... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

banner
 
Užívateľov profilový obrázok
Mishroom
Autor témy
Príspevky: 1289
Registrovaný: 27.9.2010
Auto: e65 730d
Kraj: Banskobystrický

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Piatok, 9. Januára 2015, 14:02

TT-SIMIK napísal:
Daj priskrtit hadicu od chladica automatu a odvez sa....riesil som to na 535d teraz.....


Idem ju skusit prskrtit niecim a spravim test drive..... uvidime
 
Užívateľov profilový obrázok
Dejvid-PD
Príspevky: 100
Registrovaný: 15.11.2014
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Lazany

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Streda, 14. Januára 2015, 13:11

No čo ako si pokročil v skúšani ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Mishroom
Autor témy
Príspevky: 1289
Registrovaný: 27.9.2010
Auto: e65 730d
Kraj: Banskobystrický

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Streda, 14. Januára 2015, 17:29

Nahodeny dalsi par termostatov a problem pretrvava takze je to ten chladic prevodovky. Po priskrteni hadice sa to potvrdilo.
Simik a PeqpeK - dik za rady
 
palciatko
Príspevky: 86
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 19. Januára 2015, 00:51

Mám E66 745ku a podobné problémy s teplotou motora. Motor sa ohrieva dlhšie a často po ohriatí počas jazdy ochladne a rozsvieti sa podsvietenie budíkov.
Diagnostika hlási sporadicky chybu termostatu (Údajne bol termostat už raz menený, asi pred troma rokmi. ) - 279B CDKTHS - Thermostat klemmt.

Podľa diagnostiky je aj po dlhšej jazde teplota motora a aj prevodovky 82°C.
Netušil som, že je tam aj "termostat prevodovky". Čo znamená "priškrtenie hadice chladiča prevodovky"? A "chladič prevodovky"?
Čo viem, tak olej automatickej prevodovky prechádza cez olejový chladič prevodovky. Ale nechápem súvis medzi chladičom prevodovky a teplotou motora.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
Mishroom
Autor témy
Príspevky: 1289
Registrovaný: 27.9.2010
Auto: e65 730d
Kraj: Banskobystrický

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 19. Januára 2015, 08:54

palciatko napísal:
Mám E66 745ku a podobné problémy s teplotou motora. Motor sa ohrieva dlhšie a často po ohriatí počas jazdy ochladne a rozsvieti sa podsvietenie budíkov.
Diagnostika hlási sporadicky chybu termostatu (Údajne bol termostat už raz menený, asi pred troma rokmi. ) - 279B CDKTHS - Thermostat klemmt.

Podľa diagnostiky je aj po dlhšej jazde teplota motora a aj prevodovky 82°C.
Netušil som, že je tam aj "termostat prevodovky". Čo znamená "priškrtenie hadice chladiča prevodovky"? A "chladič prevodovky"?
Čo viem, tak olej automatickej prevodovky prechádza cez olejový chladič prevodovky. Ale nechápem súvis medzi chladičom prevodovky a teplotou motora.

P.


A ten olejový chladič je to o čom tu básnime - len zle pomenovaný........ ide k nemu hadica (vlastne 2 hadice) a keď jednu priškrtíš (ja sm ju stiahol SKpáskou) tak (aspoň v mojom prípade) sa auto hreje normálne....

A súvis ti nevysvetlím to by ti Simik vysvetlil........
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 10734
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 19. Januára 2015, 09:13

Ma to taky suvis ze ten termostat je napojeny na maly/velky okruh a moze sposobit prechladenie...treba vyskusat a vies na com si....
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
 
palciatko
Príspevky: 86
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Sobota, 26. Septembra 2015, 01:57

Tak prv som mal vadný termostat motora, teraz mám problém s teplotou opäť.

Skúsim teda priškrtiť hadice vedúce cez termostat prevodovky. Ak tomu chápem správne, cez tie hadice prúdi prevodovkový olej.
Neublížim prevodovke, ak na tom dám skúšobnú jazdu? Chápem tomu správne, že cez tie hadice môže prevodovka kradnúť teplo motoru, a tým ho ochladzovať?

Ak áno, tak to potom nesedí. Stál som v kolóne, teplota okolia 20°C, teplota nasávaného vzduchu sa vyšplhala až na 50°C, z motora stúpalo teplo, a budíky ukazovali teplotu motora 79°C. Nezdá sa mi, že by taký malý chladič pokradol až toľko tepla.

Termostat motora som pred rokom a pol dal nový, origo BMW. Mohol opäť kľaknúť?

Mám aj WEBASTO. Nemôže byť zrada tam?

Dvojitý regulačný ventil kúrenia na šoférovej strane - auto po mne asi 2x pustilo horúci vzduch, namiesto chladného, na spolujazdcovej strane to bolo ok. Má to súvis?
 
starML
Príspevky: 765
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Sobota, 26. Septembra 2015, 10:00

palciatko napísal:
Chápem tomu správne, že cez tie hadice môže prevodovka kradnúť teplo motoru, a tým ho ochladzovať?
Chápeš to správně, chladný olej převodovky v tom výměníku tepla (voda-olej) "krade" teplo z chladícího systému motoru, který potom není schopen i se správnými termostaty motoru a EGRu rychle dosáhnout nebo udržet teplotu chladící kapaliny motoru. Ale pro správnou činnost automatické převodovky je rychlé dosažení teploty oleje také důležité. Proto tam inženýři ten výměník voda-olej přidali, bohužel není příliš spolehlivý.

Výměník tepla/vedení chladiče přev.oleje E65 sedan Evropa 06.2004, kdy musíš vyměnit celý díl (1) výměník i s termostatem, vše v jednom za cca 186 Euro http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 17/17_0244

Já jsem měl stejný problém u e60/530iA 2007, kdy se také pomalu ohříval motor, i když benzínové Webasto motor napřed nahřálo na cca 70 stupňů, po startu teplota chladící kapaliny spíše klesala a v zimě teplotu 80-85 motor dosahoval po cca 10-15km. Navíc benzínové motory s vyhřívaným termostatem mají pracovat v rozmezí 95-104 stupňů, které jsem snad nikdy nedosáhl. Na základě jednoho vlákna na tomto webu a rady TT-Simik, jsem hledal a našel - http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... E/17_0276/ díl č. (13). Bylo to poněkud lacinější, protože stačilo vyměnit pouze termostat za 49 Euro a ty 3 O-kroužky, výměník zůstává původní. Od výměny tohoto termostatu dosahuje motor pracovní teplotu po 5-7km, e60 taky trochu topí, i když teplotního komfortu e39 nikdy nedosahuje a provozní teplota motoru se podle skrytého menu pohybuje v rozmezí 88-102 stupňů Celsia.

Takže všichni s automatickou převodovkou, kteří mají problém s rychlým dosažením a udržením pracovní teploty motoru by se měli podívat na svoje auto do ETK, jestli také nemají "zloděje" tepla v podobě výměníku. První výměníky se (myslím) montovali už do e46 viz http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0150/ a pokud hodně rozšířený motor 320d M47 nedosahuje provozní teplotu, nedochází k regeneraci DPF a je na další problémy zaděláno. :D
Obrázok
Octavia 1,4 TSI CNG
E60 530iA
E39 530dA Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 10734
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Sobota, 26. Septembra 2015, 12:25

Neublizis tomu ak priskrtis vodne hadice na test...dlhodobe by to robilo problem.....ale na otestovanie urcite nie...
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
 
palciatko
Príspevky: 86
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Nedeľa, 27. Septembra 2015, 14:57

Ďakujem za vyčerpávajúce odpovede.

Priškrtil som prv jednu hadicu vedúcu k termostatu prevodovky, u mňa je na ňu napojený aj plynový reduktor, ako sa motor nahrieval a mal 60°C, reduktor a hadice k termostatu prevodovky boli chladné.
Ale hrubá L-ková hadica vedúca od hlavného termostatu hore do chladiča sa postupne nahrievala. Za 20 min sa to vyštveralo na max 81°C na mieste a na voľnobehu.
Dal som ešte skúšobnú jazdu (teplota od 75°C po 81°C), po návrate bol reduktor horúci... tak som škrtidlo preložil na tú druhú hadicu, bezo zmeny...

Je nutné priškrtiť obidve hadice naraz alebo mám opäť vadný hlavný termostat?
 
Vláda
Príspevky: 4
Registrovaný: 3.12.2018
Auto: E66 730ld
Kraj: Žilinský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 3. Decembra 2018, 09:07

ahoj asi mam ten sami problém je to 730ld e66 ohřeje se na max 40-50 stupňů a netopi skoro vubec diag nepise žádnou chybu vymeneny oba termostaty a nic mohlo by to být můj problém ten výměník automatu ? Nevím které ty hadice myslíte priskrtit ta co vede do výměníku nebo ta co odchází z výměníku zpět k motoru moc dekuji za odpověď
 
PetoK
Príspevky: 7470
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 3. Decembra 2018, 09:48

Termostaty si dal origo BMW, či nejaké náhrady??
 
Vláda
Príspevky: 4
Registrovaný: 3.12.2018
Auto: E66 730ld
Kraj: Žilinský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 3. Decembra 2018, 12:09

Dnes je teplej venku +2 tak jse to ohřeje na 54 stupňů motor vyc ani prd a moc to netopi fouká takovým vlazny vzduch termostaty beher jsem dal prý jsou dobre
 
PetoK
Príspevky: 7470
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 3. Decembra 2018, 12:50

Mas ich zle, pri dobrych by to islo normalne na 90st. Vyhod to do kosa a daj tam obidva ORIGINAL BMW...
 
Vláda
Príspevky: 4
Registrovaný: 3.12.2018
Auto: E66 730ld
Kraj: Žilinský

Re: e65 730d nezohrieva sa dostatocne

Pondelok, 3. Decembra 2018, 12:51

Das mi na tebe tel prosím mužů to zavolat :( dekuji za odpověď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný