... všetko o BMW ...

Moderátori: k33p, Hugino, jkk

mmracing.sk
 
ado06
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.12.2013
Auto: e39 525i
Kraj: Bratislavský

E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Streda, 20. Augusta 2014, 15:40

Zdravím vás . Chcel by som sa opýtať na váš názor v takejto veci . Mám celkom peknú e39 525i , ale jedna vec ma trocha trápi tým , že to je limuzína má komfortnejšie nastavený podvozok čo je na naše cesty celkom dobré . Problém nastáva keď si chcem trocha užiť zátačky . Mám obuté 235/40 r 18 takže chudák auto sa s nimi trocha trápi , čo sa týka kvalít našich ciest , no s tým som sa čiastočne zmieril . V skutočnosti ma trápia náklony karosérie . Myslím , že podvozok je v dobrom stave ale v priebehu mesiaca ho dám skontrolovať . Takže intro je dostatočné :thumbup: :thumbup: K veci riešil som to s kolegom a ten mi poradil tam dať tuhší , hrubší stabilizátor . Tlmiče a pružiny nechcem dávať tvrdšie . Takže má to nejaký reálny význam to tam dať ? Poprípade vedeli by ste mi poradiť kde taký stabilizátor kúpiť , alebo či by tam pasoval ten s V8 verzií . Ďakujem za všetky postrehy .
 
msakac33

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Streda, 20. Augusta 2014, 18:31

pozdrav kolegu, ze ked tomu nerozumie, nech sa venuje nadalej tomu co ho bavi, len nie autam :mrgreen:
ale nie, vazne, ziadny hrubsi ani tuhsi stabilizator ti nepomôze, ani keby bol hruby ako kandelaber pri ceste a tuhy ako rosenbergova cicina #-o jedinym riesenim je vymena podvozku za sportovy a to nielen pruzin ale aj tlmicov :thumbup:
 
Pežot

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Streda, 20. Augusta 2014, 18:48

Náklony karosérie obmedzíš len keď znížiš pracovný priestor tlmiča, čiže športový nižší podvozok.

Ja som to trošku prehnal aj s nastavením tuhosti a momentálne mám skôr motokáru ako limuzínu. Ale zato v zákrutách to drží :mrgreen: :mrgreen:
 
mihalko1992
Príspevky: 19
Registrovaný: 27.7.2014
Auto: E39 530dA 142kw
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: zurich

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Streda, 20. Augusta 2014, 19:35

Pežot napísal:
Náklony karosérie obmedzíš len keď znížiš pracovný priestor tlmiča, čiže športový nižší podvozok.

Ja som to trošku prehnal aj s nastavením tuhosti a momentálne mám skôr motokáru ako limuzínu. Ale zato v zákrutách to drží :mrgreen: :mrgreen:

coze si daval za podvozok na auto ?
 
ado06
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.12.2013
Auto: e39 525i
Kraj: Bratislavský

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 15:27

msakac33 napísal:
pozdrav kolegu, ze ked tomu nerozumie, nech sa venuje nadalej tomu co ho bavi, len nie autam :mrgreen:
ale nie, vazne, ziadny hrubsi ani tuhsi stabilizator ti nepomôze, ani keby bol hruby ako kandelaber pri ceste a tuhy ako rosenbergova cicina #-o jedinym riesenim je vymena podvozku za sportovy a to nielen pruzin ale aj tlmicov :thumbup:

Ten kolega je čo sa týka mechaniky ako takej dosť dobrý , svojpomocne si postavil auto na závody do vrchu atď . Samozrejme hneď mi povedal a aj ja sám si uvedomujem , že tlmiče a pružiny sú alfa a omega celého problému . No na našich cestách si to neviem predstaviť tú kultúru jazdy a na tých pár KM fakt ostrej jazdy je to dosť veľká investícia . Takže koniec koncov stabilizátor absolútne nič nerieši ?
 
Pežot

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 16:13

mihalko1992 napísal:
coze si daval za podvozok na auto ?


BC Racing.
 
msakac33

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 16:15

ado06 napísal:
Takže koniec koncov stabilizátor absolútne nič nerieši ?


sam o sebe ako taky urcite nie! nechaj stabik pôvodny a radsej vymen podvozok =D>
 
Užívateľov profilový obrázok
Bongoran
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.8.2014
Kraj: Košický

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 16:20

msakac33 napísal:

sam o sebe ako taky urcite nie! nechaj stabik pôvodny a radsej vymen podvozok =D>


rada nad zlato, videt, ze si laik
 
Pežot

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 16:26

Stabilizátor ako taký Ti nepomôže, pokiaľ máš vylágrovaný starý podvozok [-X
 
hessy

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 18:16

Pripadne kokotinu smejdovu ako ta technix :mrgreen:
 
ado06
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.12.2013
Auto: e39 525i
Kraj: Bratislavský

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 19:27

Bongoran napísal:

rada nad zlato, videt, ze si laik

A aký je tvoj názor ? Čo sa týka toho vylágrovaného podvozku v decembri mi menili tyčky stabilizátora a inač bolo všetko v poriadku . Momentálne nič nebúcha a ani vôle neboli keď som ho mal nad jamou.
 
Pežot

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Štvrtok, 21. Augusta 2014, 19:42

Nejde o vôle. Ide o tlmiče a pružiny.
 
Užívateľov profilový obrázok
Dogg88
Príspevky: 6035
Registrovaný: 25.1.2009
Auto: n/a
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Piatok, 22. Augusta 2014, 09:03

ado06 napísal:
... No na našich cestách si to neviem predstaviť tú kultúru jazdy ...

tak si to skus a nepredstavuj si zbytocne nepredstavitelne veci :lol:
Klub tvoria ľudia, nie autá...
________________
W140 & S210 & E36 & E36 & E34 & GIII & C5 & 312
________________
Mám prázdny život a žiadnych kamarátov, preto sedím celý deň na internete, stalkujem ľudí a vnucujem im svoje správne názory. Marián K., Trenčín
 
Užívateľov profilový obrázok
jozko2828
Príspevky: 1059
Registrovaný: 22.3.2012
Auto: BMW E46 Coupe
Kraj: Bratislavský

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Sobota, 23. Augusta 2014, 12:04

Takto... mam 3ku a mam aj sways bars alebo anti roll bar proste stabilizator... v prvom rade ... pomoze lebo obmedzuje naklony karoserie a v pripade nastavenia ak to povoluje zvysujes alebo znizujes pretacavost alebo nedotacavost... ALE ak mas tlmice stare aj pruziny tak pories najprv tie... lebo ak tam das len stabik tak ti pojde do sraciek podvozok skor ako budes cakat... cize ak tak si pories pevny podvozok od HR a spolu aj stabiky... su nastavitelne ako vpredu tak aj vzadu... investicia v hodnote cca. BC racing... (ak ti nejde o znizenie)... potom mozes pouzit strongflex silentbloky... rozpery dopredu aj dozadu, pripadne aj na spodok a potom budes mat aj svoj komfort aj potlaceny naklon a tym rychlejsi prejazd zakrut... Kazdopadne ten clovek ma pravdu ze stabikom sa to ukoriguje... len zabudol dodat ze podvozok musis mat v dobrom stavea nie povodnom vyjazdenom... dalsie veci ako odklon kolies a geometria atd ani nema zmysel pisat kedze si este len na zaciatku... to co hovoris o komforte - ziadny sportovy podvozok nie je sportovy ak potlaca komfort a nezlepsuje jazdne vlastnosti..nikdy to neplatilo a ani neplati pravidlo: tvrdsi je sportovy... blbost... mnoho ludi tu TA technix povazuje za sportovy podvozok... to nie je ani podvozok a nie to este sportovy... Pozri si stranky a videa znaciek eibach, koni alebo kw a tam sa dozvies este viac ako som pisal... Ak mas 5er tak by som dosetril a riesil to BC racing a potom bynsi videl ci potrebujes aj sways bars... :thumbup:
H&R Cup kit and sway bars / Strongflex red and Powerflex / ALPINA rims / Brakes Zimmermann Sport / Custom Strut Bars ALPINA / JaFer Exhaust System / ALPINA packet / Individual Wood Trim / Diff 3.73:1
 
ado06
Autor témy
Príspevky: 33
Registrovaný: 8.12.2013
Auto: e39 525i
Kraj: Bratislavský

Re: E 39 525i tuhší , hrubší stabilizátor

Sobota, 23. Augusta 2014, 13:00

Dogg88 napísal:
tak si to skus a nepredstavuj si zbytocne nepredstavitelne veci :lol:

Vozil som sa v barsčom , ale v niečom s prerobením podvozkom zatiaľ nie a rád by som . A je pravda že mám predsudok , že keď je to športové tak to je aj nekomfortné , preto sa rád nechám poučiť .
jozko2828 napísal:
Takto... mam 3ku a mam aj sways bars alebo anti roll bar proste stabilizator... v prvom rade ... pomoze lebo obmedzuje naklony karoserie a v pripade nastavenia ak to povoluje zvysujes alebo znizujes pretacavost alebo nedotacavost... ALE ak mas tlmice stare aj pruziny tak pories najprv tie... lebo ak tam das len stabik tak ti pojde do sraciek podvozok skor ako budes cakat... cize ak tak si pories pevny podvozok od HR a spolu aj stabiky... su nastavitelne ako vpredu tak aj vzadu... investicia v hodnote cca. BC racing... (ak ti nejde o znizenie)... potom mozes pouzit strongflex silentbloky... rozpery dopredu aj dozadu, pripadne aj na spodok a potom budes mat aj svoj komfort aj potlaceny naklon a tym rychlejsi prejazd zakrut... Kazdopadne ten clovek ma pravdu ze stabikom sa to ukoriguje... len zabudol dodat ze podvozok musis mat v dobrom stavea nie povodnom vyjazdenom... dalsie veci ako odklon kolies a geometria atd ani nema zmysel pisat kedze si este len na zaciatku... to co hovoris o komforte - ziadny sportovy podvozok nie je sportovy ak potlaca komfort a nezlepsuje jazdne vlastnosti..nikdy to neplatilo a ani neplati pravidlo: tvrdsi je sportovy... blbost... mnoho ludi tu TA technix povazuje za sportovy podvozok... to nie je ani podvozok a nie to este sportovy... Pozri si stranky a videa znaciek eibach, koni alebo kw a tam sa dozvies este viac ako som pisal... Ak mas 5er tak by som dosetril a riesil to BC racing a potom bynsi videl ci potrebujes aj sways bars... :thumbup:

A možno blbá otázka , ale ako zistím v akom stave sú tlmiče a pružiny ? Viem že je na to nejaká platňa , tester ( neviem názov tak nechytajte za slovíčka :D :D ) . Môj subjektívny názor je , že sú v pohode . S autom som práve prekročil hranicu 160 tis aj keď viem , že to nie je hlavný faktor na opotrebenie .

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných