... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Firestar
Príspevky: 68
Registrovaný: 9.8.2010
Auto: BMW 520i (E39)
Kraj: Prešovský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Pondelok, 5. Marca 2012, 14:26

Takze co sa tyka montaze LPG v zahranici, napisal som policajtom a tu je vyjadrenie priamo od nich:

Montáž plynového zariadenia do vozidla v premávke je podľa ustanovenia § 17 ods. 1, písm. h) zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon č. 725/2004 Z. z.") prestavbou vozidla.

Podľa ustanovenia § 95 ods. 2 zákona č. 725/2004 Z.z. montáž plynového zariadenia možno vykonať na pracovisku montáže plynového zariadenia, ktoré je oprávnené na jej vykonanie. Zoznam oprávnených osôb je aktualizovaný na adrese poverenej technickej služby montáže plynových zariadení http://www.datagas.sk<http://www.datagas.sk/>. Žiadna zahraničná spoločnosť nemá udelené oprávnenie na vykonávanie montáže plynových zariadení.

Dokladom o vykonaní montáže plynového zariadenia je vyznačený Protokol o montáži plynového zariadenia, v ktorom oprávnená osoba montáže plynových zariadení potvrdí zhodnosť plynového zariadenia so schváleným typom. Protokol o montáži plynového zariadenia je vyžadovaný aj pri absolvovaní technickej a emisnej kontroly. Vzor tlačiva Protokol o montáži plynového zariadenia LPG je zverejnený vo vyhláške č. 29/2006 Z.z.

Zápis montáže schválenej prestavby vozidla montážou plynového zariadenia vykoná miestne príslušný obvodný úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie na základe žiadosti držiteľa vozidla po predložení dokladov uvedených v § 18 ods.17 zákona
č. 725/2004 Z.z.

Z uvedeného vyplýva, že montáž plynového zariadenia na pracovisku, ktoré nie je na to oprávnené (napr. v Poľskej republike), nie je v súlade so zákonom č. 725/2004 Z.z. a nie je možné ju schváliť (zapísať do osvedčenia o evidencii časť II).
 
Užívateľov profilový obrázok
UKPoistky
Príspevky: 81
Registrovaný: 28.2.2011
Auto: E39 528i AT
Kraj: Žilinský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Pondelok, 5. Marca 2012, 16:17

takze logicky staci najst niekoho zo sk kto vystavi protokol o montazi na sk
Tibor...
 
Jurildo
Príspevky: 72
Registrovaný: 10.1.2010
Auto: BMW E39 540iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Engerau

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Pondelok, 5. Marca 2012, 17:04

nemyslim si, ze sa najde vela ludi/firiem, co si to vezmu na svoje triko... nahodou sa nieco stane a koncia
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Pondelok, 5. Marca 2012, 17:10

ja si myslim ze nenajdes ani jednu firmu... inak by to tak robili aj oni, ze pojdu do PL na suciastky a zmontuju ti to s nich :) ale co som sa bavil s Lpgckarmi tak maximalne odtial mozu zobrat trubky, hadicky a prislusenstvo... ostatok musi mat slovensky certifikat atd...
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Jurildo
Príspevky: 72
Registrovaný: 10.1.2010
Auto: BMW E39 540iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Engerau

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 6. Marca 2012, 08:15

myslim ze tie ceny za material su cca tie iste, mozno to v polsku vyjde o 10% menej. skor ide o to, ze poliak radsej urobi 300 aut kde na kazdom zarobi 500e (500 matros + 500 robota) a slovak 100 aut, kde na kazdom trhne na praci pomaly 1000e. i ked je pravda, ze tam maju na to nizsie dane atd. aj tak si myslim, ze u nas chce kazdy byt hned milionar a to je chyba.
 
Užívateľov profilový obrázok
mys_iak
Príspevky: 3303
Registrovaný: 14.3.2009
Auto: Bmw F31 316d
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: SG, Schweiz

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 6. Marca 2012, 08:30

radsej si pozri fakt tie ceny... aka je realita ;) a aj kvalitu ako robia tie auta-myslim montaz...
Bmw F31 316dAT
ex: e61 530iA+LPG
e36 320Ci+LPG
e39 530dAT
e46 320dT
e91 320d
 
Jurildo
Príspevky: 72
Registrovaný: 10.1.2010
Auto: BMW E39 540iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Engerau

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 6. Marca 2012, 12:14

tak pokial viem, v polsku vyjde na moje auto prestavba cca 1000e a v hlohovci mi urobili ponuku za 1750e...
 
aurora
Príspevky: 38
Registrovaný: 11.8.2009
Auto: BMW E36 316i
Kraj: Bratislavský

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 20. Marca 2012, 15:38

Aky mas typ motoru ? M62B44 bez VANOS alebo M62TUB44 VANOS?

Ak mas starsi typ motora bez VANOS tak pocitaj s tim ze pre typ motora M62B44 nie je retrofitne schvalenie.To znamena ze musis spravit individualnu zastavbu. Takze montaz okolo 1500-1600e + 400e pretoze nejsi retrofit.

Ak mas novsi model M62TUB44 tak pre tento model je schvaleni retrofit,teda zaplatis iba nejak 1500-1600e podla toho kde a u koho + aku znacku splynovacu vyberies a ktora znacka ma pre tvoj motor schvaleny retrofit.
 
Jurildo
Príspevky: 72
Registrovaný: 10.1.2010
Auto: BMW E39 540iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Engerau

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 20. Marca 2012, 20:03

vravim, ze to mam zmapovane... mam bez vanos motor.
ponuka v hlohovci 1750 plus zapis 142, lebo oni prispeju cca 200 eur na zapis, cize 1900e.
v korejovciach ponuka okolo 1350e plus zapis samostatny 350 a som na 1700 a to som neratal 1000km cestu pri montazi a potom pri nastavovani po 2 a 10 tisic km. takze to je v podstate za jedno a legalnou cestou to na slovensku o moc menej ako tych 1900 nebudem mat.
potom 1000-1100e v polsku s ich certifikatom s ktorym si tu mozem vytret rit alebo rovno na cierno za 1100 na slovensku.
naozaj krasne moznosti...
btw kolko je pokuta, ked ta chytia, ze mas LPG a neni zapisane v TP?
 
Užívateľov profilový obrázok
Patricius
Autor témy
Príspevky: 1176
Registrovaný: 11.9.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: mám

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 20. Marca 2012, 20:55

hehe, pokuta...podľa mňa máš vozidlo nespôsobilé cestnej premávky, a teda TP fuč, alebo sa mýlim?
[E61 525dA] ex
[E39 530dA] ex
 
Jurildo
Príspevky: 72
Registrovaný: 10.1.2010
Auto: BMW E39 540iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Engerau

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Streda, 21. Marca 2012, 00:35

ok no tak TP fuc a potom co? dam to akoze vymontovat a dojdem si na DI po TP a jazdim dalej bez problemov? proste sa pytam na realne skusenosti... alebo ako to naozaj je
 
Užívateľov profilový obrázok
birki
Príspevky: 1214
Registrovaný: 4.11.2007
Auto: 540iA touring
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: senec

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Streda, 21. Marca 2012, 18:43

Jurildo napísal:
ok no tak TP fuc a potom co? dam to akoze vymontovat a dojdem si na DI po TP a jazdim dalej bez problemov? proste sa pytam na realne skusenosti... alebo ako to naozaj je

ano presne takto by to malo fungovat ale (realnu skusenost nema asi nikto a ked hej tak sa verejne nepochvali) myslim si ze ked si pojdes pre TP staci vybrat LPG nardz hadicky vstreky by mohli teoreticky ostat... povies ze to je webasto :)
www.mojnemec.sk
co das to dostanes
Vymenim sekundove lepidlo za 3oj sekundove lepidlo , zn: nestiham lepit
 
Užívateľov profilový obrázok
Patricius
Autor témy
Príspevky: 1176
Registrovaný: 11.9.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: mám

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Streda, 21. Marca 2012, 19:10

birki napísal:
webasto :)


hej, krásne... =D> \:D/

stačí len tú fľašu vybrať a malo by to byť OK
[E61 525dA] ex
[E39 530dA] ex
 
Jurildo
Príspevky: 72
Registrovaný: 10.1.2010
Auto: BMW E39 540iA
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Engerau

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Štvrtok, 22. Marca 2012, 09:13

no dobre este doma si to viem predstavit... a co ked nahodou cloveka zastavia a skontroluju aj LPG v zahranici, hm? tam to uz tak ruzovo nevidim
 
Užívateľov profilový obrázok
serwo
Príspevky: 1345
Registrovaný: 15.7.2009
Auto: E39 528iA
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: Vaše skúsenosti s LPG (v 5er)

Utorok, 10. Apríla 2012, 00:25

Mam LPG montovane v CR - STAG 300+, vstreky nevim, od koho su. Motor je N62 V8 4.4i, 245 kW. Mam to v aute rok a ziaden problem. Spotreba dlhodoba a kombinovana namerana na useku 3.500 km je ca. 12 l/100 km. MPR limity na tejto trase su vacsinou o hodne prekracovane. Dojazd na plnu nadrz som mal aj ca. 830 km (je upraveny aj plavak kvoli moznosti natankovania vacsieho mnozstva plynu (dam tam ca. 95 L). Nadrz - 103 L robena na mieru namiesto rezervy - je co najvacsia (bola by to fakt otrava kazdu chvilu stat na benzinke), vacsia sa tam nevojde, kedze bol vytiahnuty aj kompresor regulacie vysky napravy umiestneny pod rezervou a presunuty do batozinoveho priestoru na lavu stranu za sedacky. Hlavne ide o to, aby bol umiestneny horizontalne, ako je aj povodne pod rezervou. Diag si robim sam, auto zasadne startuje iba na benzin, prepinanie som nastavil na teplotu reduktoru (tusim 50 st.) a na 1300 RPM. Auto nikdy nezhasinalo na volnobehu alebo pri brzdeni a pod.

Takze nemozem povedat ani pol slova na polsky "shit". Ked tak, este sa da aj PRINS, ale tam je o hodne vyssia cena oproti STAGu. Poznam jedneho, ktory ma tiez v 750Li PRINS a je spokojny, taktiez zopar dalsich, kt. maju v 7er STAG a takisto spokojnost.
Nejazdím tak rýchlo, letím tak nízko!

EX - BMW E39 528iA
EX - BMW E66 745Li, '03
EX - BMW E30 324d, '87

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 6 neregistrovaných