... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: 535D zahada

Piatok, 19. Decembra 2014, 16:34

TT-SIMIK napísal:
Local ako si mi sam vravel robis v inej sfere ako motorizmus a do aut sa nerozumies,ale verim ze vela citas:-)))Ja ta fakt nebudem presviedcat ze racechip je taka ista kokokocina ako ostatne len inak prepracovana...

Keby si vedel ako pracuje cidlo tlaku paliva tak snad ani nenapises to co si napisal!!!Cidlo tlaku paliva je ina obycajne silove tlakove cislo ktore dava pokyn rj motora na ako dlho otvorit regulacny ventil na rampe aby motor udrziaval konstantny tlak paliva pri urcitych otackach a typ padom dosiahol vzdy optimalny tlak paliva na trysky!Dlzku otvorenia vstreku,predvstrek a mg paliva riadi rj motora podla map a podla poziadaviek plynoveho pedalu a ostatnych velicin!

Kokocina iba ojebava rj motora o tlaku paliva a typ padom ventil otvori na dlhie,ide viac paliva na trysky a tryska strekne viac paliva do valcu nie na zaklade zvysenej davky rj,alebo casu otvorenia vstreku ale na zaklade ze cerpadlo v tom case natlaci viac paliva a cez trysku v tom istom case prejde viac paliva(nez je jeho povolena maximalna davka).....uz chapes o com pisem a dava zmysel to co pisem,alebo stale hadzem hrach na stenu nadarmo????hmmmm povedz ze nemam pravdu v tom ze pisem a viac sa tu o tom bavit nebudem:-))))


Ps: moj sused mi tuto stranku ukazoval pred rokom,chcel si to dat do noveho Hyunday SantaFe CR.Po mojom vysvetleni mi samozrejme neveril,ked som mu to vysvetlil a potom vela vela cital o tom co som mu povedal povedal dakujem ze si ma upozornil,ze som mal pravdu sj ked o to teraz nejde...len to napadlo ked som pocul nazov rasecip.....

Mozno to niekedy medzi sviatkami zbuchame....


Cau Zdenko, cidlo tlaku paliva je obycajny tlakovy senzor, ktory dava casovy priebeh tlaku v zasobniku paliva. Je to reakcny clen, nie akcny clen, nedava ziadne pokyny RJ, ta sa rozhoduje sama, podla udajov, ktore dostava z cidla (v tomto pripade upraveneho priebehu tlaku) a programu ulozenej v nej, ktory zvycajne modifikuju tuneri. To len na margo presneho vyjadrovania. Ako som tu uz pisal, so signalom sa da pracovat nielen v amplitude ale aj v casovom priebehu, myslim ze tomu kazdy clovek co v zivote videl osciloskop rozumie. Samozrejme ze RJ dostava len upravenu informaciu o tlaku v zasobniku paliva, ale aj na zaklade toho sa da na takychto Common Rail dieslovych motoroch dosiahnut zaujimave zvysenie vykonu a jeho priebehu. Urcite vies ze tlak v zasobniku pulzuje podla prevadzkovych charakteristik, teda davkovanie paliva, ktore je pri tomto typu tuningu jedina ovplyvnitelna charakteristika, nie je len o vacsom mnnozstve paliva ale aj o casovom priebehu jeho vstreku.
Maximalne povolene davky nie su pri tomto "konzervativnom" tuningu dosiahnute, kedze bezpecnostne rezervy pre motor nastavene vyrobcom su dostatocne. Samozrejme, zvysene riziko a zvysene opotrebovanie tu je, toho som si ja osobne vedomy.
Myslim ze rozumiem Tvojej vasni pre robenie veci poriadne (e.g. uprava vykonu motora upravou sw v DDE), ale urcite s Tebou nesuhlasim v tom, ze je to kokocina.

Vid par linkov:
1. Eurotuner September 2013 s testom powerboxov na 318d, PDF v anglictine (www.racechip-usa.com/media/racechip_review.pdf)
2. AutoBild Sportcars 2013 s testom powerboxov (vratane specialistov ako AC Schnitzer alebo Harge) na 328i, PDF v anglictine http://www.ac-schnitzer.de/fileadmin/me ... glisch.pdf)

Nebudem tu pastovat reklamy na racechip alebo inych, ale hadam tymto 2 by si mohol verit.
a na zaver len jedno upozornenie z TIS: http://workshop-manuals.com/bmw/5_serie ... l_engines/

Prosim skus akceptovat ze pre ludi, ktori sa nevratneho zasahu do RJ motora (alebo vratneho tazko a zavisiaceho na dobrej voli tunera) obavaju, a nechcu z motora vyzmykat maximum, aj taketo powerboxy su pouzitelne riesenie.

Velmi rad si s tebou dam porovnanie na brzde ak bude cas, podla toho co mi napisal gabikh mame na jeho aute a na mojom v podstate identicke casy.
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: 535D zahada

Nedeľa, 21. Decembra 2014, 21:55

9kW za 300-700€ cez powerbox na dieselovom motore? :lol:
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7746
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 535D zahada

Nedeľa, 21. Decembra 2014, 22:05

Obrázok
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: 535D zahada

Pondelok, 22. Decembra 2014, 10:20

starynovy napísal:
9kW za 300-700€ cez powerbox na dieselovom motore? :lol:

za 258 E, to poprve

18 kW za 512 E cez ciptuning od svetoznamej mm racing na dieslovom 118d? ROFL
mm-racing/bmw-118d-t17792.html
to po druhe.

a po tretie, clanky som len ukazal ako priklad ze powerboxy su rozsirene a pouzivane a porovnanie aj s nejakym vysvetlenim. To je vsetko. Ja osobne mam upravovane 2 auta (ciptuning, vyfuk, zvody) 1 od fy co uz neexistuje, 2he od BH, takze za mna osobne to viem porovnat.
 
gabikh
Autor témy
Príspevky: 807
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: 535d e60, F07 530xd
Kraj: Prešovský
Bydlisko: SABINOV

Re: 535D zahada

Piatok, 26. Decembra 2014, 23:03

tak robil som este jedne merania v lepsich podmienkach a casy boli o cca 1,5s zo 100-200 lepsie ako u Locala. cize aj ten racechip bude mat nieco do seba
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: 535D zahada

Nedeľa, 28. Decembra 2014, 21:04

gabikh napísal:
tak robil som este jedne merania v lepsich podmienkach a casy boli o cca 1,5s zo 100-200 lepsie ako u Locala. cize aj ten racechip bude mat nieco do seba


cau, mozes pls poslat link na video? alebo cez PM? Dik...
 
gabikh
Autor témy
Príspevky: 807
Registrovaný: 30.9.2012
Auto: 535d e60, F07 530xd
Kraj: Prešovský
Bydlisko: SABINOV

Re: 535D zahada

Sobota, 3. Januára 2015, 23:15

nahodim ho na net a poslem ti to
local napísal:

cau, mozes pls poslat link na video? alebo cez PM? Dik...
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: 535D zahada

Nedeľa, 4. Januára 2015, 23:00

Kolko ta vyslo to cipovanie, myslim dokopy?? Oplatilo sa ti to vobec koli jednej sekunde pri zrychleni?? A este ani nemas istotu ci to vobec pomohlo :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
Lewelboss
Príspevky: 325
Registrovaný: 17.7.2012
Auto: M550d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Dudince

Re: 535D zahada

Nedeľa, 4. Januára 2015, 23:27

local napísal:

Cau TT-SIMIK, v mnohom mas pravdu, pokial sa medzi cidlo a RJ namontuje len obycajny utlmovy clen (e.g. rezistor s nejakou bizuteriou okolo), tak ako vravis RJ dostava len linearne zoslabeny signal, jeho casovy priebeh sa nemeni. Ale samozrejme signal sa da spracovat nielen amplitudovo, ale aj casovo, napriklad jednotkou od racechip.de, kde RJ dostava iny casovy priebeh tlaku, na zaklade toho posuva aj casovanie aj davku paliva. V cipe od racechip su ulozene nastavenia pre konkretne typy motorov.
.


Tak ako simik, ani ja neverim vlastnym ociam ked citam tento prispevok. Akym zazrakom vie henta krabica od racechip upravit casovanie a davku, ked je napojena na cidlo tlaku??? Ked oklames tlak, zmenis tlak, tym padom pri vyssom tlaku a rovnakom otvoreni trysky sa tam ovsem vojde o nieco viac nafty. No dlzku otvorenia a ani casovanie ani nic ine to neovplyvni. Dalej v 535d je vo vyfuku lambda sonda, samozrejme ako v kazdej EU4ke. Ona tiez nedovoli akukolvek davku paliva, kedze vzduchu tam pojde rovnako, z coho vypliva ze bohatost zmesi sa meni, vsakze...? Lenze ona ju strazi na urcitych prednastavenych hodnotach.
Takze tiez som na tom tak, ze ked uprava, tak normalna, nie urobit jednu vec z xy dalsich potrebnych. Pride mi to cudne ze kazdy chce pre svoje auto a hlavne motor to naj a popri tom mu z mojho skromneho pohladu takto skodi.

A chcel by som tiez vidiet vykon pred, po napojeni a zaroven externe merat tlak, co sa s nim realne deje a aj merat ako pri tom celom funguje box s jeho ,,konkretnym nastavenim" pre dany motor.

...a mimochodom neporovavate nahodou 200kw s 210kw??
F10 M5
E46 330CD
E82 120D
F10 M550D
ex E60 535d Manual

Ride or DIE !

DDCpowerUP CHIPTUNING, Meranie vykonu...
 
Užívateľov profilový obrázok
otacky111
Príspevky: 17
Registrovaný: 10.7.2013
Auto: BMW 530D
Kraj: Banskobystrický

Re: 535D zahada

Streda, 21. Januára 2015, 20:18

Hmm no ja si planujem vybrat filter pevnych castic no ked sa otepli potom ze by som ho aj cipol no ale co to tu citam tak zacinam byt zufali chcel som ist do mm racing do blavy hmm ani stade nejdu dobre ohlasi a cipovat ale dobre cipovat to je asi velka veda.uz nemam chut na ziadny chip bohvie ako to bude spravene a potom budem zase chodit po servisoch. Dam si radsej origo soft a svety pokoj.160kw my bohate staci ja som stym spokojny len ten filter pevnych castic ma hneva vysia spotreba
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7746
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: 535D zahada

Streda, 21. Januára 2015, 22:51

otacky111 napísal:
Hmm no ja si planujem vybrat filter pevnych castic no ked sa otepli potom ze by som ho aj cipol no ale co to tu citam tak zacinam byt zufali chcel som ist do mm racing do blavy hmm ani stade nejdu dobre ohlasi a cipovat ale dobre cipovat to je asi velka veda.uz nemam chut na ziadny chip bohvie ako to bude spravene a potom budem zase chodit po servisoch. Dam si radsej origo soft a svety pokoj.160kw my bohate staci ja som stym spokojny len ten filter pevnych castic ma hneva vysia spotreba

ked ho mas v dobrom stave tak ta spotreba je vyssia iba o par deci...jo a na mmracing som este zle slovo nepocul
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: 535D zahada

Štvrtok, 22. Januára 2015, 12:14

otacky111 napísal:
Hmm no ja si planujem vybrat filter pevnych castic no ked sa otepli potom ze by som ho aj cipol no ale co to tu citam tak zacinam byt zufali chcel som ist do mm racing do blavy hmm ani stade nejdu dobre ohlasi a cipovat ale dobre cipovat to je asi velka veda.uz nemam chut na ziadny chip bohvie ako to bude spravene a potom budem zase chodit po servisoch. Dam si radsej origo soft a svety pokoj.160kw my bohate staci ja som stym spokojny len ten filter pevnych castic ma hneva vysia spotreba


Daj si radsej vycistit DPF, skontroluj ci funguje dobre regeneracia alebo si kup novy DPF. Auta s holymi rurami podla mna patria tak na okruh a nie do beznej premavky.
 
dimensionone
Príspevky: 744
Registrovaný: 21.6.2010
Auto: 318d(F31)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Viničné

Re: 535D zahada

Piatok, 23. Januára 2015, 14:10

Chlapci pridám sa. Mne sa do ruky dostala externá krabička od MosselmanTurbo - táto sa nepripája len na rail ale aj na čidlo vačkového hriadeľa a na čidlo plniaceho tlaku a mení tieto hodnoty pre riadiacu jednotku motora. Sľubujú zvýšenie výkonu o 22 kw, cena je okolo 700 EUR. Toto sa mi javí ako celkom dobrá alternatíva k softvérovému tuningu.
Prílohy
installation guide BMW 2.0d.pdf
(1.39 MiB) 87 stiahnutí
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: 535D zahada

Piatok, 23. Januára 2015, 17:50

Krabicky budu vzdy dobry biznis,lebo nikto nemusi vycitat soft,nemusi ho upravit na dane auta,nemusi ho potom nahrat do rj a skusat ci auto ide jak ma,popripade ho doladit podla stavu motora....proste predas,kupis a nikoho nic nezaujima!!Ziadnu z firiem co to predava,distribuje.Ale na jednu z xy dalsich dolezitych veci vyrobci krabiciek zabudli.A to na teplotne cidlo vo vyfuku napr(pisem o autach od E46 EU4+),limitery ktore obmedzuju vykon pri vyssej teplote spalovania,kedze ide viac paliva...teplotne cislo je ake STOP pre vykon nad nadstavenu hranicu.Pokial dobre viem tieto krabicky nic take nemaju........A to je to naco ti vselijaky velmajstri zabudaju aj pri softoch,ze mozes palivu utat do vysokych hodnot,ale pokial neupravia medzne hranice teploty vyfuku,tak to bude vzdy z vykonom jak na hojdacke:-))))Hore dole hore dole:-))))

Az raz niekto vyrobi krabicku a napoji ju na tieto miesta:

Na vstreky(upravy predvstrek a cas otvorenia trysky)
Na regulaciu turba(ze ju bude ovladat,tym padom prida tlak)
Na snimac tlaku v sani(ze povoli turbu pridat tlak bez vypnutia)
Na teplotne cidlo vyfuku(ze posunie hranicu teploty vyfuku trepnem teraz z 500-650st napr)

Potom poviem ze niekto nieco dobre vymyslel a aj tak to nebude este ono,lebo ak niekto bude mat nacatu vahu vzduch,tak mu to bude dymit jak lokomotiva.....


Berte to iba ako moj nazor a skusenosti moje dennodenne co riesime rozne hlavolami common railov:-))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
spekter
Príspevky: 150
Registrovaný: 3.7.2013
Auto: bmw E60 535d
Kraj: Zahraničie

Re: 535D zahada

Piatok, 30. Januára 2015, 04:57

Chlapci zda sa vám malo? Napiste rod pánovi hore lowelboss a uvidíte čo vám s 535d porobi 80-120 za mňa najlepší čas 2.67s

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných