... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

obchodna sekcia
 
maupassant
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zblblo

Štvrtok, 21. Januára 2016, 20:43

Caute,

Zial hned moj prvy prispevok je zaroven prosba o radu resp. snaha najst niekoho kto uz podobny problem riesil.
Moja 4kolesova laska ma 141tis.km a od momentu kedy zacali slabe mrazy (pod -2 az -3) auto zacalo robit problemy :(. Priebeh problemov chronologicky:

den 1.: pocas suvislej pokojnej jazdy (cca 90ty kilometer) na dialnici vyhodilo hlasku: Parking Assistance Failure. Parking manoevre has been aborted. Take control of steering. bla bla bla...
Vystraseny z danej nezmyselnej chyby stlacim tlacidlo parkovacieho modu a po chvili pride dalsie chybove hlasenie: Driving stabilisation Failure!
Auto jazdi normalne, ziadna zmena. Obe chyby sa po case stratia z displaya, po opatovnom nastartovani auta ziadne chyby v iDrive.

Den 2.: dialnicna jazda, opat hlaska "Parking Assistance Failure", tentokrat sa zobrazila niekolko X krat v cca 5-10 min. odstupoch. Auto jazdi uplne normalne, odskusany Parking Assist, vsetko funguje ako ma.

Den 3.: navsteva uz dlhsie planovaneho servisu pre standardnu udrzbu, kratka jazda tam, chyba sa samozrejme neprejavila, vymena oleja a vsetkych filtrov, diagnostika ukazala asi 40 chyb ktore sa nahromadili za 4 roky zivota auta, chyby zresetovane.

Den 4.: Den "D". Dialnicna jazda, cca 60ty km hlaska "Drivetrain. Maximum power not available. Drive moderately." auto uz nereaguje na pridavanie a dovoli mi max zist z dialnice a zastavit na krajnici kde motor vypne. 3 opatovne pokusy o nastartovanie marne - startuje ale nechyti. Oddych cca 20min (vesta, trojuholnik, zhananie odtahovky) auto nastartovalo, bez chyboveho hlasenia avsak pocut zvlastny zvuk akoby hucanie zo zadnej casti podvozka. Najintenzivnejsie pocut vonku v priestore zadnych kolies, je to intenzivne stredne silne hucanie, pripominajuce zvuk kuchynskeho robota :-k. Auto jazdi a reaguje normalne avsak na pocit sa zda byt pruzenie tvrdsie akoby zrazu viac kopirovalo nerovnosti. Cesta domov 65km po dialnici, rozcarovany sa objednavam na diagnostiku tentokrat do BMW a nervozny cakam.

Najnovsi poznatok: auto zacalo inak radit, dovtedy pokial nebolo zohriate, vzdy vytacalo na cca 2000 otacok pred zaradenim dalsieho stupna. Teraz, (comfort rezim) zaradi 3 stupne v ani nie sekundovych odstupoch za sebou pricom (radi uz pri ca 1200 otackach) je uplne studene a tiez otacky kolisu (hlavne klesaju) pri snahe ist/drzat plyn.pedal rovnomerne. Hluk vychadzajuci zo zadnej spodnej casti sa zda byt silnejsi a moje nervy v koncoch ](*,) . Diagnostika v BMW buduci tyzden...

? (ne)mozne suvislosti ?
- 2 dni pred 1.problemom som dal auto umyt, wap-kou sa nesetrili ani podbehy => zatecena voda?
- je mozne ze by niektory z ukonov bezneho servisu mohol mat vplyv? (napr. vymena palivoveho filtra atd...)
- zresetovanie starych chybovych hlasok cez diagnostiku ?
- v AT prevodovke zatial nebol meneny olej/filter
- slaba baterka vs. zima? (to by mi hadam vypisalo, nie ?)

Mate niekto mozno podobnu skusenost ? Pripadne ma viete pripravit na to co by mohlo byt pricinou ?

Vdaka.
Maupassant
Prílohy
photo.JPG
Naposledy upravil/-a maupassant v Štvrtok, 28. Januára 2016, 18:31, upravené celkom 2 krát.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
PrevlecenejVlk
Príspevky: 163
Registrovaný: 5.12.2015
Auto: BMW 530d GT F07
Kraj: Zahraničie

Re: F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zb

Štvrtok, 21. Januára 2016, 22:24

Ahoj, sam jsem tento problem nikdy nemel ale co si pamatuju z myho cteni po forech, tohle muze mit hodne pricin, ale jednou z nich muze byt problem s palivovym čerpadlem, nizky tlak. Taky to mohlo byt něco zpusobenem softem, v BMW klukum zaktualizovali software v aute a od ty doby měli pokoj. Take to muze byt napajenim, nech prověřit baterii. A samozrejme se to musí nacist, protože tuhle hlasku muze vyhazovat kde co, ani to nemusi byt pry primo v souvislosti s timto.
Drzim palce
 
maupassant
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zb

Piatok, 22. Januára 2016, 00:46

PrevlecenejVlk napísal:
Ahoj, sam jsem tento problem nikdy nemel ale co si pamatuju z myho cteni po forech, tohle muze mit hodne pricin, ale jednou z nich muze byt problem s palivovym čerpadlem, nizky tlak. Taky to mohlo byt něco zpusobenem softem, v BMW klukum zaktualizovali software v aute a od ty doby měli pokoj. Take to muze byt napajenim, nech prověřit baterii. A samozrejme se to musí nacist, protože tuhle hlasku muze vyhazovat kde co, ani to nemusi byt pry primo v souvislosti s timto.
Drzim palce


Vdaka, taktiez som presiel vela zahranicnych for a videl ze podobnu hlasku iDrive a nasledne odstavenie motora malo vela ludi, dokonca na autach ktore vysli cisto nove od dealera. Boli to vsak vsetko benziny kde riesenim v drvivej vacsine bol update SW alebo vymena palivoveho cerpadla ako si spominal. Nikto tam vsak nespominal divny hluk zo zadnej casti auta :-k a ani divne hlasky s Parking Assistant. Zrejme az v utorok budem mudrejsi :( [-o<.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 725
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: F07 35d 400ps
Kraj: Prešovský

Re: F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zb

Štvrtok, 28. Januára 2016, 09:07

Tak ako pokracoval pribeh????
 
maupassant
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zb

Štvrtok, 28. Januára 2016, 18:23

Takze zaver servisu: btw. @prevlecenejVlk sa skoro presne trafil -- pokazena RJ palivoveho cerpadla, ktora sposobila ze auto najskor zastavilo (nudz.rezim, zostal som stat na dialnici - vid zaciatok story). Po case sa auto spamatalo, RJ prestala uplne komunikovat a pal.cerpadlo sa zrejme nejakou svojou internou logikou od tej doby spustilo na plny vykon - preto zahadne hucanie z priestoru vzadu vpravo.

Momentalne sa caka na novu RJ a dufam ze buduci week uz budem mat svoju lasku nazad :?.
Ak by to bol jediny problem co vsetky tie problemy sposobil, tak podla kalkulacii by som sa mal zmestit do 400 ~ 450 EUR vratane uvodnej diagnostiky.

Co sa tyka updatov RJ v origo BMW vseobecne, mimo zaruky, resp. ak si to technicky ukon na vozidle nevyzaduje vam tuto spravia len na vlastne riziko. V mojom pripade, kedze sa meni RJ, bude tuto treba aj naprogramovat a preto sa vraj auto napichne na update aby si cuclo najnovsie update ktore uzna za vhodne.
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex
 
PrevlecenejVlk
Príspevky: 163
Registrovaný: 5.12.2015
Auto: BMW 530d GT F07
Kraj: Zahraničie

Re: F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zb

Piatok, 29. Januára 2016, 00:39

Tak to je snad z tech spatnych zprav ta ne uplne nejhorsi no... tak drzim palce, at je to pak uz vse ok a na dlooouuuuhooo mas klid...
 
maupassant
Autor témy
Príspevky: 23
Registrovaný: 21.1.2016
Auto: 525d F10 6cyl
Kraj: Trnavský

Re: F10 525d AT rv2011 Drivetrain problem, auto v mrazoch zb

Sobota, 13. Februára 2016, 21:23

Takze 491 s DPH eur nakoniec. Myslim 197 bez DPH samotna RJ, 130 bez DPH kodovanie a zvysok samozrejme kozmeticke upravy ceny, kilo vytlacenych diag.reportov,faktur... Ale profi pristup aspon :bmwball:
BMW F10 525d AT 150kW
Honda Accord Tourer 2.2 i-DTEC 110kW ex
Seat Leon 1.9 TDI 77kW ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní