Utorok, 7. Júla 2015, 14:21
neda mi nenapisat male upozornenie. Vsetci vieme ze BMW nie je co byvalo. Nedavno som mal prijemny pokec pri pive s clovekom co robi v labaku kde testuju motory, mimo ineho aj "6-hrnky" a 8 valce od BMW.
V skratke, motory z X5 a X6 maju predpisanu kratsiu zivotnost pri plnej zatazi, ako bezne motory z 1,3 ci 5. Nie, nie je to paradox, je to uvedomeni si vykonoveho potencialu tych motorov. Bezna N47 v nejakej trojke bude pri dialnicnej jazde ci lietani po okreskach slapat mozno 30-40% casu na 80-100% vykon. Kludne, ved tych 160-184ps co maju je k tej hmotnosti akurat.
Lenze, v X5 ci X6 nikto nemoze na beznych cestach vyuzivat 80% ich vykonu dlhodobo. Jasne, vyrazite, dupnete tam plnu knedlu a za 3 sekundy mate mestsky limit, za 6-7 sekund 100-120.... tlacit z motora dlhodobo 300ps proste v beznej premavke nemozete, nie je kde.
Presne kvoli tomu sa BMW (a na ich obranu, nie len BMW, aj M-B ci iny) rozhodli ze zivotnost vykonnych motorv moze byt aj nizsia. Takze, niet divu ze z testovanych 8 vlacov pri teste s vysokym vykonom ani jeden z motorov nepresiel hranicou 1000h. 8 vlacom odchadzali olejove cerpadla a turba pri 500h, 6 valce dali o 100-200h viac. Pritom bezne 4 valce tahaju 1500-2000h naplno bez poruchy.
Co z toho? No asi tolko, ze uz teraz nasi mnichovsky chlapci stavaju vysokovykonne motory s kratkou zivotnostou, lebo vedia ze je tam tak vela vykonu, ze ho dlhodobo nikto nedokaze vyuzivat. Tepelne to nezvladaju. Pri chipovani idete prave do tejto rezervy. Na ukor zvysenia tlakov a tepla vo valcoch si zvysite vykon. Ci to ale ten motor dlhodobo znesie.... to je ina otazka.
BMW 320d E91Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II
"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"