... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
MateX3
Autor témy
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Charging fault, častejšie v zime

Nedeľa, 29. Januára 2012, 18:20

Nenašiel som tému Charging fault, pridávam.

Keď ste majiteľom (BMW E60 530d, možno aj iné) s nábehom zvyčajne nad 200 000 km, je možné, že ranný prvý štart a ubehntých 500m spôsobi vypísanie chyby Charge Fault! (chyba dobíjania alternátorom)

Niekedy nemusí vypísať chybu, ale začne vypínať spotrebiče (začne idrivom).
Niekedy môže vypísať chybu prevodovky, prípadne odstaviť posilňovač riadenia, ABS a DSC.

Čo treba spraviť ako prvé je nepanikáriť. Najskôr ste na ceste do práce v mestskej upchatej premávke.
Odstavte vozidlo na najbližšom voľnom mieste. Vypnite motor a počkajte 5 minút. Motor naštartujte a nechajte bežať 5 minút na voľnobehu.

Po tom pokračujte vo svojej ceste.
Keď Vám to už počas jazdy nezopakuje, to je dobrá situácia.

Na druhý deň ráno, pred štartom, vojdete do skrytého menu a tak ako si môžete pozrieť teplotu motora (menu 7.00), môžte si pozrieť aj napätie akumulátora (menu 9.00). Alebo si zožente voltmeter a pripojte ho (v motorovom priestore plus na kladný pól červená krytka a mínus na kostru).

Pred štartom by sa napätie malo pohybovať od 11,8 do 12,6 V. Naštartujte.
Napätie by sa do 3-10 sekúnd malo zvýšiť na 13,5 - 15 V. Keď sa tak nestalo a napätie je nižšie, čakajte na voľnobehu kým sa napätie nezvýši.

Keď sa napätie zvýši po nejakom dlhšom čase na voľnobehu, začnite jazdiť. Keď sa nezjaví žiadna chybová hláška, a problém chcete odstrániť, začnite výmenou regulátora alternátora (cca 100€ v SR). Jeho uhlíkové kontakty sú už opotrebené.

Tento príspevok je pre menej znalých, alebo tých ktorí nemajú moc čas riešiť/študovať a idú meniť celý alternátor, akumulátor, IBS atď.
 
jiro
Príspevky: 79
Registrovaný: 13.11.2011
Auto: BMW 525d E61r.v.2008
Kraj: Banskobystrický

Re: Charging fault, častejšie v zime

Pondelok, 30. Januára 2012, 20:11

Skvelá rada. Väčšina ľudí by menila alternator. Díky.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Charging fault, častejšie v zime

Pondelok, 30. Januára 2012, 23:39

inac mne to sem tam pisalo kedysi ked som mal v riti prave IBS. Navyse zhasinal motor!
Po vymene uz nikdy ziadny charging fault ani zhasinanie motora.
 
Užívateľov profilový obrázok
Michal NR
Príspevky: 86
Registrovaný: 13.5.2012
Auto: BMW E60 530d
Kraj: Nitriansky

Re: Charging fault, častejšie v zime

Pondelok, 29. Apríla 2013, 19:59

No mne sa dnes stalo niečo podobne, stal som na parkovisku zrazu smrad spalenej gumy, a odislo servo riadienia. Ako tak som presiel, ale stale to smrdelo teraz sa bojim stým ist, može to byt zhorený alternator?
1322813229

"Človek musí bežať čo vládze, aby ostal tam kde je, ale ešte rýchlejšie ak sa chce niekam dostať."
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Charging fault, častejšie v zime

Nedeľa, 5. Mája 2013, 01:09

Michal NR napísal:
No mne sa dnes stalo niečo podobne, stal som na parkovisku zrazu smrad spalenej gumy, a odislo servo riadienia. Ako tak som presiel, ale stale to smrdelo teraz sa bojim stým ist, može to byt zhorený alternator?


najskorej ukrutena / utrhnuta remenica na kluke. Klasicka zavada 3.0d. Je v nej guma, ta sa roztrhne a potom toci naprazno a pachne spaleninou. :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Michal NR
Príspevky: 86
Registrovaný: 13.5.2012
Auto: BMW E60 530d
Kraj: Nitriansky

Re: Charging fault, častejšie v zime

Pondelok, 6. Mája 2013, 21:04

Bolo to ono, uz sme to vyriesili v teme trosku nizsie :) uz to fachcii... :)
1322813229

"Človek musí bežať čo vládze, aby ostal tam kde je, ale ešte rýchlejšie ak sa chce niekam dostať."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných