... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
guru
Autor témy
Príspevky: 14
Registrovaný: 28.6.2009
Auto: E39 530iA
Kraj: Trenčiansky

Vymena budikov 530iA 2002

Sobota, 25. Januára 2014, 02:28

zdravim, chystam sa menit budiky z e39 528iA rok 1998 do mojho e39 530i rv 2002.
chcel som sa opytat ako je to s kilometrami? na mojich budikoch je 320tis. na tych ktore tam idem dat je cca 280tis. km. je nejaka moznost ako prepisat tie km na moje?
stretnem sa s este nejakym inym problemom? imobilizer alebo nejaka bezpecnost ktora mi nedovoli pouzit nove budiky ? dik za rady.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Sobota, 25. Januára 2014, 09:04

Nepodari sa ti to

A duplom nie ak su to budiky z pred 9/98

Naco to je dobre?
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
guru
Autor témy
Príspevky: 14
Registrovaný: 28.6.2009
Auto: E39 530iA
Kraj: Trenčiansky

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Sobota, 25. Januára 2014, 15:07

mam pokazeny motorcek na ukazatel rychlosti na svojich takze nato. preco to nepojde?
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 26. Januára 2014, 12:38

Skor by som riesil vymenu motorceka

Je to druha najhlavnejsia rj v aute po lcm

Ak vymenis budiky nebude ti sediet vin s lcm a bude ti svietit cervena bodka pri km a ich pocte

Nebude fungovat x ficuriek ako napr ukazovatel zaradeneho stupna ak su z manualu a ty mas automat
S tym suvisi nefunkcne pdc

Teoreticky ak mas dobry coding index a vsetko by tie tvoje nove(98) sli nastavit a nspravne vin cislo a spravne km ale je to alchymia ktorej rozumie snad len jeden z Po
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Streda, 29. Januára 2014, 18:00

guru napísal:
zdravim, chystam sa menit budiky z e39 528iA rok 1998 do mojho e39 530i rv 2002.
chcel som sa opytat ako je to s kilometrami? na mojich budikoch je 320tis. na tych ktore tam idem dat je cca 280tis. km. je nejaka moznost ako prepisat tie km na moje?
stretnem sa s este nejakym inym problemom? imobilizer alebo nejaka bezpecnost ktora mi nedovoli pouzit nove budiky ? dik za rady.


budiky z predliftu ti urcite nebudu chodit spravne v aute z roku 2002. A ani nakodovat sa nebudu dat, lebo maju odlisny coding index. Napriklad nepoznaju predne pdc a kopu inych veci, ktore v roku 1998 neboli dostupne.
Jedina moznost je vymena za budikyk minimalne takej verzie ako mas, alebo novsie. Musia byt samozrejme v zakladnom stave aby sa dali nakodovat. Dost nakladne riesenie v porovnani s faktom ze tvoje povodne budiky nie je problem opravit - vymenit motorcek za novy.
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Streda, 29. Januára 2014, 19:30

Hm...

Ako je mozne ze moje auto z roku 1998 rozoznava v poriadku kompletne PDC teda aj predne retrofitovane z rocnika 2001?

Logicky by mi to nemalo fungovat kedze mam starsie budiky...
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Streda, 29. Januára 2014, 20:16

doublevanos napísal:
Hm...

Ako je mozne ze moje auto z roku 1998 rozoznava v poriadku kompletne PDC teda aj predne retrofitovane z rocnika 2001?

Logicky by mi to nemalo fungovat kedze mam starsie budiky...


to je naozaj divne, lebo v tom case predne PDC nebolo. Ale vsetko sa da obabrat. Niektore veci su tzv. time criterion relevantne, zavisle od data vyroby, staci vediet zmenit v ZCS cast VN a rozbeahat by sa to mohlo. To bol vsak len priklad, nic to nemeni na tom ze budiky su kompatibilne iba retrospektivne, t.j. novsie do starsieho ano, naopak nie. Nieco o tom viem. Stasie mozu robit problemy, najpriklad som zazil neustale svietiace brzdove svetla, alebo neuspi sa radio/navigacia a podobne nechutnosti..... :D
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Streda, 29. Januára 2014, 22:35

V mojom pripade som postupoval podla originalnej BMW dokumentacie retrofitingu kompletneho PDC ktore pouzivaju vo svojej distribucnej sieti.

Neslo o ziadne dorabanie a preto mi to ani nepripadalo divne ze to funguje uplne bez problemov tak ako ma.
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Štvrtok, 30. Januára 2014, 08:52

airobne - nemam budiky rozobrane do takej podrobnosti ako ty, ale myslim, ze im je prd jedno co maju robit, dostavaju pokyn od rj PDC a ta je zato zodpovedna aj keby tam retrofitnes 30 senzorove pdc (ak by sa take nahodou vyrabalo), tak rj si to prechrusta a odosle do IKE, na druhu stranu asi to bude chciet poface budiky cize 9/98 aspon s nejakym coding indexom.
ale to je cisto teoreticky, ale ako vidis vissie pan to raz potvrdil aj v praxi
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Štvrtok, 30. Januára 2014, 20:11

Neviem ci to pomoze:

BMW Wiring Diagram System nepise pri zakladnych popisoch Instrument Cluster HIGH alebo LOW pre rok 1998 alebo 2002 ziadne poznamky o spatnom instalovani inych ako jednotiek z rovnakeho roku vo vyrobe.

Clustery modelov E39 E38 a E53 v rokoch vyroby od 1997 az do 2006 vseobecne su volne zamenitelne.

Pre vymenu troch vzajomnych udajov a to kilometraze, servisneho udaju a VIN je potrebne aby instalovany Cluster splnal tieto body:

1 Ak sa udaj VIN medzi IKE a LCM nezhoduje, zasvieti manipulacna bodka pri odometri a vzajomne sa udaje medzi IKE a LCM nevymeniaju, auto sa vsak moze pouzivat na testovacie jazdy

2,Data sa vzajomne vystriedaju ak suhlasi VIN cislo v oboch moduloch a celkova kilometraz musi byt 0 na strane Clusteru.

3,VIN cislo z modulu LCM je vlozene do IKE za pomoci DIS testeru a akceptovane iba v pripade ze Cluster ma aktualnu kilometraz 0

4,LCM kilometraz moze byt prepisana len vyssou celkovou kilometrazou a je aktualizovana kazdych 100km

5,Ak sa rozdiely medzi najazdenou kilometrazou nezhoduju viac ako 200km a VIN cisla suhlasia, IKE uklada chybu datoveho transferu.

6,Ak zlyha I-Bus link do LCM, IKE tuto chybu zaznamena a pokracuje v zaznamenavani kilometraze.

Kontrola redundantneho ukladania udajov povoluje len nulove udaje a preto sa uvazuje vymna komponentov vzdy len za nove. Auto bude sice pojazdne ale zaznamenavane kilometre sa budu odlisovat.

Cize podla mojeho nazoru pokial ma k dispozicii kluster z druheho auta a hardwarovo koncovky sedia (co by mali) bude to moct nainstalovat za predpokladu:

1, Kilometraz noveho Clusteru je nizsia ako kilometraz povodneho, nebude sa vsak udaj km zhodovat z udajmi ostatnych jednotiek auta pokial bude VIN cislo auta nanovo nakodovane po montazi

2, Cluster je vybaveny non-volatile pamatov, ak zozenie niekoho kto mu kompletne zmaze EEPROM udaj kilometraze Clusteru alebo nahra nulove udaje bude sa Cluster spravat ako cisto novy diel BMW.

Podmienka zobrazovania analogovych dat namiesto digitalnych musi byt dodrzana spravnym nastavenim Clusteru diagnostikou tak aby vsetky ukazovatele fungovali tak ako maju. (plati reverzne) Da sa nastavit aj M Cluster tak aby namiesto teploty oleja rucicka ukazovala aktualnu spotrebu.

Vlozenim Clusteru do svojeho auta by sa nemalo nic stat ani na skusku.

Osobne by som skor volil vmenu servomotora rucicky z darcovskeho Clusteru

Zdroje:

BMW Wiring Diagram System
Bimmerboard
Bimmerforums
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Štvrtok, 30. Januára 2014, 21:32

jararak napísal:
airobne - nemam budiky rozobrane do takej podrobnosti ako ty, ale myslim, ze im je prd jedno co maju robit, dostavaju pokyn od rj PDC a ta je zato zodpovedna aj keby tam retrofitnes 30 senzorove pdc (ak by sa take nahodou vyrabalo), tak rj si to prechrusta a odosle do IKE, na druhu stranu asi to bude chciet poface budiky cize 9/98 aspon s nejakym coding indexom.
ale to je cisto teoreticky, ale ako vidis vissie pan to raz potvrdil aj v praxi


Nemas pravdu a vobec. To s tym pdc bol priklad. Co sa tyka retrofitu, neviem to naozaj povedat,pretoze RJ pre retrofit moze byt ina ako ta co sa davala do aut po lifte - prisposobena pre retrofit do starsich modelov. Jednoducho ak mas v ZCS vo VN zadany urcity modelovy rok, tak nakodovat dannu vec nemusi prejst, pretoze ta nepusti program aby si to nakodoval - napriklad ZCS. Je to tzv. time criterion. To by si musel zmenit VN v ZCS a tak isto mat budiky s prislusnym coding indexom. Pdc bol lena ko priklad, ale uz som parkrat toto robil napriklad aj kvoli tomu ze niekto to predliftu chcel nahodit nieco z liftu atd. Jednoducho tie cisla, coding indexy, sw verzie, hw verzie nie su len tak zo srandy.... S novsimi budikmi do stareho auta nie je problem, ale naopak to nie vzdy musi fungovat spravne.
Este si spominam, uz som to riesil aj na LOW budikoch - typek potreboval vymenit a zohnal nejake starsie a mali sme problem s nakodovanim. Uz sa nepamatam ako sa to poriesilo.

Ale mne je to jedno, dajte si budiky ake chcete kam chcete, no potom sa nepytajte preco vam to ci ono nefunguje a napriklad preco vam nevypne radio ked vyberiete kluc a system ho neuspi... a podobne.. :)))
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Štvrtok, 30. Januára 2014, 21:59

PDC vratane jednotky som retrofitoval ako kompletny system, ktory som vymontoval z e39 facelift 2001 na vrakarni. Nic som na systeme nemenil ani som nepouzil retrofit riadiacu jednotku.

Z riadiacej jednotky PDC nesiel ani jeden kabel priamo do Clusteru.
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
PetoK
Príspevky: 9940
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Štvrtok, 30. Januára 2014, 22:02

Nechcel som tu reagovat, ale netaraj, ked tomu nerozumies... z PDC urcite IDE velmi dolezity signal, a to zbernica I-BUS... a prave IKE je master tejto zbernice... je to presne ako pise Mato, Airbone... urcite kombinacie nikdy nepojdu. A mam rovnaky nazor, robte si co chcete, ked to nepojde, potom sa stazujte na lamparni...
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Štvrtok, 30. Januára 2014, 22:09

vzdy je rozdiel v CI ak sa davaju budiky do auta s nizsim CI nez tam boli nemusia fungovat na 100%, rovnako ako ked by si do E46 kde mas aktivovane BFD, Mtrack alebo hocico (co starsie nepoznaju) chcel bachnut ine budiky s nizsim CI ktore tieto funkcie nepodporuju tak hold smola... rovnako sa odporuca zohnat budiy co najidentickejsie a prespajkovat epromky...
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 2. Februára 2014, 11:01

Pre objasnenie citania s porozumenim:

V mojom prispevku zo stvrtku minutu pred jedenastou som napisal, citujem:

"Z riadiacej jednotky PDC nesiel ani jeden kabel PRIAMO do Clusteru."

Vid prilohu:

Schema zapojenia PDC Active, konkretne vetvu X10116. A aby nevznikalo dalsie nedorozumenie vid v prilohe pre istotu aj vetvu X13075.

Takze ja sa do toho nevyznam a taram a inzinieri v Mnichove sa tiez do toho nevyznaju a taraju, ked do schemy zapojenia PDC nezakreslili PRIAME napojenie PDC do Clusteru...

Apropo ako je vidiet zo schemy uzivatel jararak ma urcite pravdu pretoze takto sa daju teoreticky do systemu zapojit dve riadiace jednotky PDC a 16 senzorov a stale to bude spravne pipat...
Prílohy
x13075.png
x13075.png (52.24 KiB) 2628 zobrazení
X10116.png
X10116.png (50.42 KiB) 2628 zobrazení
schemaPDC.jpg
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných