Viem, ze sa tu opat vyroja niektori "experti" so svojimi vysoko vecnymi poznamkami na moju adresu, ale snad sa najde aj niekto, kto s tymto ma realne skusenosti:
moja F10 530d LCI (2015) je uz zial vybavena aj sytemom Blue Performance (do auta treba liat aj vodny roztok syntetickej mocoviny znamej ako AdBlue)
auto mi (skoro presne pred rokom) dealer odovzdal plnou nadrzkou mocoviny a cerstvo vymenenym olejom (preco spominam olej, vysvetlim v zapati)
po najazdeni cca 20t km mi auto zacalo (dost dotieravo

) hlasit, ze mocovkova kvapalina sa uz mina, zbyva asi este na 1500 km a bolo by fajn ju doplnit... zaroven vypisalo, ze by to chcelo doliat 13,5 l...
uz vopred som si spravil prieskum trhu a zistil som, ze na pumpach sa predava AdBlue vo flaskach s cenou 1,50 € - 2,50 € / 1 l, pricom origo BMW mocovka ma byt predavana v speci flaske s nejakym osobitnym uzaverom, ktori sa srobuje na hrdlo mocovkovej nadrze na aute... samozrejme bola to ta najdrahsia varianta....

druha moznost ziskat synteticku mocovku je najst si pumpu, kde maju extra stojan na mocovku pre kamiony, kde sa 1 l predava cca po 0,40 €...
povedal som si, ze mocovka ako mocovka a naco platit za tu smradlavu tekutinu 5-nasobne viac a nasiel som si vo svojom okoli pumpu vybavenu AdBlue stojanom....
prvy problem nastal pri tankovani, pistol mi stale vypinala a nedala sa vobec "zacvaknut" (asi je to stavane na tu ich extra flasku), ale pomalym a opakovanym stlacanim pistole som tam nakoniec dostal 14 l tej gebuziny, von mi nevytieklo nic...
druhy problem, auto akosi nepochopilo, ze uz ma ten sajrajt natankovany az po hrdlo a len velmi pomaly registruje realny stav, takze teraz mam (po odjazdeni asi 4-5 km od tankovania AdBlue) "dojazd" 6000 km a stale mi dojazd stupa... no nic, neriesim... hlavne, ze iDrive uz prestal pindat...
teraz k tomu oleju, ako som pisal od prevzatia auta som za rok najazdil cca 20t km a pocas tohto obdobia som priebezne (skor pre zaujimavost) sledoval poziadavku na olejovy servis, pekne plynule to klesalo az sa mi pred par dnami ukazalo pod 2000 km a na palubke sa mi rozsvietilo oranzove auticko, ze treba sa objednat na vymenu oleja, posledny tyzden som mal aj pocit, ze to klesa aj rychlejsie, ale nevenoval som tomu velmi pozornost a uz som sa chystal volat do servisu, ze sa objednam na servisnu prehliadku... takze pri tankovani AdBlue mi svietil interval na vymenu oleja asi 1200 km... vzhladom na pocet odjazdenych km sa mi zdalo trochu skoro, ale bol som aj rad, ze aspon motor dostane novy olej skor... u mojho auta by islo o druhu vymenu oleja, prva bola urobena pri 25t km...
k mojmu dost velkemu prekvapeniu mi zacal po doliati AdBlue stupat aj serviny interval na olej

zrazu mi to skocilo z 1200 na 6000.... ono tych 6000 by aj +/- zodpovedalo tomu inervalu 25t km, tak ako sa menil olej minule...
myslite si, ze moze byt nejaka suvislost medzi stavom AdBlue a vymenou oleja?
je mozne, ze ked auto zsitilo, ze nema mocovku, tak si "povedalo", ze rovno treba vymenit aj olej? alebo ze by prevadzka auta bez AdBlue bola nejako narocnejsia na motor a preto pri nizkej hladine mocoviny vypocitalo olejovy servisny interval inak ako ked je mocoviny dostatok?
som z toho volajaky zmateny ?!

nejake nepady (konstruktivne a k veci, prosim)...