Zdravim,
Uz tu mame jednu temu ohladne VANOSu, ale tato tema je specificky ohladne motorov N52, ktore sa vyrabali a montovali po 2004. Je to nieco uplne ine ako na starsich M52, preto aj nova tema.
Najst tento motor mozete v podstate v akomkolvek E-series BMW 1,3,5,6,X5 atd.. Do F-series uz sa nedavali.
Viac velmi uzitocnych info sa da najst na wiki (odporucam prestudovat):
https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N52Podla mojho nazoru je to najlepsi 6valec od BMW. Dokonca je vystaveny aj v muzeu BMW v mnichove (foto nizsie).
Co sa teda moze na tak uzasnom motore pokazit... no predsa stare zname tesnenia VANOSu!!!
Tu ale pani inzinieri sli dalej a zariadili aby povodne ocelove tesnenia vyrezali do hlinikoveho puzdra drazku. Vymenou za nove, ktore su uz teflonove sa to podari vyriesit len v pripade, ze drazka este nieje dostatocne hlboka aby prepustala tlak oleja, co nam samozrejme dlhodobo zobrazovala kontrolka motora na budikoch. Ak sme mali stastie stacilo vymenit solenoidy vanosu. Ak sme ho nemali a kontrolka stale vyskakuje aj s chybami v diagnostike treba ist hlbsie k tesneniam. Tie su dobre schovane a treba aj daky ten pripravok na zaistenie motora pred demontazou. Pravdupovediac uz som sa sprtal v comkolvek na autach, ale motor je pre mna bordel do ktoreho neradno vstupovat ak som tam este nebol :) V skratke navstivil som mechanika co sa v tom vrta rad a vie presne co robi :)
Ako vzdy vsetko v navode na vlastnu zodpovednost!!!
Ak teda mame problem s VANOSom (chyba na diagnostike prip. kontrolka motora)
1. vyberieme solenoidy, vyskusame ich s 12v ci spravne funguju, pripadne ich prehodime.. odsledujeme ci sa problem presunul z intake na exhaust solenoid alebo naopak. V pripade potreby kupime novy/nove.
2. vycistime sitka vanosu (2ks)
3. ak 1. a 2. nepomohli nastava vymena tesneni

- IMG_20161111_152213.jpg (39.02 KiB) 9238 zobrazení