ahojte, takze tema ziadna nova, no rad by som sa spytal na nejake veci priamo od ludi, co uz riesili turbo a nikde som to nenasiel tak komplexne.
Chcel by som hlavne vediet, ako sa prejavuju jednotlive veci na ceste od vahy az po EGR, ktore stavy je schopna zachytit diagnostika a podobne.
Popisem teda moj problem:
1.Pri jazde s otvorenym oknom popri dakej stene najlepsie bolo az donedavna pocut pravidelny sykot, proste pekne zdravy zvuk tlaciaceho turba, pocutelne najlepsie pri jazde do kopca, v celom spektre otacok, turbo regulovalo, menilo zvuk podla stlacenia plynu, proste vsetko ako ma byt. pred 3 tyzdnami sa kontrolovala vola a bolo mi povedane, ze nove to nie je, ale je to v dobrom stave a vola nie je nicim vynimocna.
2. Posledny tyzden som spozoroval, ze turbo pekne syci tak do 2500 otacok, vyssie uz prichadza prskavy zvuk, nieco ako igelit v silnom vetre a nad 3000 je to uz ciste zavijanie. Mam taky pocit, ze auto pri plnom plyne dost dymi na cierno, jak keby malo malo vzduchu. Myslel som si, ze bude na ceste od turba k EGR daka prasklina ktoru vyssi tlak otvori.
3. Pred dvoma dnami na dialnici, ked som zosliapol pri 120 (2200rpm) plyn tak auto malo problem s akceleraciou, po chvili si podradilo a az tak sa rychlost zacala zvysovat. Celkovo to zacalo byt na plyn trochu mrtvejsie, vykon sa znizil a bolo na motore pocut, ze musi makat a zrat paliva trochu viac jak normalne, bolo to pocut aj na hluku, ekonomer sa pri 130 drzal tam, kde normalne pri 160. Pri zosliapnuti plynu uz to hvizda kadejak aj pod 2500 otacok.
Nejake dalsie poznatky:
-olej nemizne, mam uz asi 5000km stale na hornej ryske
-tiahlo regulacie funguje, taktiez aj hadicky su ok a regulacny ventil tiez robi co ma
-rozhodil som hadice pred IC aj za nim, je tam akurat olejovy film, ziadne velke vrstvy oleja
-turbo samotne je suche zvonku
-najviac je (zvonku) zadrbana hadica od vahy tesne pri turbe a hadice od separatora (olej zmiesany s prachom)
-hlinikove trubky (2 a 5) a hadica (6) su neposkodene, ostatne som vzhladom k podmienkam nerozoberal
-hadica pred EGR pri vytoceni trochu stvrdne
Chcel by som teda poznat skusenosti ludi, co to uz riesili, ze kde moze byt problem, ktore diely sa zvyknu posrat a na co sa zamerat.
Taktiez ci popisane javy nasvedcuju, ze je fakt to turbo v riti, alebo ide len o netesnosti. Pripadne ci zvykne povolit IC a podobne. Pripadne sanie.
Vdaka za kazdy poznatok
