pár krátkych slov o 777-čke
Ako väčšina z vás vie, istý čas som bol aj vlastníkom 750iL. Odkedy som do nej prvý krát sadol som vedel, že už nikdy inú E38 ako long a v “plnej koži” nechcem. Každý deň ľutujem, že som ju predal, ale vtedy sa inak nedalo. Auto bolo v úžasnom technickom stave, nesmierne zachovalé, servisované a až na pár “vrások z každodennej premávky” v excelentom optickom stave. Zvnútra ako nové. Najlepšie bolo, že som ho kúpil po kompletnej generálke motora a repase automatickej prevodovky. Servis asi za 100.000 CZK bol robený v Prahe. Za ten rok aj niečo som na ňom spravil asi 12000km a každý meter jazdy a liter spáleného benzínu som si viac ako vychutnal. Výbava bola viac ako dostatočná a prakticky zhodná so súčasným autom. Koža všade - štandard V12-tok, drevené lampičky, madlá, dvojité okná, komfortsize so stolíkmi, zadná multifuknčná opierka, DSP, TV, malá navigácia, elektrochromatické zrkadlá, roletky na bočných oknách a elektická zadná, servotronic, EDC, telefón atď… je toho toľko, že som určite na ďalšiu polovicu zabudol. Komu by sa chcelo, vie si výbavu podľa VIN dohladať (DG50032). Interiér bol v kombinácii čierna koža, sivý vrch a exluzívne drevo. Exteriér montrealblau metallic s oranžovými svetlami. Až na veko kufra pôvodný stav laku. A v interiéri nebola jediná vec dorábaná, všetko ako keď opustilo fabriku.
Obe autá vlastnil istý čas Semtex, následne sa “rozišli” a po čase zase zišli u mňa. Samozrejme nie naraz, 750-tku som mal od januára 2012 do marca 2013 a 740-tku až od februára 2014 doteraz. Porovnávať technický a vizuálny stav nemá zmysel, 50tka bola "ako nová" a 40tka je hnoj (má zase ale o milión viac kilometrov na konte). Asi toľko. Inak si boli tie autá ale strašne podobné, exteriér facelift (aj keď 40tka prerábaný a 50tka originálny) a aj interiéry boli takmer zhodné (až na farebnú kombináciu). Béžová je krajšia, ale zase čierna bola zachovalejšia.
Niečo o motoroch (spotreba nie papierová, ale meraná mnou za celú dobu vlastníctva)
Motor M73TU (V12) má 326 koní (240kW), 490Nm a objem 5379 cm3 / dlhodobá spotreba cca 17 litrov kombinovane (od 9.4 do 24)
Motor M62B44 (V8) má papierovo 286 koní (210kW), 420Nm a objem 4398 cm3 / dlhodobá spotreba cca 14 litrov kombinovane (od 10,7 do 18)
Pocitovo ide ale tá V8 lepšie, viac sa jej chce do otáčok. Neviem či je to iba týmto motorom, vykuchanými katmi, inou výfukovou sústavou, ale v reále má vyšší výkon ako papierovo, cca 300koní plus. V12 išiel super, ale stále, od voľnobehu po červené pole (0,100,150,200, aha OK). Tichý, plný sily, ale nemal ten pocit zarazenia do sedadla, ktorý má od cca 4000 otáčok osemvalec. V12 bol aristokrat. Jazdilo sa s ním príjemne. Keby som si mal znovu vybrať, idem do neho bez váhania (už aj kvôli výnimočnosti).
Neviem, čo viac takto narýchlo, nechám hovoriť fotky a ak som na niečo zabudol, rád odpoviem
