U e36 318tds je klasika že po nejakých 180tis km nastáva tento problém, ktorý málokto vie, prečo vzniká.
Je to problém vstrekovacieho čerpadla. Ja mám čerpadlo čerstvo pretesnené a nastavené, spoliehal som sa že nastavenie predvstreku tento problém vyrieši ale bohužial. Neviem čo konkrétne sa v čerpadle stane, no vraj treba v takomto prípade vymeniť hlavu čerpadla. Ak ju niekto vie zohnať za rozumnú cenu, sem s ním. Ja som ju zatial nezohnal.
Zistil som, že keď je teplý motor a nažhavím žhaviče, tak motor bez problémov pekne naštartuje.
Tak ma napadla jednoduchá myšlienka - ak odpojím snímač teploty, RJ si bude myslieť že motor je studený aj za tepla a bude žhaviť, čím dosiahnem pekný teplý štart.
Ale nepáči sa mi že ak je tento snímač teploty odpojený počas naštartovaného motora, za tepla by dostával motor zlý pomer nafty, pretože RJ podla teploty motora vypočítava množstvo paliva.
Takže som si vyrobil jednoduchý obvod, ktorý po otočený kľúčika do druhej polohy
po deviatich sekundách zapojí snímač teploty motora cez relátko.
RJ si teda po otočení klúčika do 2. polohy myslí že je motor studený a tak vyšle signál do relátka žhavenia. Žhaviče sa teda nažhavia a po deviatich sekundách sa snímač teploty pripojí k RJ motora, čiže po nažhavení naštartujem s reálnymi hodnotami teploty motora.
Obvod som napojil na poistku 27, na ktorej je 12V po zopnutý druhej polohy a relátko spína šedo modrý káblik - snímač teploty (označovaný ako dual temperature sensor).
Mám to zapojené v mojej 318tds a funguje to, zbohom dlhé teplé štarty
Tento obvod je naozaj velmi jednoduchý. Ak by niekto mal záujem, vyrobím mu ho. Výroba stojí asi 3€.
Ak si obvod chcete vyrobiť sami napíšte mi a ja vám pošlem DPS v programe eagle alebo vo formáte pdf.
Dúfam že to pomôže veľa ľuďom s týmto problémom.
ešte detail, aby sa relátko zoplo po 5 sekundách treba C1 nahradiť 22uF kondenzátorom, pre 9 sekundové čakanie 47uF



