... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Toudwork
Príspevky: 13
Registrovaný: 31.12.2011
Auto: BMW E60 535 D
Kraj: Žilinský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 20:49

MateX3 napísal:


Málo km? Ja som dal DPF preč pri 80 000 km a bol zasvinený ako pes, už bolo auto v núdzaku kvôli nemu. Nepoznám ani jedného komu by DPF vydržalo BMW garantovanou hranicou najazdených km. Teraz jeden známy mal DPF vymenení pri 111 000 km, E60 a 2 liter diesel. Ja som ho dal preč úplne. Zníži sa spotreba a motoru sa lepšie ide.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 6. Apríla 2012, 20:54

to velmi zalezi od toho ako a kde clovek jazdi..
ked niekto robi na aute hlavne kratke trasy, motka sa po meste..tak je DPF v pici po 80tis km..
ja som bol nedavno na diagnostike, mam na aute spravenych 150tis a ukazalo odhadovanu zivotnost este na 110tis km! Ci sa tomu udaju da verit neviem, ale beham prevazne dlhe trate, casto dialnice, velmi malo zapchy v meste..mam vsetky funkcne zhavice aj termostaty, cize DPF ma velmi casto idealne podmienky na vypalovanie...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Utorok, 10. Apríla 2012, 20:30

Tak, oba termostaty vymenene, teplota uz 91-93C, regeneracia aktivovana, previezol som sa ako mi bolo povedane 30 minut konst.rychlostou min. 60 km/h, ja som isiel 80. Sice som nic nespozoroval ani dym ani nic, rano vycistim vyfuk od cernoty a uvidim ako sa bude spravat dalej. V servise mi ale povedali, ze take znecistenie je normalne a ze aj nejaka kondenzovana voda sa moze vyskytnut, co je tiez zevraj normalne... Nic. Uvidime.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Sobota, 14. Apríla 2012, 19:06

Takže ničo nové...

Správa sa to rovnako. Koncovky zadrbané, čierne, kondenzovaná voda sem-tam. Auto ťahá normálne, nepociťujem pokles výkonu, žiadna chybová hláška, nič. Olej ani chladiaca kvapalina sa nemíňajú vôbec, tak ja už fakt neviem, čím to môže byť. Asi to nebudem riešiť. Ikeď každý tretí deň sa mi koncovky čistiť nechce, ale musím, lebo sa ten sajrajt napečie na ne a ťažko to ide dole...

Niekto nejaké ďalšie tipy?
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Sobota, 14. Apríla 2012, 22:38

nano01 napísal:
Takže ničo nové...

Správa sa to rovnako. Koncovky zadrbané, čierne, kondenzovaná voda sem-tam. Auto ťahá normálne, nepociťujem pokles výkonu, žiadna chybová hláška, nič. Olej ani chladiaca kvapalina sa nemíňajú vôbec, tak ja už fakt neviem, čím to môže byť. Asi to nebudem riešiť. Ikeď každý tretí deň sa mi koncovky čistiť nechce, ale musím, lebo sa ten sajrajt napečie na ne a ťažko to ide dole...

Niekto nejaké ďalšie tipy?


Môžeš ďalej riešiť:
Blbá nafta, upchatý palivový filter, upchatý vzduchový filter, opotrebené vstreky.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 01:15

Nafta - len v power diesel

Filtre - vymenene pred 7 tis km

Vstreky - ziadne kolisanie otacok, spotreba nizka, ziadne vibracie ani nic podobne, nedymi, takze vstreky by som vylucil.

Akurat jedine co je este okrem toho popisujem v druhej teme - " problem s egr?"

Ak to teda spolu suvisi tieto 2 veci, neviem, mozno uz DPF je v koncoch alebo mozno bude chybny "abgasdrucksensor" v dpf. Na nemeckych forach je to dost casta tema. Ked je tento snimac KO, regeneracia nemoze fungovat a diagnostika zevraj jeho poruchu nemusi vzdy vyhodit.

Takze neviem.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Nedeľa, 15. Apríla 2012, 21:52

nano01 napísal:
Nafta - len v power diesel

Filtre - vymenene pred 7 tis km

Vstreky - ziadne kolisanie otacok, spotreba nizka, ziadne vibracie ani nic podobne, nedymi, takze vstreky by som vylucil.

Akurat jedine co je este okrem toho popisujem v druhej teme - " problem s egr?"

Ak to teda spolu suvisi tieto 2 veci, neviem, mozno uz DPF je v koncoch alebo mozno bude chybny "abgasdrucksensor" v dpf. Na nemeckych forach je to dost casta tema. Ked je tento snimac KO, regeneracia nemoze fungovat a diagnostika zevraj jeho poruchu nemusi vzdy vyhodit.

Takze neviem.



Turbo, EGR, MAF, MAP...
Keď to nedymí, len sú na koncovke vidieť čierne sadze, tak nemám ani poňatia.
Možno že aj žhaviče alebo jednotka žhavičov.

Keby to bolo moje, a nieje chybová hláška ani nejaké citeľné problémy, neriešim, jazdím.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 26. Apríla 2012, 08:17

Takze dopracoval som sa k tomu, co to sposobuje. Komunikoval som s jednym chlapikom z DE, fakt kapacita na SW a vsetky BMWp prakticky. Prva jeho otazka bola - mas chipovane auto? A ano, faktom je ze to mam nachipovane asi 2 mesiace a odvtedy su tieto javy ako zasraty vyfuk ci jebkajuci sa EGR... Dalsia jeho otazka znela - kolko PS a kolko NM. Tak ja slusne ze 248 PS a 480 nM. Len mi zagratuloval a povedal, nech si to dam rovno vyhodit, pretoze je si absolutne isty, ze prave tuning sposobil ten sajrajt vo vyfuku, nakolko zmenou vstrekov doslo k inemu davkovaniu nafty atd atd a tym padom aj k vacsiemu pretazeniu DPF filtra. Pre informaciu - nie je proti chipovaniu, ale konkretne u mojho modelu teda 525d LCI s automatom, seriovo 197 PS a 400 nM odporuca chip maximalne na 231 PS a 450 nM. Takze, dnes som zobral auto do BMW nech mi tam daju povodny alebo aktualny original soft a malo by sa vsetko napravit.

Tak uvidime.

Potom si auto dam predsa nachipovat, ale uz nie na SK, ale v DE. Je to sice 700 km, ale by ste sa cudovali, kolky z SK aj z CZ tam chodia... Ako jediny popisuju na stranke problematiku DPF po chiptuningu.

Takze drzte palce, aby sa dalo vsetko dokopy...:)
 
dimensionone
Príspevky: 744
Registrovaný: 21.6.2010
Auto: 318d(F31)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Viničné

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 26. Apríla 2012, 16:05

Pochváľ sa, kde si to dal čipovať. Tu na fóre, je kopa ľudí, ktorí majú chipy a neviem o tom, že by mali cierny výfuk a pod. Určite však je treba pred čipovaním dobre skontrolovať ako sú na tom jednotlivé časti motora aj výfukového systému. Keďže si riešil EGR, evidentne sa tým nikto nezaoberal. Ešte poznámka k regenerácii - cez diagnostiku sa dá ľahko zistiť, či je regenerácia aktívna.

Keď vieš, kde to Nemecka pôjdeš, hoď to sem pre info.
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 26. Apríla 2012, 16:10

nano01 napísal:
Takze dopracoval som sa k tomu, co to sposobuje. Komunikoval som s jednym chlapikom z DE, fakt kapacita na SW a vsetky BMWp prakticky. Prva jeho otazka bola - mas chipovane auto? A ano, faktom je ze to mam nachipovane asi 2 mesiace a odvtedy su tieto javy ako zasraty vyfuk ci jebkajuci sa EGR... Dalsia jeho otazka znela - kolko PS a kolko NM. Tak ja slusne ze 248 PS a 480 nM. Len mi zagratuloval a povedal, nech si to dam rovno vyhodit, pretoze je si absolutne isty, ze prave tuning sposobil ten sajrajt vo vyfuku, nakolko zmenou vstrekov doslo k inemu davkovaniu nafty atd atd a tym padom aj k vacsiemu pretazeniu DPF filtra. Pre informaciu - nie je proti chipovaniu, ale konkretne u mojho modelu teda 525d LCI s automatom, seriovo 197 PS a 400 nM odporuca chip maximalne na 231 PS a 450 nM. Takze, dnes som zobral auto do BMW nech mi tam daju povodny alebo aktualny original soft a malo by sa vsetko napravit.

Tak uvidime.

Potom si auto dam predsa nachipovat, ale uz nie na SK, ale v DE. Je to sice 700 km, ale by ste sa cudovali, kolky z SK aj z CZ tam chodia... Ako jediny popisuju na stranke problematiku DPF po chiptuningu.

Takze drzte palce, aby sa dalo vsetko dokopy...:)



Ten čip by som nechal a vyhodil by som DPF. A maš ďalší nárast výkonu.
Určite cesta do DE s načipovaním je drahšia než odstránenie DPF tu na SK.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 26. Apríla 2012, 21:54

dimensionone napísal:
Pochváľ sa, kde si to dal čipovať. Tu na fóre, je kopa ľudí, ktorí majú chipy a neviem o tom, že by mali cierny výfuk a pod. Určite však je treba pred čipovaním dobre skontrolovať ako sú na tom jednotlivé časti motora aj výfukového systému. Keďže si riešil EGR, evidentne sa tým nikto nezaoberal. Ešte poznámka k regenerácii - cez diagnostiku sa dá ľahko zistiť, či je regenerácia aktívna.

Keď vieš, kde to Nemecka pôjdeš, hoď to sem pre info.


To, ze kde mi to robili si necham pre seba, kedze negativnu reklamu nebudem robit nikomu. Vies, mozno nie vsetci si to dali chipovat u tej istej firmy a mozno niekto ani len nezbada, ze ma ciernu sadzu vo vyfuku. Ja som na to tiez prisiel uplnou nahodou pri lesteni auta. Regeneracia ti v tomto pripade moc nepomoze, pretoze chip znamena upravu strekov - mnozstvo, cas atd, t.z. ze viacmenej permanentne vychadzalo z motora viac sajrajtu a pri mojej tazkej nohe to fakt tak mohlo byt.

K tym tuningovym firmam este tolko, ze test na brzde pred aj po je sice fajn, ale napriklad v DE to robia tak, ze pred upravou napichnu auto, a za jazdy live otestuju a pozoruju hodnoty roznych snimacov, vahy vzduchu, tlak v sani a pod... Ak nieco nesedi, ani sa do toho nepustia kym danu zavadu neodstranis. Po chipe to iste pre sicher. Nehovorim, ze je to nevyhnutnost, ale urcite je to lepsie, iked to nestoji 400€ ako u nas, ale mozno o 200-300€ viac. Dozivotna zaruka na SW a 2-rocna zaruka na RJ motora - vsetko na papieri.

Dalsia vec, nad ktorou som sa zamyslal. 525d LCI 197 PS a 530d LCI a 231 PS je de facto ten isty motor. Rozdiel je vo vstrekovacoch a par dalsich "drobnostiach", ale aj v prevodovke. V 525 mas 6HP19 s max zatazenim 450 NM. V 530d ak sa nemylim max 500NM. Logicky. Nie je trochu naivne 525ku upravit na 500 a viac NM a tvrdit, ona to zvladne a nic jej to nespravi? Potom by veselo tuto prevodovku mohli davat aj do 530d od vyroby. Nehovorim, urcita rezerva tam urcite je, ale este stale to nie je ta z 530ky. A toto iste podla mna plati aj pri vstrekoch a vsetkom dalsom, co je ine.

Takze na zaver len tolko, ze ano, uprava vykonu moze byt prinosna, ale len v rozumnych medziach. Z 525 nechci spravit 530, mozes to len o nieco vylepsit a ked pre niekoho narast o max. odporucanych +17% v PS a +23% v NM ( odporucanie fy bhp motorsport de ) nestaci, nech si kupi 530 atd atd.

Ta nemecka fy je bhp motorsport. Cital som aj referencie na DE forach a same pozitiva. A to ze ich upravy su TUV testovane je len dalsie plus podla mna.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 26. Apríla 2012, 22:06

MateX3 napísal:


Ten čip by som nechal a vyhodil by som DPF. A maš ďalší nárast výkonu.
Určite cesta do DE s načipovaním je drahšia než odstránenie DPF tu na SK.


Urcite mas z casti pravdu, ale nechcem vyhadzovat DPF. Radsej sa raz za tyzden v noci povozim na dialnici, aby sa zregeneroval a ked bude uz full, dam ho dole, poslem do DE, do 3 dni mam spat vymenny kus vycisteni za 499€ s garanciou akoby som kupoval novy. Treba chalani citat DE fora a skusenosti ludi. Je tam firma, co sa na to specializuje a ludia si to chvalia. A necistisa to ziadnou wapkou ako u nas. Najdem link a hodim sem.
 
nano01
Autor témy
Príspevky: 79
Registrovaný: 11.2.2012
Auto: BMW 525dA E61 LCI
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Štvrtok, 26. Apríla 2012, 22:14

napr:

www.dpf-clean.de

Ale je tam toho v DE aj viac.
 
l.bily
Príspevky: 263
Registrovaný: 21.11.2011
Auto: BMW 630D xDrive G32
Kraj: Trnavský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 27. Apríla 2012, 15:04

700 E jak zadarmo :D
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: DPF a cierny vyfuk

Piatok, 27. Apríla 2012, 15:42

nano01 napísal:

Urcite mas z casti pravdu, ale nechcem vyhadzovat DPF. Radsej sa raz za tyzden v noci povozim na dialnici, aby sa zregeneroval a ked bude uz full, dam ho dole, poslem do DE, do 3 dni mam spat vymenny kus vycisteni za 499€ s garanciou akoby som kupoval novy. Treba chalani citat DE fora a skusenosti ludi. Je tam firma, co sa na to specializuje a ludia si to chvalia. A necistisa to ziadnou wapkou ako u nas. Najdem link a hodim sem.


Za túto cenu môžeš mať odstránený DPF
http://www.rls-chiptuning.sk/filter-pev ... oprava.php

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní