Piatok, 3. Júna 2011, 19:56
Zacnem len teoreticky a v priebehu casu sem prihodim fotky ktore musim este patricne upravit
Na pracu potrebujeme kluc c15, impus c5, nejaky torx a potom snad vsetky klasicke orechy co existuju (6,7,10,12,13,15)
Je vhodne si auto podlozit predok auta asi o 20cm aby sme sa vedeli dostat podneho.
1, Vzduchova hadica musi ist prec. Nedrzi ju ziadna sruba
2, nutne zbavit motor vrchnych plastov - driza ich imbusi c5
3, Hadica od turba po IC - na oboch stranach sa nachadza stahovacka, da sa povolit orechom c7 alebo samozrejme krizovym srubovakom (gola je pohodlnejsia)
4, Hadica od vahy vzduchu po turbo - drzi ju 2x imbus c5, na strane turba ju nedrzi nic, akurat pozor na kablik k regulacii turba a podtlakovu hadicku ktora vedie po tejto rure, opatrne odpojime
5, odsrubujeme 2x srubu z turba - povoli sa nam vakuova nadrzka a regulator podtlaku, mozme odpojit podtlakovu hadicku z turba
6, odmontujeme zadny spodny kryt motora - drzi ho niekolko kryzovych srub, ide dole vcelku rychle
7, musime dat dole stabilizator prednej napravy, povolit ho na oboch tyckach stabika - 15orech, na pravej strane nas caka autoleveling senzor, takze gola neprichadza do uvahy, na pravej strane musime povolit stabilizator aj z napravy po tom co vytiahneme tycky stabika, imbus c6 a 13 orech je nas kamarat.
8, povolime vyfuk pri pletencoch. K tomuto ukonu potrebujeme 12 (medena matka) a 13 (sruba) prstencovy kluc - cakaju nas 4 sruby, drziak uchyteny na prevodovke povolime, bud cely - potrebujeme e10 3/8 alebo 1/4 orech a e14 podla uvazenia alebo jednoducho 2x10 vydlicovy/prstencovi a v klbe to ide povolit
9, povolime vyfuk na strane turba - 2x 15 sruba. , vyfuk vyberieme von, mozno by bolo vhone vybrat taky tenky plech ktory sluzil k uchyteniu spodneho plastoveho krytu
10, golou c6 povolime hadicku zo spodnej strany turba ktora ide do motora a rurku skusime vybrat z hadicky
11, vyberieme vzduchovy filter, pod nim su 3 gumene zapdky, tie vyberieme, pod nimi je plechova krytka, do nej staci troska zatlacit a ta pekne vypadne, pod nou je sruba neidentifikovatelneho tvaru - nieco ako 1000hran, je to rozmer 12, avsak podarilo sa mi to rozobrat a poskladat klasickym orechom c13.
12, vysrubujeme olejovu hadicku z motora, orech c13/4 (nesom isty)
13, zo spodnej strany turba nam ho drzi uz len jedna sruba, teraz uz turbo nedrzi nic, mozme ho vybrat tym istym otvorom ako sme vybrali vyfuk (mne sa to podarilo aj s prepadom, ale ked ho odsrbujutete v tejto faze, bude sa lahsie vyberat).
Po tom co date repasovat svoje povodne turbo, alebo sa rozhodnete namontovat nove, odporucam vycistit ventil EGR, vycistit IC. Montaz turba prebieha presne v tom istom poradi, len obratene.
Demontaz IC
1, Na vrchnej strane chladica drzi plastovy kryt vrtule 2 zapadky
2, je nutne odmontovat viscospojku aj s vrtulou, ja som to urobil pomocou 2x 32klucou z toho jeden bol zabruseny na uzsi - cca 8mm na remenicu motora je nutne, jedna sa o pravy zavit - motor dolava, visco doprava ked stojime oproti autu
3, visco, vrtula a plastovy kryt z1. kroku sucastne vybrat von.
4, odpojit 2 zapadky z IC, je to nieco na sposob J
5, odpojit obe spodne hadice z IC - mne sa odtial lialo kopec oleja, takze nejake handry na utieranie, zastavenie krvacania, plus upchatie otvorov
6, ked su von hadice, clovek vie nahmatat take sponky po oboch stranach, medzi nimi su take kridelka, nachadza sa to hned pod vodnym chladicom, chce to troska roztiahnut a IC je vo vasej moci
Odporucane diely
17 11 1 712 963 2x - plastova sponka sahary
11 62 2 244 515 1x - tesnenie od zvodov
11 42 2 246 091 1x - tesnenie ine na turbo
07 11 9 900 575 4x - sruba vyfuku
11 62 1 744 323 4x - matica k srube
07 11 9 900 268 1x - sruba uchyt turba
11 42 2 244 609 2x - sruba na olej
07 11 9 905 041 4x - tesnenie na srubku
Dufam, ze tento navod pomoze aspon jednemu cloveku a jeho zhotovenie nebolo bezvyznamne
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov