Niečo podobné som riešil. Mal som konkrétne tento problém:
http://www.youtube.com/watch?v=sXpPSHNFvE4Prečítajte si komentáre na pod tým videom, ja som to nespravil a vymenil som olejový separátor, ktorý sa nachádza za rozvodovou reťazou. Motor bol slušne odstrojený (niekde mám foto). Po výmene separátora (11 15 1 705 272) a výmene mnohých tesnení a vodnej pumpy som motor poskladal a problém sa neodstránil ale bol ešte horší. Vedel som že to teda bude niekde v tom čo som rozoberal. Potom ma napadlo že skúsim či nesaje falošný vzduch. Skúšal som to takto:
http://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvAV momente som zistil že to ťahá falošný vzduch cez zadný kryt sania (11 61 7 501 563). Objednal, vymenil a auto šlo ako hodinky.
Doba výmeny separátora 5 dni (lebo som dal striekať víka ventilov) inak sa to dá keď máte všetko do 2 dní keď to robíte prvý krát, ale aj tak vám bude chýbať nejaké to tesnenie takže rátajte kľudne 4-5 dní.
Doba výmeny zadného krytu sania 2 hod. Ale to som už rozoberal druhý krát a vedel som čo a jak. Dával som dole len palivovú rampu a sanie. Pri výmene toho krytu musí ísť dole sanie, inak by ste museli mať zlaté ručičky a špeci náradie. Predsa len je to 5ka a tá ma o málinko menej priestoru za motorom ako tá 7ma na videu.
Jednalo sa o motor M62TUB44. Ceny komponentov cca:
separátor 50 e
zadný kryt sania 60 e
vodná pumpa 150 e
kopec tesnení a O krúžkov 50-100 e
Mňa to komplet vyšlo aj so striekaním vík 400 e + 100 e výmena vodného regulátora na chladiči oleja prevodovky. Pri prvom rozoberaní sa vždy niečo prihodí, toto bola kapánek drahá súčiastka. Treba si poriadne naštudovať TIS. Inak cena 400 e je bez roboty, vymieňal som to sám s dopomocou.