked to rano zaplo a malo vykurit interier a rozmrazit okna... tak hovno.... V E60 som mal NK "ab werk" a tam to kurilo o fest lepsie.....
Nechce sa mi hladat teraz v kompe EBA retofit nezavisleho kurenia pre vozy s prihrevom, ale je mudre predpokladat, ze v krabicke nebude len nejaky listok ako to nakodovat, ale aj nejaky pridavny hardware...
Takze zosumarizujem to:
Po prekodovani auta s prihrevom na NK sice webasto casovacom alebo napriamo ide spustit, ale nefunguje tak ako by malo a zije len svoj vlastny zivot - ovlada ho len RJ webasta a IHKA ktora neni prislusna pre auta s NK neovlada ten zbytok tak ako by mala - inak by nevypisovala chybu pridavnej vodnej pumpy a ani neovlada a neotvara vodne ventily tak ako ma v case ked bezi nezavisle kurenie. Motor to trochu ohreje, vnutri interier len velmi malo - pretoze navyse chyba pridavna pumpa ktora je prave pre cirkulaciu kvoli topeniu vnutri. Okruh webasta sa rychlo ohreje - vo svojom okruhu dosiahne vrchnu teplotu a potom bezi naprazdno alebo uplne znizi vykon, a zvysok okruhu ktory necirkuluje alebo len velmi slabo je proste studeny..... Takze "puhe" prekodovanie prihrevu na NK nie je zdaleka plnohodnotne NK. Takze je to asi tak ako keby ste v jednej izbe kurili do kachle na amen, ale do dalsich izieb sa teplota nedostane, lebo sme zabudli pootvarat dvere a aj spravit nuteny obeh vzduchu.... a tearz uz fakt amen....
