mathesss napísal:vy si asi všetci v hlavách pod pojmom sedmička predstavujete bmw individual 760li vo full na 21palcových diskoch, s EDC, softclose a s kilometrami káblov k doplnkovej výbave... ktorú porovnávate s bežnou 318d v sociálke

Na to je samozrejme potreba poriadne veľa peňazí, ktoré stále dookola spomínate.
Berme do úvahy 730d v primeranej výbave (tzn. žiadny sociál, ale žiadna fullka)..
ok, o nákladoch pri autách bmw 730d a octavky sa netreba ani pozastavovať.. každému je jasné že sa náklady na údržbu veľmi líšia, preto to porovnajme s inými radami bmw.
Ked niekto porovnáva 730d (napr e65) s e39, e36, alebo e38 tak je to "finančne náročnejšie" auto čo sa týka prípadných porúch.
Môj názor je ale taký že 330d (e90) , 530d (e60) v slušnejších výbavách a bmw 730d (e65) je približne na tom rovnako... samozrejme neratajme pneu.. Ked má niekto 21palcové disky na e65, tak logicky budú stáť pneu viac ako 16" pneu na e90ke..
moduly, dpf, a kopa iných vecí sa ti môžu posrať tak isto aj na e60 alebo e90.. Napr. neverím, že by ten spomínaný ask modul mal inú cenovú reláciu ako v 5ke. Rovnako v ďalších veciach je to stále rovnako.
Jedine v čom vidím rozdiel je oprava auta pri pripadnej mini totálke.. karosárske veci + svetlá a chladiče... tak to je iný masaker.. nikto ale pri kúpe neplánuje auto rozbiť
v plnom rozsahu sa stotožňujem s tvojim názorom a podľa mňa si to úplne vystihol ako to je v reále
mám pocit, že prevažne tí ktorý sa vyjadrujú k týmto a podobným témam, nemajú niekedy absolútny prehľad a hlavne skúsenosti aké sú skutočné náklady na servis, prípadné opravy alebo ceny za originálne diely na e65ku.. pokiaľ by mali také skúsenosti alebo sa aspoň zaoberali touto problematikou, vedeli by že je to hotový nezmysel a nemohli by tvrdiť tieto fámy o astronomických cenách (nehovorím o 740d, 745d, 750i, 760i/Li).. väčšina z vás by si mala konečne raz a navždy uvedomiť, že e65ka nie je žiadna kozmická loď z produkcie NASA ani iné "mimogalaktické plavidlo" ako to z nej podaktorý robíte.. to že je to najvyššia rada a zároveň jedno z najluxusnejších momentálne dostupných sériovo vyrábaných sedanov na trhu s komfortom neporovnateľným so žiadnym iným BMW je pravda a aj preto je a vždy bude jedno z mojich top vysnívaných áut..
keby sa trošku nevyznám v autách, bol by som totálny laik a prišiel si sem po radu predtým ako kúpim "sedmu" asi by som si ozaj pomyslel, že na to aby si niekto kúpil 10 ročnú e65ku potrebuje mať plat minimálne 5.000,- eur v čistom a pripravených ďalších 10.000,- na prípadné opravy - tento názor je veľmi zmätočný, skreslený a nesprávny.. a neviem si moc predstaviť, kto s platom 2.500,- a viac tisíc eur by si kupoval jazdenú 10 ročnú e65ku a dovolím si povedať že 90% kupujúcich tohto auta v dnešnej dobe nezarába ani zďaleka toľko..
nepochybne je priepastný rozdiel medzi e65kou kúpenou na slovensku a e65kou kúpenou v nemecku, hlavne čo sa týka stavu podvozku je to neporovnateľné a je to jedna z vecí prečo by som tento model v živote nikdy nekúpil na slovensku.. praktický príklad - pojazdite si napr. po centre bratislavy cca 30 km, následne si spočítajte jamy a výtlky do ktorých ste vleteli a presne túto istú trasu absolvujte napr. v stuttgarte, mníchove atď. (poukazujem na kvalitu nemeckých ciest), výsledok pravdepodobne 100:0, žiaľ takáto je realita a hlavne jeden z dôvodov prečo sú nemecké autá v neporovnateľne lepšom stave ako sú tie naše.. a asi je zbytočné spomínať tie prípady, kedy si niekto kúpi vymlátenú e65ku s 350tis km za pár tis. eur a očakáva že bude liať benál a voziť sa vysmáty pár rokov.. týchto prípadov je veľa a nemá zmysel komentovať logiku a priority niektorý jedincov, hlavne keď to kupujú z posledných peňazí a nie to si nato ešte požičiavať
donedávna som si chcel doniesť BMW 730d e65 facelift z nemecka, pričom jedna z posledných vecí na ktoré som bral prioritný ohľad boli náklady na servis a ceny náhradných dielov, nakoľko z vlastných skúseností viem, že autorizovaný servis nie je tak drahý ako si väčšina myslí a náhradné diely sú taktiež za celkom prijateľné ceny v porovnaní s inými automobilkami (ako bolo spomínané závisí od výbavy a motorizácie, ale ja beriem priemerne vybavenú e65ku 730d).. jediná vec s ktorou som nebol stotožnený bola výška havarijnej poistky, ktorá bola dosť vysoká.. niekto si síce povie, že jazdí pozorne, opatrne, pomaly a je málo pravdepodobné že by sám mohol spôsobiť kolíziu, ale treba brať do úvahy krádež auta, prípady keď to do vás niekto napáli bez poistky alebo prípad kedy si nájdete rozmlátené auto na parkovisku, to fakt "poteší"..
trošku som sa rozpísal, ale niekedy je tu podávaných mnoho mylných informácií teda aspoň z môjho pohľadu, takže toľko môj názor aj keď nie tak úplne k meritu veci ale sú to informácie, ktoré taktiež súvisia s touto témou a niekomu môžu byť nápomocné
