... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

mmracing.sk
 
PetoK
Príspevky: 9940
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 2. Februára 2014, 11:39

Paneboze, nerob sa takym blbym, ked uz to musim tak napisat. :oops: :oops: :oops:

Ano, nejde to uplne napriamo do IKE, ide to do tej svorky X10116, a co dalej ? Samozrejme do IKE, kedze IKE su najdolezitejsia sucast tejto zbernice, jej master a gateway. Ta X10116 nie je nic ine ako prepojovacia kramla, kde su prepojene privody I-BUS od jednotlivych krabiciek v aute.

A pokial tvrdis to o tych 2 PDC, vidim ze sa vyznas... je to nemozne pretoze dojde ku kolizii dat na zbernici, kedze budu mat rovnake adresy... :oops: :oops: :oops:

BTW, tu je schema cerpana s original WDS.
Prílohy
PDC.png
PDC.png (24.98 KiB) 1056 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 2. Februára 2014, 12:18

Peto nechaj to, on netusi co je to IBUS. Asi nejaky autobus na ulici :)
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 2. Februára 2014, 12:33

Skusim to inak:

"Z riadiacej jednotky PDC nesiel ani jeden kabel PRIAMO do Clusteru." po slovensky znamena ze nejde ziadny fyzicky kabel PRIAMO do klusteru.

To neznamena ze nejde ziadny signal do Clusteru. Kde som napisal ze ziadny signal do Klusteru nejde? Poprosim citat kde to pisem. Tak kto tu s koho robi neznaleho?

Bavili sme sa o signaloch alebo o fyzickom zapojeni DO KLUSTERU?

Ano netusim co je I Bus a preto som moje auto nechal zakliat lokalnym samanom a preto mi PDC funguje po mojom amaterskom neznalom zapojeni do systemu.

Toto je klasicky priklad slovenskeho fora. Napisem jednu vec ale vycita sa mi to co som vobec nenapisal. A nedaj boze napisem slovo "TEORETICKY" a vsetci to citaju "PRAKTICKY" a hned som najvacsi blbec ktory tvrdi ze ked je nieco "TEORETICKY" tak to je v skutocnosti 100 percentne fungujuce a 10 riadiacich jednotiek a 400 senzorov sto percentne pojde. Takze ano nechajte ma v tom ze sa nevyznam a som neznaly ale ja este viem rozoznat rozdiel medzi slovickami "teoreticky" a "prakticky"...
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 2. Februára 2014, 19:07

doublevanos napísal:
Skusim to inak:

"Z riadiacej jednotky PDC nesiel ani jeden kabel PRIAMO do Clusteru." po slovensky znamena ze nejde ziadny fyzicky kabel PRIAMO do klusteru.

To neznamena ze nejde ziadny signal do Clusteru. Kde som napisal ze ziadny signal do Klusteru nejde? Poprosim citat kde to pisem. Tak kto tu s koho robi neznaleho?

Bavili sme sa o signaloch alebo o fyzickom zapojeni DO KLUSTERU?

Ano netusim co je I Bus a preto som moje auto nechal zakliat lokalnym samanom a preto mi PDC funguje po mojom amaterskom neznalom zapojeni do systemu.

Toto je klasicky priklad slovenskeho fora. Napisem jednu vec ale vycita sa mi to co som vobec nenapisal. A nedaj boze napisem slovo "TEORETICKY" a vsetci to citaju "PRAKTICKY" a hned som najvacsi blbec ktory tvrdi ze ked je nieco "TEORETICKY" tak to je v skutocnosti 100 percentne fungujuce a 10 riadiacich jednotiek a 400 senzorov sto percentne pojde. Takze ano nechajte ma v tom ze sa nevyznam a som neznaly ale ja este viem rozoznat rozdiel medzi slovickami "teoreticky" a "prakticky"...



Myslim ze teba skor bavi chytat sa za slovicka a vyvraciat tvrdenia co napisal niekto iny, ako tu nieco riesit. Bavili sme sa tu o kompatibilite budikov a jednotlivych coding indexov a ty tu furt nieco splietas o PDC. Som rad ze ho mas a ze ti funguje. Viac k tomu nemam co dodat...
Ako pise Peto, je tam prepojenie ibus od pdc do budikov - priame, co je evidentne aj zo schemy. V retrofite je jednoduchsie pripojit ibus od PDC na niektoru svorku kde IBUS uz je (vzadu v aute niekde v okoli cd menica apd.) ako tahat kabel az do budikov. Uz tomu chapes ????
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Nedeľa, 2. Februára 2014, 19:30

omg, priamo ti v aute ide tak 10% kablov... vsetko su robene zbernicove systemy aby sa zjednodusila kablovacka... neni to shade 120
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Pondelok, 3. Februára 2014, 00:48

no jo, i-bus zbernica je vytvarana priamo budikmi kedze je to gateway pre tuto zbernicu a po nej komunikuju ostatne zariadenia. Takze ak v aute niesu budiky , ani ibus nebude fungovat a tym padom ani PDC kedze nebude mat signal od tejto zbernice. Takze riesit slovne hracky ci je pdc pripojene s budikmi alebo nieje, je naozaj zbytocne...
PDC som pouzil ako zly priklad, lebo moze byt ze pdc pre e39 je len jeden kod vybavy (0508) bez ohladu na to ci je len zadny alebo aj predny so zadnym. Netusim lebo elektroniku e39 uz dlho neriesim ale x-krat som zazil problem pri instalovani starsich budikov do novsieho auta. Na jednom neuspavalo radio, na dalsom sa nedal rozbehat pridavny bufik, na dalsom neustale svietili zadne brzdove svetla a podobne veci. A to samozrejme po spravnom nakodovani budikov, takze cele riesenie tejto veci je ze coding index musi byt rovnaky alebo vyssi, naopak to nejde. A coding index este nie je aj tak vsetko, lebo budiky su aj pre E38 aj pre E53 a aj ked maju rovnaky CI, mozu byt ine, napriklad E53 ma roznu vybavu ktora v e39 nebola, tak isto e38 atd...... Ak prisla nejaka vybava s faceliftom, ktora v predlifte nebola, tak bude problem to rozbehat, kedze starsie budiky taky system nepoznaju. Tieto kriteria a zeitkriteria su definovane v datovych suborov v adresaroch ediabasu (ncs, daten files) atd.
Nejako obdobne to funguje aj u novsich modelov. Ak chcem kodovat na svojom aute dorobene CIC, a aj ked mam vo vybave 609 navigation professional, ponukne mi len CCC, lebo zeitkriterium mojho auta je rv 2004 a vtedy takyto system CIC neexistoval, takze program vyberie manipulacne a kodovacie subory pre jednotku CCC. Je nutne zmenit datum vyroby docasne napriklad na 08/2008 prepisanim VO (FA) a nasledne sa objavi jednotka CIC ktoru je mozne trebarz nakodovat alebo sa s nou spojit. Niektore kody vo vybave ktore boli novsie sa na starsich autach bez tohto "triku" nakodovat nedaju a aj keby sa to spravilo, nemusi to fungovat. To je len priklad, nepisem o nicom konkretnom.
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Vymena budikov 530iA 2002

Pondelok, 3. Februára 2014, 10:53

Konecne prispevok, ktory prispieva informacne k podstate fora ako takeho.

Co sa tyka zbytocnosti odbocenia od temy kludne mozete poziadat administratora aby PDC diskusiu zmazal ak je to stale problem, od toho tu je...
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných