Ahoj,
škrtiacia klapka je tu primárne pre DPF filter, neviem presne teraz, čo presne robí pre DPF.
Keď je funkčná tak vypínanie motora je také smooth, lebo ju zavrie a tým pádom plynule zadusí motor. Pokiaľ máš plne funkčné DPF, tak by som to radšej vymenil hneď, cena novej napríklad na GAFE je 197€ (po prihlásení k účtu) a je to originál Pierburg, inú značku by som neriešil.
https://www.autodielygafa.sk/products/riadiaca-klapka-privodu-vzduchu-170602Ja som ju na svojom aute menil tiež minulý rok, lebo bola mŕtva. Výmena je veľmi jednoduchá, prístup je super, takisto som kúpil origo Pierburg, menil som si to sám, ale ja si robím na aute skoro všetko sám, okrem prevodovky, tú mi servisuje Peťo

.
Každopádne, druhý dôvod na výmenu je ten, že keď je nefunčkná, tak ti pri vypínaní motora dosť s ním zatrasie a tým pádom dosť trpia silentbloky motora. Samozrejme, za týždeň ich nezničíš tými pár vypnutiami, ale je to namáhavané pre ne.
Po výmene maximálne vymazať chybu z RJ o nefunkčnosti klapky, kódovať netreba nič.
Cena 400€ za výmenu je dosť, hlavne keď výmena je fakt jednoduchá. Ale je to bežné, že cena práce je rovnaká s cenou dielu, keď ti to robí servis.