... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: 530d vs 530i

Pondelok, 23. Apríla 2012, 15:22

K tej spotrebe, vždy keď idem dlhšiu trasu napríklad ZV-KE ako obyčajne, tak mi spotreba vyjde do 7l/100km a to zdaleka nejdem podľa predpisov /väčšinou 140-170/. Ale tiež sa prikláňam k benzínu. Keby som poslúchol srdce tak tiež si kúpim benzíny, ale auto je pre mňa len spotrebný tovar, čo po určitom nájazde skončí službu a ide ďalej. A pochybujem, že by som predal za dobrý peniaz dáku 4.8i X5 alebo 550i E60.
P.S Kamarát predal svoju 2008 X6 5.0i za 33 000€! Lebo proste o benzín nebol záujem!
 
speedfred
Príspevky: 1982
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: 530d vs 530i

Utorok, 24. Apríla 2012, 07:08

prečo všetci tvrdia,že na kratšie trasy je lepší benzín?
1,mne cez zimu skôr kúri ojazdený diesel ako nový benzín
2,benzín ked ide na sytič zotiera olejový film,kdežto nafta stále maže
3,problém u novších chro-chro je DPF na krátkych cestách
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: 530d vs 530i

Utorok, 24. Apríla 2012, 07:32

speedfred napísal:
prečo všetci tvrdia,že na kratšie trasy je lepší benzín?
1,mne cez zimu skôr kúri ojazdený diesel ako nový benzín
2,benzín ked ide na sytič zotiera olejový film,kdežto nafta stále maže
3,problém u novších chro-chro je DPF na krátkych cestách


:mrgreen: sytič ala karburator chiptuning...
Neviem aky mas ojazdeny diesel a novy benzin ale tu sa bavia o 30d v. 30i
 
speedfred
Príspevky: 1982
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: 530d vs 530i

Utorok, 24. Apríla 2012, 09:04

hádam si pochopil čo som myslel sytič...mal som asi napísať bohatšia zmes za studena(alebo po studenom štarte)
mal som na mysli e61 525d,04(bez nezávislého kúrenia) vs scénic ,2011
ked už diesel nekúri rýchlejšie tak min. narovnako
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11636
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: 530d vs 530i

Utorok, 24. Apríla 2012, 09:14

speedfred napísal:
mal som na mysli e61 525d,04(bez nezávislého kúrenia) vs scénic ,2011
ked už diesel nekúri rýchlejšie tak min. narovnako


dobry joke :mrgreen:
to ti pride akoze objektivne porovnanie hej? Chalanisko sa tu pyta na E60 530i a ty tu pleties scenic...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: 530d vs 530i

Utorok, 24. Apríla 2012, 09:32

speedfred napísal:
hádam si pochopil čo som myslel sytič...mal som asi napísať bohatšia zmes za studena(alebo po studenom štarte)
mal som na mysli e61 525d,04(bez nezávislého kúrenia) vs scénic ,2011
ked už diesel nekúri rýchlejšie tak min. narovnako



Ale ani pan boh nevie co si chcel povedat tym bodom c.2....
M54ka ide na "sytic" Od 15-30 sekund max. vsak do 90 sekund.. Vsetko ovlada DME... Sytic mas na Scénicu :thumbup:
 
abernolak
Príspevky: 307
Registrovaný: 13.5.2011
Auto: BMW 525 D (E60)
Kraj: Bratislavský

Re: 530d vs 530i

Utorok, 24. Apríla 2012, 10:02

eko.fresh napísal:
.. Sytic mas na Scénicu :thumbup:


to zase zacali montovat tu packu na podlahu vedla vodica ako to bolo na s105-120 volakedy?
525d (E60)
Obrázok
 
Trevor
Príspevky: 113
Registrovaný: 3.7.2010
Auto: BMW bez oznacenia ..
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 07:58

Chlapci hrate sa tu zo slovickami. Sytic ako taky je cast karburatora ktora v podstate robi to iste co robi ECU moderneho motora. V obidvoch pripadoch sa jedna o docasne obohatenie zmesi, u syticu aj trvale ked si ho zabudnes vypnut :D

Naftovy motor ma vyssiu ucinnost a preto vytvara menej tepla. To sa prejavi tym ze sa pomalsie zohrieva. Obecne to potom plati aj o korureni, kde plati ze benzin skor kuri ako nafta. Otom ze ktore auto ako kuri je ale dane aj tym ze ako je to kurenie v aute navrhnute. Preto sa moze stat ze niekedy mas pocit ze tvoje auto s naftou ti kuri lepsie ako susedov benzinak. Obecny problem pri kureni je ten ze na miesto toho aby to vedelo poriadne kurit na nohy ti do tvare jebe vrely vzduch a nohy mas studene takze mas stale pocit zimy. Ak by sme si zobrali niektory z prvych zigulakov 2101 alebo 2103 tak mozeme s istotou konstatovat ze moderne auta nekuria :D
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 08:42

Nebolo to na tých starých žiguloch tak, že zdrojom tepla na kúrenie bolo výfukové potrubie?
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Trevor
Príspevky: 113
Registrovaný: 3.7.2010
Auto: BMW bez oznacenia ..
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 09:30

mexican napísal:
Nebolo to na tých starých žiguloch tak, že zdrojom tepla na kúrenie bolo výfukové potrubie?


No tak daleko zas ti rusi neboli :D Tam to bolo tak ze z vodnej pumpy isla priamo trubka do radiatora. Ano isla popod vyfukove zvody ale to tu vodu nezohrievalo :wink:
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 09:52

Uz sa to tu par krat preberalo (myslim, ze bez jednoznacneho vysledku), ale pokial viem takmer vsetky 530d maju prihrievanie motora, ktore sa da pomerne lahko "konvertovat" na plnohodnotne nezavisle kurenie, takze u naftakov by som to zohrievanie motora az tak neriesil. Sam mam vyskusane, ze moja E60 sa v zime vedela zohriat z garazovych 0-5° C na 55-60° C v priebehu 5-7 min. a 3 km jazdy. Po 10 km malo chladivo teplotu 85°C. Myslim, ze rychlejsie sa nezohreje ziadny benzinak. Pokial ide o spotrebu, v zime a v meste mi to "papa" cca 10-11 l/100 a teraz pri mestskych jazdach okolo 9 l/100. Mimo mesta na dialnici cca 7,5 pri 145 km/h a ked som sa plazil po prazdnych okreskach do 100 km/h na tempomate, ukazovalo mi to dokonca 6-6,5. A to mam automat a x-drive.
Reciam o tom, ze by 6-valec benzin bral iba 7 l/100 proste neverim. Porovnavam neporovnatelne, ale viem, ze 4-valec 1,6 74 kW v Astre G (2003) zerie dlhodobo 7,6 l/100 (mesto-mimomesto asi 50:50). Nedokazem si predstavit, ze by 6-valec s takmer 2-nasobnym objemom zral este menej. Mozno za idealnych podmienok na uplne rovnej ceste, za bezvetria, prazdne auto pri 90 km/h, spotreba vynulovana po zapnuti tempomatu, ziadne zrychlenia ani brzdenia...
Konecne Mexican napisal, kolko mu to zerie a to ma este technicky daleko vyspelejsi motor ako je v E60 530i....
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 12:37

speedfred napísal:
hádam si pochopil čo som myslel sytič...mal som asi napísať bohatšia zmes za studena(alebo po studenom štarte)
mal som na mysli e61 525d,04(bez nezávislého kúrenia) vs scénic ,2011
ked už diesel nekúri rýchlejšie tak min. narovnako



Má Scenic 3liter benzínový šesťvalec?

Pre pochopenie
20% výkonu sa premení na teplo u naftového motora 130kW = 26kW
40% výkonu sa premení na teplo v benzíne v Scenicu s 66kW = 26,4kW

Faktom je, že naftový motor je účinnejší a tým pádom menej kúri :D
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 12:56

MateX3: Tam máš chybu v údajoch na vstupe. To stratové teplo predsa nemôžeš rátať z nominálneho výkonu t.j. výkonu ktorý dáva motor na výstupe vo forme pohybu.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
MateX3
Príspevky: 1261
Registrovaný: 22.11.2009
Auto: firemné :-)
Kraj: Prešovský

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 13:13

mexican napísal:
MateX3: Tam máš chybu v údajoch na vstupe. To stratové teplo predsa nemôžeš rátať z nominálneho výkonu t.j. výkonu ktorý dáva motor na výstupe vo forme pohybu.


Kde uvádzam o aký výkon sa jedná?
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: 530d vs 530i

Streda, 25. Apríla 2012, 13:23

MateX3 napísal:
Kde uvádzam o aký výkon sa jedná?


Neviem :mrgreen:
Ale tak nejako sa mi zdalo, že napr. tých 130kW si zobral ako typický 20d.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných