... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
peterle
Autor témy
Príspevky: 65
Registrovaný: 3.4.2008
Auto: 320d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO, KE

728i vs. 725tds

Utorok, 3. Júna 2008, 20:02

?
Naposledy upravil/-a peterle v Nedeľa, 18. Júla 2010, 20:09, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Utorok, 3. Júna 2008, 20:29

urcite radsej benzin .... fakt menej starosti ... a tu spotrebu na 2,5tds nepocitaj 8l ...
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
Užívateľov profilový obrázok
peterle
Autor témy
Príspevky: 65
Registrovaný: 3.4.2008
Auto: 320d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO, KE

Utorok, 3. Júna 2008, 20:41

No ale keď ma to omrzí bude sa diesel lepšie predávať ako benzín.
A akú spotrebu ma ta 728i?
 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Utorok, 3. Júna 2008, 20:43

tak s tym predajom ... hmmm , 38cku v tds urcite nekupis s kilometrami pod 200tkm (moj osobny nazor) a ak ano, tak budu stocene.... cize ten predaj , podla mna na tom prerobis ....

radsej investuj do poriadnej vybavy aj na ukor benzinu a cena tak neklesne ...

a spotreba 728i ??? moj odhad medzi mesto 10l, ked na 540i sa da jazdit za 11l a pri maxiekonomickom rezime 9l ;)
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
Užívateľov profilový obrázok
peterle
Autor témy
Príspevky: 65
Registrovaný: 3.4.2008
Auto: 320d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO, KE

Utorok, 3. Júna 2008, 20:56

A čo prevodovka lepši automat, alebo manuál. Videl som par sedmičiek aj s manuálnou prevodovkou ta je asi spoľahlivejšia.
 
Užívateľov profilový obrázok
kačo
Príspevky: 2236
Registrovaný: 2.9.2006
Auto: OOOO A6 3.0TDi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: MARTIN

Utorok, 3. Júna 2008, 21:00

tak myslim, ze na manuale si budel lepsie vediet "kontrolovat" spotrebu ....

ae najst manual bude asi vzacnost ;)
E36 325 TDS (ex)
E46 MT-330CI (ex)
E46 M3 (ex)
E70 X5 35d (ex)

OOOO A6 C7 3.0TDi quattro avant
 
Užívateľov profilový obrázok
dodo73
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.1.2008
Bydlisko: Košice

Streda, 4. Júna 2008, 12:14

Všetkých pozdravujem páni. Po zhliadnutí tejto témy som predpokladal siahodlhé boje na niekoľko stránok tak ako som tomu zvyknutý na motokrosovom portály keď niekto zatne do živého a založí tému " je na motokros lepšia 2 alebo 4 taktná motorka?" :lol: Na konci týchto debát síce nie ste o nič múdrejší ako na začiatku, ale zato nadobudnete presvedčenie, že tento súboj sa asi vyrieši iba v boxerskom ringu :wink: Týmto pozdravujem všetkých priaznivcov motorkrosu a skutočne tým nič v zlom nemyslím, iba som použil tento rozsiahli úvod k pochopeniu samotnej podstaty tu založenej témy.
To či máš zvoliť benzín alebo naftu nik za teba nerozhodne, skúsim "nestranne" (aspoň si to myslím) zhodnotiť fakty a mýty ktoré sú opäť podľa "mňa" to zdôrazňujem všeobecne spájané s takými rozhodnutiami. Jó a ešte k mojej "nestrannosti" súčasne som majiteľom naftovej 7-mi, hehehe no nezúfajte čitatelia vlastnil som aj benzínové BMW a niekoľko ďalších prevažne starších BMW rady 5, ale k tomu sa dostaneme.
1. Fakt - mýtus?!: "Počet najazdených KM." Je naivné si myslieť, že auto ktorého obstarávacia cena bola niekoľko mil. sk, si kúpi dedko, babka, farár a ja neviem kto ešte z podobných legiend predávajúcich. Všeobecne autá majú najviac najazdené do 3- 5 rokov potom to prechádza k 2 al 3 majiteľovi a ten samozrejme taký počet km nenajazdí, pretože prevažne si splní sen vlastniť túto značku auta. Bol som vlastníkom E34 2.5 TDS r.v. 1989 zhruba 4 roky a auto malo najazdené pri predaji cca 800 000 km. Cena za ktorú som auto predal bola samozrejme nižšia ako inzertná konkurencia (km som nestáčal no poviem Vám dlho to trvalo a iba jediný človek sa prišiel pozrieť a aj auto kúpil), no mal som šťastie na kupujúceho, ktorý bol realista a doteraz auto jazdí týmto ťa pozdravujem Peťo :-). Na tento údaj z tachometra som patrične hrdý. Ďalšie auto samozrejme (v rámci svojich finančných možností) BMW E 39 r. v 97, po niekoľkých obhliadkach zaručene najazdených "do 150000 km" som sa rozhodol, že žiadne auto ktoré nebude mať v inzeráte údaj aspoň 250 000 km nepôjdem ani pozrieť. Sú tomu už 4 alebo 3roky čo túto E 39 nemám no pri mojej kúpe malo auto 330 000. Opäť predávajúci super chlap, otvorený, bez masky proste realista. Jediné čomu sa trocha čudoval bola moja radosť z tých km. Po debate pochopil, mali sme rovnaké trápenie s km a mýtusom kupujúcich. Toto auto som predával po správe o blesku z jasného neba v podobe vysnívanej 7- mi. 39-nu som predal bez problémov známemu, ktorý už dávnejšie mal záujem a po lákavej cene, ktorú som mu ponúkol ako protihodnotu za splnenie môjho sna auto predal. Momentálne som hrdý majiteľ 725 TDS s počtom km niečo pod 300 000. O tomto probléme sa dá písať asi román no na pochopenie bodu č. 1 asi toľko stačí.
2. Fakt - mýtus?!: "Jednoznačne nafta - lacnejšie vozenie." NIE CELKOM. Ak najazdíš ročne cez cca 30 000 km tak OK nafta sa oplatí, v opačnom prípade asi nie. Nafta má v súčastnosti vyššiu cenu, výmenný interval oleja je kratší o zhruba polovicu ( čo pri objeme olejovej náplne 6 litrov určite pocítiš), + filtre. Na druhej strane príjemná spotreba, vravím osobnú skúsenosť s 725 TDS, nepotrebujem sa chváliť ani nič podobné jazdím cca 60% mesto a 40% mimo priemer 8,5 l bez debaty, u benzínu to bol údaj okolo 12 l. Najlepšie bude pre teba zobrať kus papiera a spočítať si priemerne ročné prevádzkové náklady na približný počet najazdených km ( palivo + poistenie+ servis)
3. Fakt - mýtus?!: "Nafta sa viac kazí, konkrétne tento model 2.5 TDS."
Tak toto je skutočne asi vec šťastia, náhody, zaobchádzania s autom a množstva iných faktorov. Osobne si myslím a asi sa zhodneme, že rovnako sa môže pokaziť benzín ako nafta a môže to biť dokonca rovnako finančne bolestivé. Pravdou je, že kúpe turba som sa nevyhol, rovnako trpím povestným "dlhším teplým štartom BMW" (k tomuto, už spomínaná Ex - E 34 s 800 000 km tým trpela rovnako počas celého môjho vlastníctva až po súčasnosť, že Peťo ? Hehehe) No bez zmeny jazdných vlastností či spotreby, ale uznávam treba si buď na tento fakt zvyknúť, alebo ho odstrániť - opraviť.
4. Fakt - mýtus?!: "Benzín má lepšie jazdné vlastnosti." Tak k tomuto snáď nie je čo dodať, nedá sa porovnať benzínový a naftový motor. Obe sú o niečom inom o výkone, krútiacom momente. Jazdné vlastnosti TDS sa preberali v inej téme a plne s nimi súhlasím 725 TDS nie je trhač asfaltu, pohodlne sa odvezieš za prijateľnú cenu ale zaplatíš za to primeranou pružnosťou motora, ktorá je na tom určite oveľa lepšie ako SDI motory, avšak na myšičky pri predbiehaní radšej zabudni. Tak a teraz príde niečo čím asi prekvapím, mojím ďalším autom bezpochyby bude opäť BMW a samozrejme 7 (myslím, že kto túto lahôdku okúsi pochopí plne význam slova "automobil"), ale už s benzínovým motorom V 8 alebo 12 tu sa ešte rozhodnem. Som si však už teraz istý, že s "novým" BMW neurobím ročne viac ako 10 000 km, pretože prevádzka by ma stála všetky moje vnútorné orgány ktoré by som bol nútený predať na ukojenie jeho chúťok, ale nemať takýto skvost v garáži a môcť si ho kedykoľvek pohladiť a aspoň preštartovať, ísť 1x do roka na dlhšiu dovolenku a krátke nedeľné prechádzky by bol hriech. Túto mohylu, modlu a klenot značky BMW proste mať BUDEM aj za cenu toho, že s odporom budem do roboty dochádzať na FILCKE (Š- Felícia) jej prvého roku výroby Bŕŕŕŕŕ!!!!!!
5. Fakt - mýtus?!: "Manuál lepší ako automat." Tak toto je už fakt totálne subjektívne. Vyvrátiť môžem jednoznačne tvrdenie, že a manuálom je podstatne nižšia spotreba. Nie je, nie taká aby som urazil limuzínu manuálnou prevodovkou. Všetko je raz prvý krát aj automatická prevodovka, inú už do auta nechcem dokonca aj hore spomínaná E 34 mala automat. Tak jedine tam bolo vidieť rozdiel v spotrebe do cca 1 l mimo a 2l v meste. Od tých dôb sa konštrukcia automatov podstatne zmenila a rozdieli môžeme hľadať v 3-6 dcl. Automat hodnotím veľmi kladne ako bezporuchový a šetrný k samotnému motoru.

Tak dúfam, že som ti PORADIL PRI VÝBERE správnej motorizácie hehehe. Prajem šťastnú ruku a triezve zváženie kúpi, možno si raz aj reálne štrngneme na tvoje "nové" auto. Ak ti tento elaborát nestačí rád ti odpoviem v rámci svojich možností a skúsenosti na otázky, ktoré ti uľahčia rozhodovanie.
BMW 725 TDS
 
Užívateľov profilový obrázok
Peppo
Príspevky: 2214
Registrovaný: 7.3.2007
Auto: TOYOTA PRIUS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Streda, 4. Júna 2008, 12:48

gratulujem k peknej slohovej praci.... toto by si zasluzilo mozno aj vlastnu temu...

pekne napisane...
 
Užívateľov profilový obrázok
simumarek
Príspevky: 165
Registrovaný: 19.2.2008
Auto: BMW 318tds Touring
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nové Zámky, Nitra

Streda, 4. Júna 2008, 13:12

Tak aj keď sa mi to najprv čítať nechcelo tak toto stálo za to :-D ďakujem za fakt perfektne popísané plusy a mínusy
BMW 318 tds Touring MaxTDi
 
Užívateľov profilový obrázok
GOOSE
Príspevky: 3255
Registrovaný: 15.8.2007
Auto: BMW E34 525i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Wilson's city

Streda, 4. Júna 2008, 13:57

Krasny sloh. Vidno ze mas dobru osobnost ;)


Mna vzdy sokuje jedna vec. A to ze pri kupe noveho auta rozhoduje jednoduchost/zlozitost jeho predaja. To je podla mojho gusta strasne zlý prístup. Ved auto si nekupujem na kseft ale na zabavu. Nebavime sa o skoda felicia.
Ako kupit si dizel len koli tomu, ze MOZNO, opakujem MOZNO sa bude dat lahsie predat a neuzit si koli tomu tu krasu benzinoveho motora je podla mna prinajmensom divné. Nehovoriac o tom, ze ak sa dnes dobre predavaju dizle uz zajtra sa mozu lepsie predavat benziny. Dalsia vec je, ze dizel si bude kupovat dakto co chce usetrit a teda nedat vela penazi, ale benzin s velkym obsahom si kupi niekto kto to chce a vyhladava a je ich malo takze da za to aj viac (skusenosti zo zivota) atď.

Podla mna kupit 7cku dizel je ako mat frajerku bez pŕs a pohlavnych organov, lietadlo bez vrtule, kolu bez cukru, nizkotucné mlieko a podobne :lol: :wink:
BMW E34 M5 / BMW E34 525i / E36 316i coupe / Ex: BMW E34 535i, E39 2,8i individual, E36 318i, E30 318i
 
BaDDog
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Štvrtok, 5. Júna 2008, 00:30

GOOSE napísal:
Podla mna kupit 7cku dizel je ako mat frajerku bez pŕs a pohlavnych organov, lietadlo bez vrtule, kolu bez cukru, nizkotucné mlieko a podobne :lol: :wink:


:evil: :evil: :evil:



Ale nemôžem súhlasiť..., jedno či bem. alebo dies. ...dnes si za také love ludia radšej kukaju po superboch... passatoch a pod.. :roll: :?
 
Užívateľov profilový obrázok
dodo73
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.1.2008
Bydlisko: Košice

Nedeľa, 8. Júna 2008, 22:04

BaDDog napísal:
:evil: :evil: :evil:



Ale nemôžem súhlasiť..., jedno či bem. alebo dies. ...dnes si za také love ludia radšej kukaju po superboch... passatoch a pod.. :roll: :?


No určite nie je jedno benzín - nafta, preto si každý musí sám zvážiť výhody - nevýhody a podľa toho sa rozhodnúť. Ak niekto preferuje pružnosť motora, inému na nej nemusí záležať tak ako na spotrebe a jednoducho ju oželie a opačne.
BMW 725 TDS
 
BaDDog
Príspevky: 649
Registrovaný: 27.3.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Malacky

Nedeľa, 8. Júna 2008, 22:13

dodo73 napísal:
No určite nie je jedno benzín - nafta, preto si každý musí sám zvážiť výhody - nevýhody a podľa toho sa rozhodnúť. Ak niekto preferuje pružnosť motora, inému na nej nemusí záležať tak ako na spotrebe a jednoducho ju oželie a opačne.


V tomto prípade...728 a 730d je to tak na rovnako... povedal by som že 730d je pružnejšia kvôli vyššiemu toč. momentu....

Jediný rozdiel je asi v tom že 728 sa robila v manuale narozdiel od 730d ktorá je odkázana len na automat....
 
Užívateľov profilový obrázok
2bad
Príspevky: 471
Registrovaný: 28.3.2008
Auto: BMW 530d e39
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Nedeľa, 8. Júna 2008, 23:52

730d by som asi prijal aj ked som zastanca benzinov ale taky 3.0d uz vo mne vyvolava trocha respekt :-) :roll: :twisted: rad by som si taky motor vyskusal zatial mam 320i a v pohodicke staci aj ked na driftovanie to neni :-/
Felicia "novy xicht" 1.3MPi 50kw ex
BMW e36 M52 320i 110kw ex
BMW e39 M57 530dA 142kw - aktual

Obrázok

http://www.youtube.com/watch?v=dZTTn2gq ... re=related
 
Užívateľov profilový obrázok
dodo73
Príspevky: 22
Registrovaný: 29.1.2008
Bydlisko: Košice

Pondelok, 9. Júna 2008, 05:05

2bad napísal:
730d by som asi prijal aj ked som zastanca benzinov ale taky 3.0d uz vo mne vyvolava trocha respekt :-) :roll: :twisted: rad by som si taky motor vyskusal zatial mam 320i a v pohodicke staci aj ked na driftovanie to neni :-/


Myslím, že 3.0 d si tvoj rešpekt určite zaslúži 135 a 142 kW by ťa mohlo presvedčiť. :P Myslím, že právom bol tento naftový motor od BMW vyhlásený za najlepší d. mot. vo svojej kategórii spomedzi všetkých výrobcov.
BMW 725 TDS

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných