... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
čenči
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 20.1.2014
Auto: E-46 318d
Kraj: Košický

Trhnutie v prevodovke

Štvrtok, 27. Februára 2014, 16:36

Ahojte. V poslednom čase som si všimol trhnutie v prevodovkke pri zastavovani auta napriklad na semaforoch. Ked moja 525-ka spomaluje tak pred uplnym zastavenim automat trochu trhne. Nie je to stale rovnake, raz menej, inokedy viac a niekedy nič, tak neviem. Vie niekto poradit v čom je problém.
 
Užívateľov profilový obrázok
k33p
Príspevky: 893
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: e87
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Petržalka ﯝ

Re: Trhnutie v prevodovke

Štvrtok, 27. Februára 2014, 16:38

v prvom rade ju skús dať adaptovať, ak to nepomoze, tak až potom budeš mať problém.
e87 118d

Ex.
e30 320i
e39 525d
e46 318i
e46 325i
e46 325i coupe
e90 330xd sedan
e46 320d sedan
 
michall_31
Príspevky: 89
Registrovaný: 23.12.2012
Auto: bmw 5 E60
Kraj: Banskobystrický

Re: Trhnutie v prevodovke

Štvrtok, 27. Februára 2014, 19:49

Ahoj mne to robilo tiez pri spomalovani ked ides bez plynu a pomaly dovrzdujes tak ako keby ti nevyhodi hned rychlost ale az neskor a tak to trhne ja som ani neadaptoval prevodovku rovno som dal vymenit olej aj tu vanu od spolu a este ten menic neviem ako sa to presne vola a odvtedy to nekope
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: Trhnutie v prevodovke

Štvrtok, 27. Februára 2014, 21:10

Asi sticky valves. Ale najprv odpvedz na zakladne otazky:

Kolko mas nabehane km ?
Kedy bol naposledy meneny olej?
Od kedy to robi ?
Robi to stale ? Za tepla ? Za studena ?
Co hovori diagnostika ?

Potom sa mozme pohnut dalej.
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: Trhnutie v prevodovke

Štvrtok, 27. Februára 2014, 21:12

Aj mne to robilo
Prv skus resetnut adaptacie, potom skus vymenit olej a opat reset adaptacii
Mne reset pomohol, olej coskoro vymenim ked najdem niekoho na preplach oleja a aky sakra olej potrebujem :)
!!! Obrázok ???
 
Majkyy
Príspevky: 166
Registrovaný: 24.11.2013
Auto: BMW E91 330XD
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: Trhnutie v prevodovke

Piatok, 28. Februára 2014, 10:21

Určite tam máš starý olej. Toto robí ak máš buď málo oleja alebo je olej už starý. Vymeň komplet vaňu aj s filtrom a olejom a musí to prestať :-) ... V bawarii tvrdia že olej je doživotná náplň no je to blud, každých 60 tis. by sa mal meniť olej v prevodovke.
 
čenči
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 20.1.2014
Auto: E-46 318d
Kraj: Košický

Re: Trhnutie v prevodovke

Sobota, 1. Marca 2014, 15:43

Auto už má nabehane 270 tis. Predchadzajuci majitel povedal ,ze olej menil pred cca 12 tis. km , co ja viem ci je to pravda. Robi to sporadicky raz menej, inokedy viac a niekedy vobec. Skusim vymenit olej a adaptovat kym sa nieco nestane. Dufam, ze to pomoze
 
Užívateľov profilový obrázok
DesertFox
Príspevky: 250
Registrovaný: 16.6.2012
Auto: BMW 525d E60
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: Trhnutie v prevodovke

Nedeľa, 2. Marca 2014, 12:32

Toto občas robí aj mne. Hlavne to pozorujem pri odbočovaní kedy musím spomaliť, a predchádza tomu napr. jazda do kopca kedy auto nepreradí a drží otáčky na 2000 aj keď som už na rovinke.
Pri brzdení je to v pohode až do momentu keď otáčky klesnú na 1000 a mal by prejsť do voľnobehu čo sa nestane, a cca pri 800 otáčkach cítiť ako keby mi niečo pribrzdilo zadok, alebo ako keby som zatiahol ručnú.
Here's the Rule Breaker ... It appears to be a normal BMW 5 series, until you start it up. Yeees, Lucifer has come to our little world with milk and petrol ! (Jeremy Clarkson).

Madonna vs. BMW M5
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: Trhnutie v prevodovke

Nedeľa, 2. Marca 2014, 12:59

Ak tam mas uz meneny olej, nepomoze to. Budes mat upchate ventily v mechatronike. Zajtra v praci natocim videjko ako to vyzera, ked bude cas nech si to viete predstavit.
 
čenči
Autor témy
Príspevky: 31
Registrovaný: 20.1.2014
Auto: E-46 318d
Kraj: Košický

Re: Trhnutie v prevodovke

Nedeľa, 2. Marca 2014, 13:26

Super. Rád sa na to pozriem.
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: Trhnutie v prevodovke

Pondelok, 3. Marca 2014, 13:10

Nedovolil by som si tvrdit, ze nieco konkrétne je pokazene, kedže táto závada nie je štandardná. Takýmto prístupom može kupovat veci do prevodovky stále a výsledok sa dostaví možno až ked pomeni obrazne povedané pol prevodovky. Treba to najprv vyskúšať zámenou za druhé selenoidy, ked nepomoze, hladat chybu inde.
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: Trhnutie v prevodovke

Pondelok, 3. Marca 2014, 17:50

Sorry, podmienky nedovolili tak som to musel nahrat nejakou kalkulackou a aj zvuk som musel nahradit.

Na tomto videu je vidiet kovovu usadeninu na solenoidoch:



tu vidiet pridrety ventil, tocim jednou a rozoberam druhou rukou, do 24 sekundy mozte vidiet, ako sa tazko hybe kvoli mikrocasticam v jeho zarezoch, od 24 sekundy je uz vycisteny a ide lahucko az tak, ze sam vypadne.



Kecal som o tomto probleme dnes s kolegom, ktory sa zaobera konvencnymi automatmi ako mame my a on vidi problem inde:

Jedna z moznosti:

1. Nalomeny bubon, ktory pomaly ale isto odide a cez prasklinu straca olej
2. Stare a tvrde tesnenie na pieste pre zopnutie lamiel v bubne - straca po dlhom stati olej
3. Odchadzajuci hydromenic, odteka z neho olej, neostava dnu

Symptom opisal presne tak, ze ked auto dlho stoji, studene sa nastartuje a zaradi sa R, alebo D, prevodovka zaradi az po par sekundach (1- 3) a to dost razantne. Cize steceny olej tam chyba a ked po zaradeni ho ide natlakovat, musi prekonat istu vzdialenost (tych par sekund) a narazi na piest/hydromenic/bubon velkou silou.

Dalej co sa tyka opravy, pred chvilou som hovoril s mojim mechanikom, ktory v KE automaty opravuje niekolko rokov. On to nerobi tak, ze najprv nieco vymeni a potom dalej skusa a hlada co by to mohlo byt, ak chyba nie je odstranena ale snazi sa vymenit preventivne vsetko potrebne. Samozrejme casto ho zakaznik obmedzi tym, ze to nechce zaplatit a vymeni len to, co vidi ze je poskodene. To je vsak riziko, s ktorym sa aj lubomt urcite vela x stretol.

V tomto pripade by urcite isiel novy hydromenic, vycistenie mechatroniky, nove piestiky, lamely, bubon, tesnenia...ved bola by hlupost to vsetko nevymenit za nove, ked je to uz raz rozobrate.
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: Trhnutie v prevodovke

Pondelok, 3. Marca 2014, 17:59

Konecne niekto kto sa k tomu aj ma, a podeli sa o skusenost :thumbup:


Mimochodom ked sme pri oleji, aky olej mam zhanat na e60 545i? Bol by som aj za origo, ale mozno je aj lepsi olej a s lepsou cenovkou, no po pravde ani netusim aky origo tam ide :) neviete niekto?
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: Trhnutie v prevodovke

Pondelok, 3. Marca 2014, 18:19

Tvoj kolega to popisal dobre. Vravel som, ze by som netvrdil, ze len selenoidy. Ja ale nemenim casti, ktore su ako nove. Je to zbytocne a predrazuje sa to potom.
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: Trhnutie v prevodovke

Pondelok, 3. Marca 2014, 18:33

M4K - nerob to. Su lacnejsie alternativy ako Ravenol, ale ten nevydrzi take teploty atd. Prevodovka Ta po case kopne kdesi a prides o peniaze kvoli oprave. Ale je to Tvoja vec

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných