Čaute,
vyskytol sa mi problém s kolísaním otáčok a "Transmission fault" chybou na palubáku na mojej 530d, r.v. 2004, takže som ju zaviezol do ZF Pakra v Jihlave, aby sa na to chalani v servise pozreli.
Dnes mi volali a povedali, že tam bolo strašne málo (len 4,5l oproti 9l) kvôli únikom pravdepodobne z toho dôvodu, že tam nebola originálna filtračná vaňa pri predchádzajúcej výmene oleja, ktorú dával spraviť ešte predchádzajúci majiteľ. Technik mi spomínal, že po doliatí oleja to kolísanie už nebolo také strašné, ale hydromenič by silne odporúčal vymeniť. Avšak spomínal aj to, že pri testovacej jazde tam bolo počuť aj nejaké škrípanie, takže sa obáva, že sa kvôli vyššie spomínanému problému mohla zadrieť.
Preto mám teraz dilemu, či sa mi oplatí dávať 90-100k Kč za kompletný repas prevodovky aj s prácou, keďže je to polovičná hodnota toho auta, alebo to radšej streliť niekde v Áčkach a kúpiť niečo novšie za cca. 300k Kč (nie zase nutne päťku). Prekvapila ma aj dosť cena repasovanej prevodovky, ktorú mi spomínal ten technik - cca. 65k Kč bez dane, pričom na bazoši sa pohybujú už samozrejme ojazdené prevodovky okolo 20-25k Kč, čo je pomerne dosť veľký rozdiel. Predpokladám však, že keďže mi ponúkali repasovanú prevodovku za takú cenu, ani tá už nebude úplne nová.
Proste mi nepríde úplne rozumné pchať do auta polovičnú cenu jeho trhovej ceny za opravu prevodovky. Čo by ste radili vy, ak by sa potvrdil najhorší možný scenár?
