... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

banner
 
kacena55
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 6.6.2013
Auto: BMW Z3, BMW E61 530D
Kraj: Bratislavský

BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Utorok, 20. Augusta 2019, 10:35

Zdravím,

Asi pred dvoma týždňami som šiel do práce cez mesto cca 40-50km/h a zrazu mi pri zaradenom D vyskočili otáčky a auto sa tvárilo akoby som mal zaradené N, asi po 10 sekundách vypísalo poruchu prevodovky : ´´ Transmission fault. Possible reduction in acceleration. ...´´, zotrvačnosťou som prešiel ešte asi 100 metrov a vypol som motor. Keď som skúšal znovu naštartovať, tak len vyskočilo toto chybové hlásenie a naštartovať nešlo. Asi po 10 minútach auto naštartovalo ale cez zaradené N. Zaradil som D a až na hlášku displeji všetko fungovalo ako má. Prešiel asi 3km a odparkoval v práci. Večer som naštartoval, žiadna hláška nesvietila, keď som išiel cez I-drive pozrieť posledné chyby tak tam tiež nič, domov som prešiel 30 km bez problémov, ale šiel som dosť opatrne, žiadne dupanie na plyn...
Na druhý deň sa to celé zopakovalo skoro na tom istom mieste ako deň predtým, zastavil som, motor som už ale nevypínal, preradil z D na P a naspäť na D a zase všetko fungovalo ako má.
Večer, cestou domov asi 5 km pred cieľom sa zase to zopakovalo. Auto som odparkoval a radšej jazdím druhým ... :-)

Asi 3 týždne pred prvou poruchou som dal auto do servisu aby mi skontrolovali či je všetko ok a aby zistili odkiaľ mi tečie olej, vtedy dali dole spodný plastový dekel a zospodu technik kontroloval hadice, ktoré stláčal a triasol nimi a zistil, že treba vymeniť hadicu z IC do turba s takou kovovou prírubou, ktorá bola uvolnená a mäkká a ešte podobná hadica tiež s kovovou prírubou čo ide zpredu myslím do EGR.
Hneď ako som zobral auto zo servisu, nezdal sa mi zvuk pri akcelerácii, výkon a všetko ostatné bolo ok ale ten zvuk mi pripadal akoby sa motor pri väčšej záťaži viac namáhal ako predtým ...
Nebolo to nič extrémne, keď som to vravel polovičke, tak tá tam nič nepočula :-).
Vymenili sme obe hadice a nasledovala dovolenka /cca. 1.800 km/. Tam sa to ešte trochu zhoršilo, keď som za studena trochu pridal, tak bolo cítiť také divné trasenie ako keď prejdeš na ceste plnú čiaru ...Toto trasenie sa objavilo aj keď som pridal plyn, a následne plynový pedál pustil. Bolo to však iba za studena a vždy to trvalo tak 3-4 sekundy, keď sa motor zohrial bolo všetko ok.

Nemohol servisák, ako tam hýbal hadicami nechtiac odpojiť dáke čidlo prevodovky alebo narušiť dáky kontakt čo by mohlo spôsobiť tieto problémy ?
Alebo je prevodovka KO ?

Som dohodnutý so Šimíkom, že to napojí na diagnostiku, tak ma len napadlo či sa už niekto s podobným problémom nestretol ...

Vopred ďakujem za pomoc
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Príspevky: 188
Registrovaný: 22.5.2017
Auto: e39 530d 142kw
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Streda, 21. Augusta 2019, 16:32

Pri IC nie sú žiadne čidlá prevodovky. Skôr sa priprav na repas. Ak ti tečie olej nie je to práve z prevodovky?
PS: Šimík si zabil :lol:
 
kacena55
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 6.6.2013
Auto: BMW Z3, BMW E61 530D
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Streda, 21. Augusta 2019, 18:55

Patres535 napísal:
Pri IC nie sú žiadne čidlá prevodovky. Skôr sa priprav na repas. Ak ti tečie olej nie je to práve z prevodovky?
PS: Šimík si zabil :lol:

Inak na ten olej som tiež myslel, auto je asi týždeň odstavené a je pod ním dosť veľký olejový fľak, pritom som bol v servise ubezpečený, že z prevodovky nič netečie.
Únik mal byť iba z motora, a to zo spomínaných hadíc, ktoré som vymenil, ale olej aj napriek tomu uniká ...
Pritom nechýba ani motorový ani servo olej. Tak neviem ...
Môže sa takto prejaviť chýbajúci olej v prevodovke, prípadne ako sa tam dá skontrolovať hladina oleja ?

PS : Myslel som Zdena /TTSIMIK/
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Príspevky: 188
Registrovaný: 22.5.2017
Auto: e39 530d 142kw
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 08:08

Viem koho si myslel, to bol iba joke :D Rozdiel cca 3 dcl je pre prevodovku rozhodujúci a už nebude pracovať správne. Bez zdviháku to asi neskontroluješ. Musíš mať naštartovaný motor a olej v prevodovke zohriaty na myslím že to bolo 40-90°C. Potom povolíš napúšťací šrób na prevodovke a olej by mal z neho pomaly vytekať, vtedy je hladina ok.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 11031
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 12:36

Olej max do 30st....Do 0,5L prevodovka ani nevie ze chyba...ak je fault na E60 vedsinou E clutch...Tak bud hydromenic alebo vystupny hriadel-jeho spojky a tak...Uvidime po dovolenke ak to bude este aktual
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Príspevky: 188
Registrovaný: 22.5.2017
Auto: e39 530d 142kw
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 12:57

Neviem presne, len sa mi zdalo že v ISTA bolo oil temperature pri plnení 30-90°C. Raz som plnil moju prevodovku za tepla a na druhý deň po vychladnutí kopala, stačilo doliať necelého pol litra a OK.
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1151
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 14:13

Ani jedno nie je spravne co sa tyka teploty...pozrite si to na ZF a robte to poriadne :)

https://aftermarket.zf.com/go/en/afterm ... il-change/
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Diagnostika, kódovanie,...ISTAD, DIS, INPA, NCS,..
Čistenie klimatizácie, interiéru ozónom
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 11031
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW 730Ld 370PS
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Štvrtok, 22. Augusta 2019, 18:22

🤣🤣🤣Na origo vani z bmw mas myslim 23st.... ale v podstate to nieje problem par st navyse...Jedna vec je to co sa pise a druha vec prax....Viem o par pripadoch kde plnili olej 15min po pristaveni auta(200km jazda) do ZF vychvaleneho servisu..(Nebudem konktretizovat)Tak ci tak tomuto problemu to urcite nepomoze...My dokonca plnime mierne nad kontrolny srob ako to je aj original...
Ak niekto chce radu priamo odomňa,tak klikni na BANNER >> NOVÝ WEB PRE VÁS <<
Obrázok
http://www.bmwtt.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
kacena55
Autor témy
Príspevky: 32
Registrovaný: 6.6.2013
Auto: BMW Z3, BMW E61 530D
Kraj: Bratislavský

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Streda, 18. Septembra 2019, 18:20

Ahojte,

tak ten olej, aj keď ma v dvoch servisoch ubezpečovali že tečie z motora, nakoniec tiekol z prevodovky.
Chýbalo tam skoro 2 litre. Po doliatí 1,5 litra olej cez kontrolný otvor stále nič netieklo ...

Urobil sa preplach, dekarbonizácia a samozrejme nový filter a všetky divné zvuky zmizli, zlepšilo sa radenie, ale to že sa niekedy D-čko správa ako N-ko zostalo.
Tak predpokladám že bude niečo aj s mechatronikou. Zatiaľ som od výmeny oleja najazdil cca 300km len po meste a táto chyba sa vyskytla 4-krát.
Zistil som že keď sa to stane za jazdy a nezastavím, asi po 10 sekundách to znovu nabehne bez ohlásenia chyby. Keď zastavím a preradím z D na P a naspäť, tak hneď
ako pohnem rýchlostnou pákou zahlási chybu prevodovky a hodí sa do núdzového režimu. A to už sa s ním ťažko jazdí, rozbieha sa až okolo 2000tis otáčkach a celkovo drží otáčky vysoko a skoro nepreraďuje. Ideálne je zastaviť asi na 2-3 minúty a potom znovu naštartovať, hláška tam už nie je a auto ide normálne.

Rozmýšlam či má vôbec zmysel do toho sypať ďalšie peniaze, táto oprava vyšla 960,- je v tom započítaná aj výmena dákych tesnení na motore odkiaľ ešte slzil olej, a komplet vyčistenie motorového priestoru, ten vyzerá ako keď auto vyšlo z výroby :-) , mechatronika bude odhadom okolo 1.500,- a to už som cca na polovici hodnoty auta ...
Marec 2020 mám ísť na STK a Emisku, môže sa stať že neprejdem, nakoľko DPF je odstránené, je to síce ročník 2004, takže teoreticky by som prejsť mohol, ale radšej rátam s tou horšou variantou... Tak zvažujem čo ďalej ...
 
Užívateľov profilový obrázok
Patres535
Príspevky: 188
Registrovaný: 22.5.2017
Auto: e39 530d 142kw
Kraj: Nitriansky

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Streda, 18. Septembra 2019, 20:41

Poznám ten pocit. Mám e39 530d, okrem iných problémov som riešil aj prevodovku (stále riešim). Je v tom aute už 5k len za servis a to je o generáciu staršie od tvojho. 960€ za oleje a tesnenia je celkom dosť, ale tak to pri bmw chodí. 1500€ za mechatroniku mi príde kurevsky veľa. Skús sa popýtať aj inde.
Na tvojom mieste by som si to nechal a dal spraviť repas automatu. Ešte niečo hádam pojazdí :)

PS: EK sa dá stále vybaviť :)
 
kiski
Príspevky: 221
Registrovaný: 19.7.2010
Auto: E61 525d
Kraj: Trenčiansky

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Štvrtok, 19. Septembra 2019, 07:07

Tiež ten pocit poznám... v mojom príbehu mám napísané, čo som všetko už porobil, a to mám auto len cca. 3/4 roka... Holt, to je BMW, tak ako píše Patres. Keď to jazdí, je to fajn pôžitok, ale už keď treba sypať do auta, to už nie každý prekusne... Je to na tebe, či si ho chceš nechať alebo predať.
 
peťoLC
Príspevky: 45
Registrovaný: 18.1.2018
Auto: BMW 525d,145kW, E60
Kraj: Banskobystrický

Re: BMW E61 530D automat /2004/ Transmission fault

Dnes, 06:51

ja by som do toho nešprtal, radšej to nechaj na servis. BAVARIA PARTNERS vo Zvolene su šikovný mne to tam tiež robili.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní