... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

bmwtt.sk
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 11:30

Je to vsetko o prioritach a financiach dotycneho. Ale ja tiez suhlasim s nazorom, ze R4 v 5er nema, co robit, ale je to ´hlavne o marketingu a downsizingu!
Mne je len luto tych nafulovanych, v Mpacketoch odetych R4, ktorych motory su fakt jeden velky omyl. Ale zase bude aspon dost dielov na ALLEGRO, ked v tak nafulovanych R4 skapu motory. Mal som nahradne vozidlo F10 525xd 160kw na tyzden, miesto mojho, ked bolo v servise. Spotreba este vyssia, ako mam na mojej R6 o 3 roky starsej a o 150tk viac najazdenych, ako na tej R4. Pruznost motora v celku fayn, no kultivovanost, prejav, zvuk a ta spotreba...katastrofa! Dokonca, ked som otvoril prednu kapotu, som myslel, ze to ma priplatkovy packet uloznych priestorov. Nemam nic prosti R4, mal som z BMW E46 aj E91 s R4 a bol som spokojny, ale vzdy som chcel R/V 6. Moj nazor.
 
l.bily
Príspevky: 263
Registrovaný: 21.11.2011
Auto: BMW 630D xDrive G32
Kraj: Trnavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 11:39

Nebolo tomu nieco? Mne to jazdi za 5-6litrou XDrive automat na dlhsie trase, po meste 8, ked som Mal E61 530D tak pod 7 som sa tusim nikdy nedostal a mesto 10-12. Na dialnici pri 140 je to podobne
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 12:11

Nechcel som sa do tohto vasho flamu zapajat, ale nedalo mi....
Nie l.bily, asi tomu nic nebolo, pretoze je zname, ze ked ked niekto chce dostat z toho R4 525d (160 kW) to, na co je zvyknuty z R6, tak ten R4 zerie aj viac nez R6...
ak si ty zvyknuty jazdit pokojnejsie, tak mas samozrejme lepsiu spotrebu, ale ja sa na F10 530xd pod 8 nedostanem, ale netajim, ze mam tazsiu nohu... pokial by som mal nervy chodit po dialnici 110-120, tak by som to tiez mal pod 7....
aj ja som pred 1,5 rokom dost vyrazne pokukoval po F10 525d (R4, 160 kW) a hovoril som si, ze tych 218 k mi musi stacit a ze v porovnani s E60 530d (R6, 173 kW) ten vykonovy skok dole nebude taky vyrazny a ze to co usetrim na motorizacii, mozem vrazit do vybavy.... ALE vsetci predajcovia vo viacerych dealerstvach (najmenej v 3) mi nezavisle na sebe povedali, ze ked som raz mal v aute R6, mam na R4 radsej zabudnut, lebo s tym spokojny nebudem... R4 asi nie je zly motor, vykon tam je, ale do 5er to proste nie je ono... :?
R4 v 5er som nikdy nemal, ale ked to mam porovnat so starou E90 318d, ktoru som mal moznost spoznat, tak kultivovanost chodu, jazdny prajav a to ako zatrasie celym auto, ked zhasina... dakujem nechcem...
a celkom logicky mi pride aj smithov argument, ze tu nestastnu R4 25d (160 kW) vyhnali vykonovo na okraj jej technickych moznosti (kvoli emisiam, downsizingu a pod.) a tym samozrejme musela utrpet aj spolahlivost a trvanlivost.... zatialco R6 ma este stale slusnu vykonovu rezervu a ani v G30 530d to stale nezenu na hranu, takze 30d je dlhodobo jeden z najlepsich motorov v portfoliu BMW...
samozrejme, porovnavat konstrukcne 10+ rocny motor R6 s novym R4 a tvrdit, ze akykolvek (aj stary) R6 je lepsi nez R4 je take... dusickarske :mrgreen:

P.S.
sice uplny OT, ale ak by som mal uvazovat o R4, tak asi len o benzinovom 2-litri kombinovanom s elektrinou v 30e, mal som moznost na chvilu vyskusat F30 330e a velmi prijemne ma prekvapil prejav toho auta, potencionalne by to papierovo mohlo slusne jazdit aj v G30 530e, ale zase vzhladom na jeho (predpokladam) premrstenu cenu a nejasnu buducnost doteraz nie velmi vyskusanej technologie, radsej ostanem u osvedceneho 30d.... :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
matisek
Príspevky: 555
Registrovaný: 14.11.2012
Auto: F10, F48
Kraj: Trenčiansky

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 13:06

Ja sa este vratim k tomu porovnaniu s 10+ rocnym R6: mal som v rukach dve (cez 200K km) R4 520d a vobec sa to nedalo porovnat s mojou e53 3.0d (2005) co sa tyka kultivovanosti chodu a prejavu motora...samozrejme v prospech e53.
Asi som dusickar teda... :roll:
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 13:33

Mates, nepochopil si ma, za dusickarske povazujem medzigeneracne porovnavat novy R4 25d 160 kW so starym R6 (135-150 kW) a tvrdit, ze R6 je lepsi...
V F10 je R6 525d (150 kW) lepsi nez R4 525d (160 kW)
Pri porovnani R6 a R4 v ramci tej istej generacie je samozrejme vzdy do 5er vhodnejsi R6 :mrgreen:
O porovnavani s 20d je skoda sa bavit... ten na 5er nikdy nebol dostacujuci
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 14:15

bruno75 napísal:
Nechcel som sa do tohto vasho flamu zapajat, ale nedalo mi....
Nie l.bily, asi tomu nic nebolo, pretoze je zname, ze ked ked niekto chce dostat z toho R4 525d (160 kW) to, na co je zvyknuty z R6, tak ten R4 zerie aj viac nez R6...
Obávam sa, že porovnávaš hrušky s jablkami. Medzi R4 525d a R6 525d je kopec iných rozdielov než počet valcov.
Ak by si porovnával dva motory s identickým zdvihovým objemom ale rozličným počtom valcov, tak ten R6 bude mať pri rovnakom výkone vyššiu spotrebu. 6-valec má vyššie tepelné straty , vyššie vnútorné trenie atď.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
matisek
Príspevky: 555
Registrovaný: 14.11.2012
Auto: F10, F48
Kraj: Trenčiansky

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 23. Decembra 2016, 14:15

bruno75 napísal:
Mates, nepochopil si ma, za dusickarske povazujem medzigeneracne porovnavat novy R4 25d 160 kW so starym R6 (135-150 kW) a tvrdit, ze R6 je lepsi...

Ja som praveze pochopil velmi dobre (aj ked niekedy vyzeram nechapavo :lol:) - presne som to tak porovnal, precitaj si to este raz :mrgreen:
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 11:56

a vitazom sa staaaaaava R6 v hocakom modeli viacmenej v akomkolvek starom bawe...
Ani ja som nepisal ze 20d alebo 525d je zle...ale proste ked ides do divadla, zbytocne mas oblek ked si obujes kanady...
sorry za imbecilne vysvetlenie :D ja si myslim ze do 5er nepatri R4 diesel, dehonestuje to auto.
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 12:01

spravne, v 5er by mal byt jednoznacne 6 valec, idealne V6 :)
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
l.bily
Príspevky: 263
Registrovaný: 21.11.2011
Auto: BMW 630D xDrive G32
Kraj: Trnavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 12:04

Ale racionalny dôvod tu nikto neuviedol, len reci, ked mam 6 valcou tak ho mam dlhsieho. Tiez som mal v e61 ,ale okrem toho ze bol lepsi zvuk, som vyhodu nevidel, teraz si jazdim za 5.5 -6 litrou a som spokojny, 160 kw mi relativne staci.
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 13:04

6 valce maju viac sily a momentu odspodu a idu do otacok hladsie a vyrovnanejsie, takze si lepsie poradia s vacsou vahou. s poctom valcov totiz ide aj vykon. samozrejme ked porovnavame rovnake generacie motorov. pokial sa porovnava neporovnatelne, tak samozrejme budes mat so svojim 4 valcom daleko navrch oproti 8 valcu z 1960.
ale darmo ti to tu bude niekto vysvetlovat pisanim na fore, kym si nepojazdis v generacne rovnakom 6valci, tak to nepochopis.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
l.bily
Príspevky: 263
Registrovaný: 21.11.2011
Auto: BMW 630D xDrive G32
Kraj: Trnavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 13:20

Tak si pozri 525d u kolkych otacok ma max Nm. Ja som 530d jazdil tri roky a teraz ma bratr 530 gt, ja to mam scim porovnat, netvrim ze neni 6v lepsi ale racionalne dovody hovoria inak, skusal som aj 520d to uz bolo nic moc, ale ta 525d neni taka spatna kvoli dvom turbam.
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 14:00

ok, mas pravdu. 4 valec je lepsi ako 6 valec a rovnakym algoritmom sa dostavame k tomu ze 3 valec je lepsi ako 4 valec.
uz sa nebudem hadat, presvedcil si ma, ty mas pravdu.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
l.bily
Príspevky: 263
Registrovaný: 21.11.2011
Auto: BMW 630D xDrive G32
Kraj: Trnavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 14:58

Ja som to chcel len objektivne zhodnotit s konkretnymi udajmi. Len mi proste vysvetlite preco si mam kupit 6v ked u 4 je dostatocny vykon a dobra spotreba a lepsia cena? Stale sa tu len hovori o zvuku a ze nema co robit v 5tke, ale preco? Kvoli tomu aby som sa citil frajer ze mam 6v? Z toho som vyrastol, Mne to proste vychadza lepsie.
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1820
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: F10 - chiptuning

Piatok, 30. Decembra 2016, 17:22

pozri , na skoro dvojtonove auto je 140 aj 160kW malo, je jedno ci je to 4 alebo 6 valec. do takeho auta je treba +-200kW a to das jedine s takym 4 valcom ako je v porsche 718. kedze bmw taky motor so 4 valcami nema, tak je tam treba dat 6 valec. tebe sa zda ze to je v poriadku, ale nie je, je to metrosexualna poza, pretoze to auto so 4 valcom nejazdi, len sa presuva. 2 liter pproste patri do 1,2 a 3 er , mozno s odretymi usami este aj do 4er, ale na auto velkosti 5er je proste maly, slaby nedostatocny, bez ohladu na zvuk, spotrebu a pocity majitelov. je to proste cele zle a jediny dovod preco to tam davaju su peniaze a ze to robia aj ostatne ovce.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných