Možno pre mnohých z Vás banalita, hladám si však čo najlepší olej na výmenu teraz v januári. Popri pátraní som sa dostal na túto stránku, kde píšu že oleje so špecifikáciou LL04 sa neodporúčajú do E39, kedže má špecifikáciu LL01. Mne však v servise tvrdili že to absolutne problem nerobí.
Toto by inak aj mna zaujimalo, podla mojej logiky je to novsia a prisnejsia norma, tzn. by lubrikant mal byt kvalitnejsi. Taktiez nova norma nahradza staru a nove produkty (oleje) budu splnat hlavne nove normy (a tym padom automaticky aj stare - zase podla mojej logicky).
stara norma je pre staršie motory a novšia norma je pre novšie a modernejšie motory ,preto by som osobne odporučal normu oleja pre tvoj motor,napriklad olej s LL04 je aj na predlženy výmenný interval ale kedže tvoj motor nieje na toto stavany tak tam budeš zbytočne liat olej s novšou normou,to je môj nazor
ďakujem za odpovede :) Stále však niesom rozhodnutý čo dat do M57, chcem tam dat niečo lepšie ako Mobil1 / shell helix a neviem nájst niečo poriadne.
mobil1 je špička neviem čo môže byť už lepšie , https://www.youtube.com/watch?v=gHmMlU8Q-V8, ale všetky splnajú prísne normy od TOTALU quartz cez VAlvoline až po Castrol FST,hlavné je dodržať normu LL01 alebo 04 5w30 alebo 5w40, čo tam už našpekuluješ, taký ti musí poradiť čo najazdil aspon 500 000km a používal stále tú istú značku...
napr. od castrolu 0W-40 som mal toľko pripečeného bahna vo vnútri motora že sa to dalo nožíkom krájať, po prechode na mobil1 5W-50 po prvej výmene toho ubudla minimálne jedna tretina, počítam že ešte max. 30-40tis. a budem mať motor čistučký
R1100S ex E34 525tds calypsorot ex E39 540iA dunkelblau ex F31 330d estorilblau "A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
Práve som našiel túto stránku, ktorá mi dala vela odpovedí na moje otázky :) Skuskte si tam nahodit LL04 a LL01, prípadne aj napríklad najvyššiu normu od Mercedesu (Daimler)..
tak sem si dal tu praci a znacnou cast textu z toho ruskeho testu sem prelouskal. a prave napr LL04 norma a ji podobne normy ktere maji zajistit v oleji mene siry ji naopak zvysuji, nebo sem neco nepochopil? cim modernejsi technologie vyroby = modernejsi olej = tim vetsi riziko pruseru. jestli je jen 20% pan boh nas ochranuj!
Ja to má obrátené garde, v motore olej BMW LL01 5W30 a na doliatie mám LL04 (je to aj v manuále ako alternatíva) tak môžem v prípade núdze doliať? (značku oleja nemôžem meniť lebo je to v záruke, inak by pošiel ten Castról het jak z OOOO).
BMW 523i F10- som bez vrtule Audi A4B8 TFSi- sa minulo už VW BORA 1,6 16V- ex
@biggest: A podelíš sa s nami o poznatky ktoré si získal? Lebo ja osobne to neviem preložit,riadil som sa len tým popiskom hore nad fotkami niečo v zmysle "to keep your engine safe use samples from this test" alebo tak-..
@futy: ak je to rovnaká viskozita tak v prípade nudze asi možeš, neviem však či by som to robil :)