... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

reklamne predmety bmwklub.sk
 
juhasz82
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 26.3.2014
Auto: e66 - 735Li - 2003
Kraj: Nitriansky

Správny olej podla typu...?

Streda, 26. Marca 2014, 18:29

Zdravím,
chcem sa spýtať aký motorový olej mám používať do vozidla :
BMW 735Li - 2003 ( km 278000 )
- č. motora: N62...
Teraz tam mám Bmw original longlife 04 5W30 ( k výmene mám ešte 6000 km ) čo poradil automechanik ( mnohí ), po 1500 km musím doliať 0,5-0,6 L.
V príručke k aute ako prednostný olej je označený BMW Longlife-01 FE, BMW Longlife-01 ( pozeral som na webe kde mi vyhodil olej BMW 0W-30 Longlife-01 FE ), ako alternatívny možnosť v príručke je, Bmw Longlife of ACEA A3 ( na webe na to som našiel BMW 10W40 Longlife 98 alebo BMW 5W40 Longlife 98 ). Na aute mám 268000 km a v prednej časti motora ( medzi ventilátorom a motorom ) vidno, že sa odkvapkáva odniekiaľ - ale nemyslím si, že to množstvo ( 0,5-,0,6 L ) tam by sa stratilo. Na krabici oleja čo mám teraz v motore Bmw original longlife 04 5W30 špecifikácia je ACEA A3/B4/C3, čo nepasuje v príručke uvedením.
Automechanik kto už ,,rozobral zopár,, BMW motorov mi poradil tam dať Valvoline 10W40 Maxlife - pridal k tomu nech to premyslím, ale nebol pre mňa presvedčiví...
...takže teraz neviem čo by som tam mal mať ?, či sa to odkvapkáva ?, alebo kvôli nesprávnom oleji mi to motor rozpáli ? Každý hovorí inak... ( vlastne doteraz som nenašiel mechanika ktorý mi pozrel odkial vlastne olej odkvapkáva, s 3,5 Litrovou V8- kou sa nechcú zaoberať , do BMW kvôli nerozumným cenám to nechcem zobrať ).
ĎAKUJEM.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Správny olej podla typu...?

Streda, 26. Marca 2014, 19:17

len tú 10W40 tam nedávaj,
5W30 čo tam máš je v pohode pre ten motor, ak nejazdíš ako pretekár
auto nezvykne dymiť na modro? pri studenom štarte, keď sa pohýnaš z križovatky, atď. ?
miesto, kde uniká olej si samozrejme daj pretesniť, ale ja by som tipol na gufera ventilov, keďže je to celkom častý problém u N62
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
juhasz82
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 26.3.2014
Auto: e66 - 735Li - 2003
Kraj: Nitriansky

Re: Správny olej podla typu...?

Štvrtok, 27. Marca 2014, 08:03

...nevšimol som, že by dymilo - neviem presne odkial mi to uniká, jak som to písal - zatial som nenašiel mechanika kto by pozrel na to...
Poradili mi tam dať Mobli 1 5W50. Skúsenosti ?
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Správny olej podla typu...?

Štvrtok, 27. Marca 2014, 08:53

mobil1 peak life 5W50 - do predchodcu (M62) super olej, u N62 neviem
ale keď máš spotrebu cez pol litra na 1500km tak nejakým hustejším olejom to nenapravíš
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Správny olej podla typu...?

Štvrtok, 27. Marca 2014, 10:44

urcite ti nezhori motor kvoli nespravnemu oleju pokial ma BMW LL01... a ako povedal Viktor, 0,5l oleja, to hustejsim olejom nevyriesis... budto ti ho zerie motor, alebo sa ti straca cez nejake tesnenie, ale to by malo byt otecene od oleja tym padom... treba riesit najprv odkial ten olej uteka a potom ti bude stacit aj ta 5W-30 co si tam mal

( vlastne doteraz som nenašiel mechanika ktorý mi pozrel odkial vlastne olej odkvapkáva, s 3,5 Litrovou V8- kou sa nechcú zaoberať , do BMW kvôli nerozumným cenám to nechcem zobrať )

no tak hentakych co sa V8mickou nechcu zaoberat posli do p***, nech si idu menit rozvody na audinach a najdi niekoho poriadneho
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
E38
Príspevky: 178
Registrovaný: 15.9.2006
Auto: E38 740i
Kraj: Košický
Bydlisko: SR

Re: Správny olej podla typu...?

Štvrtok, 27. Marca 2014, 17:52

pozrel by som, ci to netecie cez nejake jednoduche tesnenie, (veko ventilov, gufero na kluke...), v kazdom pripade by som sa snazil to opravit. Potom uvidis.
Ked spotreba neklesne, tak by som vyskusal olej 0W-40 alebo 5W-40 samozrejme s BMW LL-01 normou. 0,6l na 1500 km neni az taka tragedia, v prirucke k autu nemas nahodou napisane, ze norma je az 1 liter na 1000 km? ](*,)
5W-50 moze pomoct redukovat spotrebu oleja tak max. o 50%, ked to zerie cez neopravitelne tesnenia (gufera ventilov, piestne kruzky...)
Ten olej by som vyskusal ako tu uplne poslednu moznost.
 
E38
Príspevky: 178
Registrovaný: 15.9.2006
Auto: E38 740i
Kraj: Košický
Bydlisko: SR

Re: Správny olej podla typu...?

Štvrtok, 27. Marca 2014, 17:54

.... a ako prvu vec by som vymenil OSV membrany na vekach ventilov, ked su prasknute moze to prisavat olej.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Správny olej podla typu...?

Piatok, 28. Marca 2014, 00:05

To je spravny postreh,ale ako kazda n62 aj tato ak ma okolo 200 000km a viac zerie olej cez semeringy,to je jedna z najdrahsich much tohoto motora......

5w30 je ok olej,hustejsi koli valvetronicu urcite nedavaj.....
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
E38
Príspevky: 178
Registrovaný: 15.9.2006
Auto: E38 740i
Kraj: Košický
Bydlisko: SR

Re: Správny olej podla typu...?

Piatok, 28. Marca 2014, 12:14

Co sa tyka viskozity oleja, vela ludi zabuda, ako to v skutocnosti s olejmi je.
netreba zabudat nato, ze kazdy olej ci je to 5W-30; 5W-40 alebo 5W-50 je za studena podstatne hustejsi ako za tepla. Aj ten najmodernejsi olej 0W-30 nieje nikdy za studena rovnako tekuty, ako za tepla.
Za studena, ked nastartujes studeny motor, ktory ma povedzme 20 °C, tak ten olej je asi tak 10x hustejsi, ako ked sa motor (a aj olej) zohreje na 100 °C
Z tohoto dovodu nemoze husty olej nicomu uskodit, lebo ten husty olej mas v motore vzdy ked ho studeny nastartujes a neodjazdis aspon tych 8-10 km.
Co sa tyka rozdielu v hustote medzi 5w-30 a 5w-40, tak jednoducho povedane, 5w-40 ma pri teplote 100°C asi taku hustotu ako 5w-30 pri teplote 90 °C
Olej sa zohriava pomaly, cize aby sa cela olejova napln zohriala na takuto teplotu, treba odjazdit aspon 10 km, v zime v mrazoch aj 2x-3x tolko.
Z toho vypliva, ze keby viskozita oleja nejako negativne ovplyvnovala chod motora (nepocitam zvysenu spotrebu paliva) , tak by motor prve kilometre nefungoval tak ako by mal.

V tomto konkretnom pripade, kde ma motor najazdenych 268 tisic km, uz v tom motore nejake nepatrne vole mozu byt, ktore by dotesnil o nieco malo hustejsi olej 5(0)w-40.
Zaver: ak prejdes na kvalitny olej viskozity 0w-40 (Mobil 1 New Life, Shell Helix Ultra atd.) tak to motoru nijako neuskodi, jedine si mozes polepsit a to tak, ze ti MOZE klesnut spotreba oleja (ak to naozaj papa cez gufera ventilov), a zaroven sa moze o nieco ztisit chod motora. Najma netreba zabudat na vcasnu vymenu oleja a zabudnut na nejake Long Life intervaly = menit olej maximalne po 15 tisic km. :thumbup:

ale ako prvu vec, daj vymenit tie membrany na ventil dekloch, ak su tam este original, tak na 95% budu prasknute.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní