... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

bmwtt.sk
 
SpiKee
Autor témy
Príspevky: 37
Registrovaný: 23.11.2024
Auto: 750Li e66
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: okres PP

[DIY] E65/E66 - N62 - Výmena termostatu a hornej hadice chladiča motora

Sobota, 10. Mája 2025, 19:20

Pri po výmene termostatu aj s hornou hadicou som dolial 5 litrov kvapaliny aby to bolo medzi minimom a maximom v nádržke.

Autom som si pred výmenou vyspadoval na predok a na stranu spolujazda (vid. priloha).
Napad bol taký, že z vrchu chaldiča dostanem čo najmenej vody tak, aby ked som odpojil hlavnu hornu hadicu, tak nevytiekla už ani kvapka, čo sa mi presne aj podarilo, čiže ak to bude chcieť niekto takto robiť, tak si zohnajte odrezanu flašu, a ňou pochytať pomaly väčšinu vody po povolení termostatu, s tým, že potom horna hadica ostane takmer prázdna.
Bolo to dobre aj na to, že keď som potom dolieval vodu naspäť, tak nemal som skoro žiadné vzduchové puzdrá v okruhu a z toho čo som tam nalial, si potom nepotiahlo už skoro nič.

Postup:
  1. Zhodiť vedenie vzduchu a vybrať uloženie vzduchového filtra na spolujazdcovej strane (2 krížove šrubky hneď na svetlom), pozor na hadicu z nádobky pre chladiacu kvapalinu
  2. Odpojenie spodnej hadice chladiča od termostatu, vytiahneme sponu smerom k sebe, hadica bude pravdepodobne dosť pevno držať, dá sa pekne trochu povoliť !!širokým!! plochým šrubovakom. Pri odpájani pôjde tak 2-3dcl chaldiacej, plus bude velmi pomaličky tiecť aj z termostatu takže treba sa na to prípraviť ak sa dá.
  3. Ak odpojíte hadicu, dvihnite ju smerom k nádobke s chaldiacou kvapalinou, odporúčam si rovno aj pripraviť sťahovaciu pásku, ktorou si viete chytiť hadicu cez sponu o hadicu za ľavým svetlom aby vám nepadla dolú.
  4. Odpojíme konektor na termostate stlačením železnej sponky na termostate a potiahnutím k sebe
  5. Povolíme skrutky termostatu, zadná skrutka sa da vpohode povoliť malou račňou so strednym predlžením, len treba trochu potlačiť hadicu, ktorá ide za termostatom.
  6. Skrutky odšrobujeme rukou, termostat bude pravdepodobne držať aj bez skrutiek, nakoľko tesnenie bude veľmi prilepené kvôli teplu. Termostat si potom povolime plochym šrubovákom.
  7. Pripravte si nádobku ak mate v pláne si zachytiť čo naviac chladiacej z motora a hornej hadice chladiča, vytečie cca 6litrov kvapaliny, dá sa to pekne dávkovať odškieranim termostatu ľavou rukou a pravou rukou zachytavať kvapalinu do nádobky.
  8. Termostat demontujeme, nezabudnite aj na tesnenie, ktore bude prilepené na samotnej pumpe pravdepodobne. Ak meníte iba termostat, tak je toto všetko, navlhčite nové tesnenie termostatu chladiacou a retrospektivne vykonajte všetky zmeny.
  9. Pri demontáži hornej hadice chladiča odporúčam najprv odmontovať hadicu od vodnej pumpy, ak mate auto vyspadované, v hrubej časti hadice už nebude žiadna kvapalina, takže netreba mať obavy.
  10. Odpojíme stredné hrubú hadicu, ktorá ide pod nádobku s hydraulickým olejom. Prúsupj je trochu blbý ale dá sa to spraviť, odporúčam si aj chytiť miesto, kám sa je hadica pripojená aby ste pri odpájani niečo neurvali, vyzera to celkom krehko.
  11. Odpojíme hlavnú hadicu z chladiča.
  12. Následne je potrebné demontovať malú hadicu, ktorá ide do výmeníka rovno pod vývodom hadice, ktorú sme práve odpojili. Pripravte si hneď aj novú hadicu, nakoľko je výmenik promerne nízko, vie vytláčať zbytočné množstvo chladiacej kvapaliny z motora. Hadičku treba otočiť proti smeru hodinových ručičiek, pretože spona na uvoľnenie, bude otočená k druhej malej hadici hneď vedľa nej a bez toho hadičku nevieme demontovať.
  13. Ak toto máme tak môžeme spätne pozapájať hadicu bez ohľadu na poradí.
  14. Časť hadice do vodnej pumpy, musí byť zapojená tak, aby malý valcovity výstupok, vošiel do dierky na vodnej pumpe. Môže sa stať, že vám nebude dosadať hadina presne kvôli tomu, že nieje podriadne dotlačená.
  15. Skontrolujeme, či je všetko zapojené a dolejeme chladiacu kvapalinu.
Moje odporúčanie:
Hneď ako som dolial chladiacu v nadržke na minum, vyspadoval som si auto zadkom dolu na miernom kopci ale bohato postačí aj rovina, aby som dostal všetko zaseknutý vzduch z motora hore do nádržky cez prepad, len aby som si bol isty. Cely čas som mal otvorenú nádržku a pozeral som či hladina neklesne. Auto som nechal vrčať 10 minút, keď som videl, že bublinky už velmi nechodia, postláčal som ešte vymenenú hadicu aby som sa naozaj ustil či tam niečo nie je. Išiel som sa previezť, v hidden menu na budíkoch som si zapol zobrazovanie teploty okruhu vody a sledoval som, či sa nebudeme prehrievať. Ak všetko bolo v poriadku, auto treba odstaviť, ráno ešte skontrolovať tesnacie miesta, prípadne doliať vodu v nádržke, ktorá mohlo ubudnúť po testovacej jazde.

Veľa šťastných kilometrov.
Prílohy
poloha.png
poloha.png (97.36 KiB) 852 zobrazení

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných