... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 07:47

taky jemnutcky podtlak tam mam no zmena v otackach nieje ziadna.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 11:05

separator je novy, pocutelnu zmenu ked zhodim viecko v otackach nepocut, len taky hlasnejsi traktorovy bublavy zvuk a mierne dymi z hrdla dolievania alebo vyparuje neviem, vidim to ako dym. Podotykam ako som na zaciatku temy daval odkaz na video, tak klepalo dost predtym ked som mal dole viecko, teraz praveze ten klepon je podstatne tichsi. Turbo si myslim kvoli tej zvysenej hladine nema dobry prepad a tym padom vytlaca olej. Len to ze hladina sa zrovna ked motor vychladne, kde potom ide ta nafta, ktora sa tam akoze tlaci do oleja? asi by ostala v olejovej vani, ci nie? a este jedno, ked pridavam tak zvuk je taky ako na koncernovych tdi, silnejsie klepe. Hladal som chyby cez inpu a nic neukaze, naslo len rele zhavenia, ale to je asi mimo dany problem. Kde zistim ake presne hodnoty mam mat v inpe ked pozeram live data, nejake rozsahy od-do by sa zisli tlakov, mnozstva a pod.
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 12:19

no tak zacina to byt zahadnejsie. poznam toto a viem ake to je neprijemne ked sam vies, ze to ide zle, nekultivovane a klepe to a nikde nevies najst chybu. Najhorsie, ze aj iny clovek ti povie, ze to je v pohode, lebo nepozna zvuk, ako to ide normalne. Mne to teraz hrkotalo trochu viac, nie moc badatelne (mam citlive usi). Stale som bol presvedceny, ze je dakde od turba netesnost a podobne, zrejme aj to turbo uz ma celkom dost (120tkm), ale v servise chalanisko objavil, ze prepadove hadice su po smrti a nafta tiekla napravo od motora a samozrejme boli utopene vstreky v nafte. Cize tymto haraburdam moze byt fakt hocico, kludne aj to, co by ta nikdy nenapadlo.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 12:42

co znamena utopene vstreky? napravo to je pri cerpadle ci pri turbe (v zavislosti od toho skade pozeram) a prepadove hadice jak po smrti? Mal som to vsetko rozobrate, dokonca rozvody zhodene, nastavene vacky a aj tak ze vstreky som mal vonku a tak krutil z motorom, ze by som videl ako rozstrekuju, a za par sekund som mal plnu garaz naftovej hmly, rozprasovali vsetky pekne rovnako aspon na oko :) prepadove hanice nepretekaju. Ani na rampe nic nepreteka. Len som ja debil ze som nevybral CR cerpadlo a neskontroloval asi som toho mal uz dost, a chcel som to mat cim skor poskladane. Teraz to vidim tak ze hadice od turba dole, IC dole, Chladic dole, altik dole, servo tiez a vybrat CR cerpadlo, len potrebujem ten pripravok na to, aby ozubenie ostalo zapolohovane. A ked bude vonku CR tak ked simering bude v poriadku ta uz neviem, vymenit uz vymenim za novy, ked nepomoze? Ja len jedno nerozumiem ked nafta sa naleje do olejovej vane ako sa s tamad dostane prec? Jazdit teraz s tym nebudem, lebo nechcem to dokatovat. predsa ak je nafta v oleji uz ten olej nema take vlastnosti, aj ked nafta tiez maze
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 19:11

no dnesna kontrola ukazala dalsie: nafta v oleji nieje, necitit vobec naftu z oleja, ani olej nieje nijak extra citit, ziadna prichut (skusal som na jazyk)
Ak vytiahnem odmerku, tak na hrdle odmerky je jemny podtlak, skusal som prstom tak jemne vcucava, papierik prilozim tak drzi ho.
Na viecku nalievacieho hrdla tiez necitit naftu ani nic ine.
Hadicka s naftou ktora ide do cerpadla vyzera normalne, nieje tmavsia
kontrolu som musel prerusit lebo zacalo liat brutalne, takze najskor zajtra budem pokracovat, uz som zhanal aretacny pripravok na ozubenie cerpadla a simeringy na cerpadlo. ale stale nemam chut sa do toho pustit, lebo mam pocit ze to bude daco ine
NAFTU v oleji nemam a opakujem este raz ako sa nafta moze dostat z olejovej vane prec? nemoze. Zdvihne sa hladina a po odstati klesne, cize z olejom sa nic nemiesa, najskor ho vytlaca z nejakeho priestoru do ineho ale ak by ho tlacilo do olejovej vane, tak mal by byt na normalnej urovni aj ked cely stecie, ale motor by isiel na sucho, ak je olej vsade a k tomu ukazuje odmerka ze je ho vela, tak ako je to mozne? keby ze ho tam mam vela naliateho, ale nemam
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 506
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Streda, 14. Mája 2014, 21:18

hmm zaujimave citanie, pridam sa aj ja, turbo ma najazdene 245.000km a zatial slape bez problemov, iba preventivne som sa trochu v nom sparal a rozmyslal ci nespravim preventivny repas

spravil som aj jedno captave video cez mobil, je tam vidiet turbinka, je ta vola uz kriticka alebo to este znesie 100.000km? :D

http://youtu.be/66Q8bcjXN1o

tiez som mal miesto pod turbom zasrate od oleja, toto som si uz ale vsimol ze robi cca ale 3 roky uz, olej dolievam tak pol litra na 10000 km takze moc vela toho nie je, ale myslim ze pomalicky tiekol cez odvetravanie a po tej hadici smerom dole, teda urcite, presne tak bola olejova stopa...

olej kvapkal pocas rokov pomalicky po hadici cislo 6, teraz som to cele umyl tak som zvedavy ako rychlo sa to turbo zase zaspini, resp. dielce pod nim (ulozenie silentbloku, servo)
Obrázok
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 15. Mája 2014, 07:26

po hadici c 6 tiect moze ale najskor asi z pod veka ventoliv, alebo ked mas cely ten priestor kolo turba zaolejovany tak aj s turba mohlo, ale ak turbo je ciste a netlaci olej tak to je este v pohode, ale pozri na druhej hadici co ide von z turba, nie ta spredu ale zhora ci je v nej olej. Ta vola je uz dost velka, ze 100000 to uz urcite nevydrzi. A spotreba pol litra na 10 000 je asi tym unikom, a aj keby si tam nemal unik tak na vek auta este v norme, ale vymenny interval oleja je najlepsie skratit. najlepsie asi po 7000 menit. Zatial kym turbo nema zvuk policajnej sireny, a netlaci olej tak v pohode. Ale lepsie to pravidelne kontrolovat a pocuvat, aby si stihol vcasne repasovat, kym sa to nerozpadne. Katalyzatory ci su v pohode, ci nieje unik na vyfukovych zvodoch, ci je tesnost na sani, ci je mazanie do turba priechodne atd. Vsetko ma vplyv na turbo a jeho zivotnost
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 506
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Štvrtok, 15. Mája 2014, 17:23

turbo je zaolejovane presne tam kde sa nasadza hadica c 6, na inych miestach je uplne suche, prikladam aj foto
Prílohy
IMG_1761.JPG
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Piatok, 16. Mája 2014, 07:34

ak je od oleja zvonku tak niekde je unik, dolezite dat na to pozor odkial tecie, vyzera cerstvo mokre, takze stale tecie, ta hadica c.6 vovnitri je sucha? a tak isto turbo vovnutri aby bolo suche, ak je len olejovy film tak este pohoda, ale ak su kaluzky oleja tak nedobre. Hladaj odkial je ten unik. Ak je 6ka vovnutri sucha tak po nej steka najskor s pod veka, alebo kolo vakuovej pumpy, to je ten hrniec vpredu pri vahe vzduchu http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-T ... ith_tubes/ diel c.1 je ta pumpa a mozno O-kruzok c.2 pusta
Najlepsie utriet na sucho a sledovat odkia tecie, lebo ked je vsetko zakydane tak nevidno odkial. Ja som mal celu vodnu pumpu od oleja, som myslel ze niekde kolo nej prepusta, ale nakoniec to bol simering hlavnej remenice (tej velkej) klukovky a ona rozhadzovala olej po celom predku motora
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 506
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Piatok, 16. Mája 2014, 16:14

6-tka bola od oleja zvnutra...
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja

Piatok, 16. Mája 2014, 19:47

tak potom aj na vstupe turba mas olej aj na vystupe? je suche turbo vovnutri??
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Autor témy
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: 530D 142kW hlaška - skontrolovat hladinu oleja - VYRIEŠ

Pondelok, 26. Mája 2014, 20:05

Chlapi problem vyrieseny, dufam :) zle zalozeny olejovy filter, alebo som sa zle vyjadril, nie samotny filter ale okrem filtra na kryte je tyc a na tej tyci su este dva o-kruzky, tak tie som vymenil, pre istotu novy filter a hlasku o hladine uz nevyhadzuje. dpc riesenie za 20 centov, takze pri vymene oleja a filtra vymienajte aj tie gumicky, su to O-kruzky 10x2 a 6x2 a stoja naozaj 20 centov v hoc ktorom obchode kde sa daju kupit loziska, srubenia, tesnenia atd...
uz som o nieco kludnejsi
a hladina oleja je teraz v norme
Môj airbrush blog

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných