Nedeľa, 29. Januára 2012, 18:20
Nenašiel som tému Charging fault, pridávam.
Keď ste majiteľom (BMW E60 530d, možno aj iné) s nábehom zvyčajne nad 200 000 km, je možné, že ranný prvý štart a ubehntých 500m spôsobi vypísanie chyby Charge Fault! (chyba dobíjania alternátorom)
Niekedy nemusí vypísať chybu, ale začne vypínať spotrebiče (začne idrivom).
Niekedy môže vypísať chybu prevodovky, prípadne odstaviť posilňovač riadenia, ABS a DSC.
Čo treba spraviť ako prvé je nepanikáriť. Najskôr ste na ceste do práce v mestskej upchatej premávke.
Odstavte vozidlo na najbližšom voľnom mieste. Vypnite motor a počkajte 5 minút. Motor naštartujte a nechajte bežať 5 minút na voľnobehu.
Po tom pokračujte vo svojej ceste.
Keď Vám to už počas jazdy nezopakuje, to je dobrá situácia.
Na druhý deň ráno, pred štartom, vojdete do skrytého menu a tak ako si môžete pozrieť teplotu motora (menu 7.00), môžte si pozrieť aj napätie akumulátora (menu 9.00). Alebo si zožente voltmeter a pripojte ho (v motorovom priestore plus na kladný pól červená krytka a mínus na kostru).
Pred štartom by sa napätie malo pohybovať od 11,8 do 12,6 V. Naštartujte.
Napätie by sa do 3-10 sekúnd malo zvýšiť na 13,5 - 15 V. Keď sa tak nestalo a napätie je nižšie, čakajte na voľnobehu kým sa napätie nezvýši.
Keď sa napätie zvýši po nejakom dlhšom čase na voľnobehu, začnite jazdiť. Keď sa nezjaví žiadna chybová hláška, a problém chcete odstrániť, začnite výmenou regulátora alternátora (cca 100€ v SR). Jeho uhlíkové kontakty sú už opotrebené.
Tento príspevok je pre menej znalých, alebo tých ktorí nemajú moc čas riešiť/študovať a idú meniť celý alternátor, akumulátor, IBS atď.