... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Padre777
Autor témy
Príspevky: 73
Registrovaný: 2.2.2012
Auto: Bmw x5 e53 3,0i
Kraj: Nitriansky

nutna vymena rozvodov 525tds

Pondelok, 12. Októbra 2015, 16:23

cavte chalani....viem ze tato tema tu bola niekolko krat spomenuta ale opytam sa radšej aj tak......presny postup rozobratia motoru pri vymene rozvodov nemate niekto? a rady naco si davat pozor a podobne veci??? musim vymenit rozvodovu retaz lebo pri studenom motore ju pocut uz az moc a mam zly start za tepla cerpadlo bolo nastavovane ako ma byt s pripravkami a bolo mi povedane ze to budu rozvody a tu retaz je pocut ako si štrngoce čiže musim to dat vymenit...... dakujem za vsetky odpovede a postrehy :)
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: nutna vymena rozvodov 525tds

Pondelok, 12. Októbra 2015, 17:50

Nič lepšie tu nenájdeš. Máš tu návod od PÁNAmechanika. Tie motory poznal asi najlepšie z nás.
http://www.bmwklub.sk/navody-a-manualy/nastavenie-vymena-retazi-tds-t22556.html
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: nutna vymena rozvodov 525tds

Pondelok, 12. Októbra 2015, 20:36

To je daky zmatocny postup tam.. A tie prsia dane dole bez hlavy, teda to by som si na zaruku nezobral. :mrgreen:
Prides k autu, zalomis ruky k nebu.. prejdes k pocitacu otvoris autobazar.eu das tam to auto, pravdivo napises ze je motor pred smrtou a cenovka asi tak 1300€.

Alebo rozoberes tie hluposti okolo, natocis motor do HU a zablokujes zotrvacnik. Odkrutis zaslepku aretacie olejoveho napinaku na prsiach imbusom 8, pripravkom napinak popri hornej retazi uplne zatlacis a do dierky vlozis 4mm kolik/vrtak. Klucom 24 si pridrzis vacku a orechom E14 povolis srobu na tlakovom spoji ozub. kolieska vacky. Zhodis retaz. Ak si vahal tak zhodis sanie, a odsrobujes vyfukove zvody-vychylis ich do strany. Spustis vodu. Odsrobujes prevlecne matice vstrekovacov klucom 17. Podla toho ci to uz bolo rozobrate alebo nie si zoberes bud E14 alebo E16, jeden redbull a pol metrovy trhak. Najdes si na guugli povolovaci sled srob hlavy a ides na to, 90° at a time inak riskujes zohnutie hlavy nerovnomernym povolenim, postup opakujes kym sroby neuvolnia napatie. Odlozis hlavu z motora. Medzi blbostami ktore si mal zhodit hned bol aj klinovy remen to je snad jasne, inak hlava nepojde. Das si este dva redbuly, zoberies solidny 1" alebo 3/4" trhak a 22mm orech. Povolis srobu stahujucu remenicu kluky. Vyberies dvojhmotnu remenicu. Vyberies vodnu pumpu, niekolko M8 srobiek a sdelas prsa.. Pod prsami sa uz smej spodna retaz a jej kombinovany napinak. Zatlacis aj jeho druhu cast, zaistis. Das do prec povodnu retaz, vodiace a napinacie listy, vymenis aj ten olejovy napinak lebo ma 20 rokov a neda sa potom vymenit. Vsetko tu ide nove OE BMW diel lebo toto nebude rozoberat ani lakatos druhy krat. Vymenis aj klin klukovej hriadele ktory sa lubi strihnut ked sa posere tlakovy spoj. Podla nejakeho navodu ktorych je milion das dohromady pomedene clanky retaze s bodkami, nasadis tie kolieska, nove klzaky, vodiace listy atd. Hornu retaz nechas zatial vysiet. Ocistis ten blok aby sa z neho dalo zrat a medzi tym co si sa flakal s tymto uz si mal mat hlavu prerovnanu na freze. Na tento sprosty motor by som ju bez rovnania nedaval. Vyfukas diery srobov M12x1.5, das tam nove OE/Payenn tesnenie. Opatrne polozis hlavu. Lahko naolejujes nove elring sroby a prstami utiahnes. Teraz nez sa nieco dojebe vytiahnes tu retaz, osadis horny klzak, koliesko vacky, novy TTY srob vacky ktory treba vymenit a dotiahnes na prst. Neotacas vacku ktora je v aretovanej polohe lebo zohnes ventilEEE. Odistis olejovy napinak a skontrolujes ci sa to cele nevysypalo do motora.. este je cas to rozobrat.. Nie? Tak zoberes kalibrovany momentovy kluc a podla pribaleneho letaku utiahnes hlavu. Nasledne utiahnes srobu remenice kluky ktoru vymenis a pri dotahovani davas pozor aby si sa neposral. Teraz skontrolujes casovanie rozvodu aretacnou sadou, ak sedi zatiahnes ten E14 torx na vacke 20Nm+35° ci kolko.. zalozis zbytok tych zdemontovanych hluposti ktore tam ani netreba a mozes rucne pretocit motor o 720°. Ak sa toci volne, jebni ho do srotu pretoze nema kompresiu. Ak vzdoruje ako struna tak to nastartuj. Pri tejto prilezitosti by bolo nadmieru vhodne nacasovat aj predvstrek ale nie na ucho.

Toto je ako tak kompletny navod kde este 30% veci chyba ale lepsie ako hento.. polovicna robota.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných