To je daky zmatocny postup tam.. A tie prsia dane dole bez hlavy, teda to by som si na zaruku nezobral.
Prides k autu, zalomis ruky k nebu.. prejdes k pocitacu otvoris autobazar.eu das tam to auto, pravdivo napises ze je motor pred smrtou a cenovka asi tak 1300€.
Alebo rozoberes tie hluposti okolo, natocis motor do HU a zablokujes zotrvacnik. Odkrutis zaslepku aretacie olejoveho napinaku na prsiach imbusom 8, pripravkom napinak popri hornej retazi uplne zatlacis a do dierky vlozis 4mm kolik/vrtak. Klucom 24 si pridrzis vacku a orechom E14 povolis srobu na tlakovom spoji ozub. kolieska vacky. Zhodis retaz. Ak si vahal tak zhodis sanie, a odsrobujes vyfukove zvody-vychylis ich do strany. Spustis vodu. Odsrobujes prevlecne matice vstrekovacov klucom 17. Podla toho ci to uz bolo rozobrate alebo nie si zoberes bud E14 alebo E16, jeden redbull a pol metrovy trhak. Najdes si na guugli povolovaci sled srob hlavy a ides na to, 90° at a time inak riskujes zohnutie hlavy nerovnomernym povolenim, postup opakujes kym sroby neuvolnia napatie. Odlozis hlavu z motora. Medzi blbostami ktore si mal zhodit hned bol aj klinovy remen to je snad jasne, inak hlava nepojde. Das si este dva redbuly, zoberies solidny 1" alebo 3/4" trhak a 22mm orech. Povolis srobu stahujucu remenicu kluky. Vyberies dvojhmotnu remenicu. Vyberies vodnu pumpu, niekolko M8 srobiek a sdelas prsa.. Pod prsami sa uz smej spodna retaz a jej kombinovany napinak. Zatlacis aj jeho druhu cast, zaistis. Das do prec povodnu retaz, vodiace a napinacie listy, vymenis aj ten olejovy napinak lebo ma 20 rokov a neda sa potom vymenit. Vsetko tu ide nove OE BMW diel lebo toto nebude rozoberat ani lakatos druhy krat. Vymenis aj klin klukovej hriadele ktory sa lubi strihnut ked sa posere tlakovy spoj. Podla nejakeho navodu ktorych je milion das dohromady pomedene clanky retaze s bodkami, nasadis tie kolieska, nove klzaky, vodiace listy atd. Hornu retaz nechas zatial vysiet. Ocistis ten blok aby sa z neho dalo zrat a medzi tym co si sa flakal s tymto uz si mal mat hlavu prerovnanu na freze. Na tento sprosty motor by som ju bez rovnania nedaval. Vyfukas diery srobov M12x1.5, das tam nove OE/Payenn tesnenie. Opatrne polozis hlavu. Lahko naolejujes nove elring sroby a prstami utiahnes. Teraz nez sa nieco dojebe vytiahnes tu retaz, osadis horny klzak, koliesko vacky, novy TTY srob vacky ktory treba vymenit a dotiahnes na prst. Neotacas vacku ktora je v aretovanej polohe lebo zohnes ventilEEE. Odistis olejovy napinak a skontrolujes ci sa to cele nevysypalo do motora.. este je cas to rozobrat.. Nie? Tak zoberes kalibrovany momentovy kluc a podla pribaleneho letaku utiahnes hlavu. Nasledne utiahnes srobu remenice kluky ktoru vymenis a pri dotahovani davas pozor aby si sa neposral. Teraz skontrolujes casovanie rozvodu aretacnou sadou, ak sedi zatiahnes ten E14 torx na vacke 20Nm+35° ci kolko.. zalozis zbytok tych zdemontovanych hluposti ktore tam ani netreba a mozes rucne pretocit motor o 720°. Ak sa toci volne, jebni ho do srotu pretoze nema kompresiu. Ak vzdoruje ako struna tak to nastartuj. Pri tejto prilezitosti by bolo nadmieru vhodne nacasovat aj predvstrek ale nie na ucho.
Toto je ako tak kompletny navod kde este 30% veci chyba ale lepsie ako hento.. polovicna robota.