Štvrtok, 22. Októbra 2009, 22:39
Ahoj Alfi,
uprimne nie najvhodnejsi graf prezentujeme ako referenciu upravy tohoto motora, mame aj na pohlad krajsie merania.
Prepad je sposobeny bud podklzom kolies na valcoch v tzv. over booste, pri ktorom prudko narastie tlak a tym padom aj sila motora.
(preto meracie zariadenie odmeralo pokles vykonu motora, ktory sa po ustaleni opat vratil na pravdive hodnoty)
Alebo inym nastavenim zatazoveho testu. Je totiz moznost zvolit si "dlzku" merania. Casom merania sa meni rozdiel v reakcnom case regulacie plniaceho tlaku turboduchadla na zaklade MAP senzoru ( pri kratkom merani motor nema cas sa tolko "nafuknut" pretoze rychlo leti do otacok a priebeh je plynulejsi)
Korigovany vykon je prepocitany vykon podla normy ktoru udava vyrobca vozidla, hodnotu vykonu podla normou danych podmienok pre motor.
Co znamena ze ak teplota nasavaneho vzduchu, podmineky vonkajsieho prostredia, vlhkost vzduchu a pod. su rozdielne ako pri predom zadefinovanych hodnotach, ktore su stanovene v danej norme (konkretne EWG 80/1269) vykon namerany a korigovany sa lisia. Niekedy je vykon vyssi a niekedy nizsi ako je merany vykon motora. Ak teda bude vonkajsia teplota 35st a tepl nasavaneho vzduchu 70st, tak vykon motoru bude o 20k nizsi ako vykon korigovany.
TIETO HODNOTY NIEJE MOZNE MENIT V MERACOM ZARIADENI!
s pozdravom Marek