... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Streda, 16. Decembra 2009, 00:33

nazdarek. potrebujem radu od majitelov 524iek e34. co sa vam stane ked vypojite riadiacu trysku? ukaze vam to na pristrojovke, teda bude svietit? bo auto mi ide ako traktor, nema vykon, tipoval som to na tu riadiacu len ma trosku matie ze mi nesvieti na pristrojovke.. co vy na to?
.
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Streda, 16. Decembra 2009, 18:04

Skús spraviť test s pedálom, čo ti ukáže.
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Streda, 16. Decembra 2009, 20:04

Si myslím že by mala zasvietiť :-k Ale pokial si dobre pametám tak si menil nedavno hlavu tak možno bude chyba niekde týmto smerom. Ide motor na všetky valce? Skus povolovať jednotlive trysky či to bude reagovať,a daj vedieť :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
rasto524
Príspevky: 595
Registrovaný: 7.3.2008
Auto: bmw e39 530i
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Spojene VAŽECké emiráty

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Streda, 16. Decembra 2009, 22:25

no presne urcite to bude ten isty problem ako mam ja........ja som tiez menil hlavu a zatekaju mi asi dve trysky.......niekedy to normalne vrci odporne........niekedy skacu otacky.........treba vymenit podlozky pod tryskami.........
bmw e39 530i "01
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Streda, 16. Decembra 2009, 22:34

hm.. trysky mi nezatekaju, prave preto som daval tuto hlavu, ze ani jedna neprepustala.. fakt, povedal by som ze to bude tou tryskou, ale to ze nesvieti na pristrojovke je mi divne.. zajtra skusim este vymenit riadiacu jednotku za tu ktora bola na tom motore z ktoreho je hlava. ked som menil cely motor a nechal som si svoje riadiacky, tiez som mal tento problem, vymenil som za tie co som dostal k motoru a zrazu vsetko ok.. neviem ci sa to ma aj ked sa meni hlava, hm.. vyskusam. otacky mi neskacu, ale su vysoke, tusim kolo 900.. ked sa motor zohreje tak klesnu tak na 750.. predtym som mal tak 600..
ten test pedalom urobit mozem, ale mal som tie kody, ze kolko krat blikne len pre tds-ko, tak neviem ci nam to moc pomoze..
luky.. trysky popovolovat cele, alebo staci ta matka co je na tryskach? uz ma napadlo aj ci to nebude zle nastaveny rozvod, i ked je to presne podla povodneho, mohlo sa stat.. :-k ci nahodou o zub nebude.. kua.. co sa zmeni ak to povolim?
.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Streda, 16. Decembra 2009, 22:35

rasto524 napísal:
no presne urcite to bude ten isty problem ako mam ja........ja som tiez menil hlavu a zatekaju mi asi dve trysky.......niekedy to normalne vrci odporne........niekedy skacu otacky.........treba vymenit podlozky pod tryskami.........

navyse som mal pred tyzdnom na tej starej hlave tento problem, ze mi zatekali dve trysky, ale na zvuku som nic nepostrehol, a strata vykonu bola, ale velmi mala.. kvoli tomu som menil hlavu..
.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Štvrtok, 17. Decembra 2009, 19:30

xtreme napísal:
hm.. trysky mi nezatekaju, prave preto som daval tuto hlavu, ze ani jedna neprepustala.. fakt, povedal by som ze to bude tou tryskou, ale to ze nesvieti na pristrojovke je mi divne.. zajtra skusim este vymenit riadiacu jednotku za tu ktora bola na tom motore z ktoreho je hlava. ked som menil cely motor a nechal som si svoje riadiacky, tiez som mal tento problem, vymenil som za tie co som dostal k motoru a zrazu vsetko ok.. neviem ci sa to ma aj ked sa meni hlava, hm.. vyskusam. otacky mi neskacu, ale su vysoke, tusim kolo 900.. ked sa motor zohreje tak klesnu tak na 750.. predtym som mal tak 600..
ten test pedalom urobit mozem, ale mal som tie kody, ze kolko krat blikne len pre tds-ko, tak neviem ci nam to moc pomoze..
luky.. trysky popovolovat cele, alebo staci ta matka co je na tryskach? uz ma napadlo aj ci to nebude zle nastaveny rozvod, i ked je to presne podla povodneho, mohlo sa stat.. :-k ci nahodou o zub nebude.. kua.. co sa zmeni ak to povolim?

Povol len tu matku ktora drží vysokotlakú trubku je na kluč č.17 ! Ak motor pojde nepravidelne a pri povolení niektorej trubky nebude motor meniť zvuk,tak aspon zistíš ktorý konkrétny valec nefunguje. Pokial viem tak ked je nefunkčná riadiaca tryska tak motor ide pravidelne ale nemá vykon.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Štvrtok, 17. Decembra 2009, 21:33

luky2208 napísal:
Povol len tu matku ktora drží vysokotlakú trubku je na kluč č.17 ! Ak motor pojde nepravidelne a pri povolení niektorej trubky nebude motor meniť zvuk,tak aspon zistíš ktorý konkrétny valec nefunguje. Pokial viem tak ked je nefunkčná riadiaca tryska tak motor ide pravidelne ale nemá vykon.

aha, diki vyskusam.. moj motor nema vykon, to som pisal tusim od zaciatku. po tych 3 tisic otacok ide este v celku dobre, ale potom uz uplne akoby zabrzdil..
ako sa prejavy ked su rozvody posunute o zub?
.
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Piatok, 18. Decembra 2009, 15:48

#-o #-o #-o extreme to si mal stím začínať že po 3tis ot/min ide normalne , to je potom nieco okolo snimacu tlaku vzduchu, je to taka hlinikova kocka do ktorej ide hadicka zo sania z tej velkej blbosti co tam je napis turbodiesel , a mimochodom je to zapojene, nije presuchana hadicka, alebo daco take???? roby to daco také že po 3tis ide normalne a potom akokeby si dal dole nohu s plynu??? lebo ked hej tak ti to pada do nudzoveho rezimu a vtedi je max bud 160 alebo 140 km/h
može byt aj hadicka na turbe prasknuta/pretrhnuta a potom ti to prplnuje viacej ako maa a zato padas do nudzaku
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Piatok, 18. Decembra 2009, 17:00

PetiE34 napísal:
#-o #-o #-o extreme to si mal stím začínať že po 3tis ot/min ide normalne , to je potom nieco okolo snimacu tlaku vzduchu, je to taka hlinikova kocka do ktorej ide hadicka zo sania z tej velkej blbosti co tam je napis turbodiesel , a mimochodom je to zapojene, nije presuchana hadicka, alebo daco take???? roby to daco také že po 3tis ide normalne a potom akokeby si dal dole nohu s plynu??? lebo ked hej tak ti to pada do nudzoveho rezimu a vtedi je max bud 160 alebo 140 km/h
može byt aj hadicka na turbe prasknuta/pretrhnuta a potom ti to prplnuje viacej ako maa a zato padas do nudzaku

to som zistil az vcera, inak by som tym zacal hned.. :mrgreen:
hm.. ja som skor myslel ze ventily treba nastavit, mozno to cerpadlo alebo rozvody o zub posunute.. ten snimac som mal isto dobry...
takto.. ono ide ako traktor aj na volnobehu, ale ked sa dotknem plynu, vtedy to vrci desat nasobne, akoby tam ani nebol olej, tak to klepe... maximalku s tym neskusam, ja som rad ze to vobec ide.. este dalsia vec, ze ono na tretom a stvrtom stupni to mam vobec problem dostat nad tych 3tisic otacok.. auto ide, len klepe az to pekne neni, a vykon to ma polovicny..
.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Piatok, 18. Decembra 2009, 21:09

xtreme napísal:
to som zistil az vcera, inak by som tym zacal hned.. :mrgreen:
hm.. ja som skor myslel ze ventily treba nastavit, mozno to cerpadlo alebo rozvody o zub posunute.. ten snimac som mal isto dobry...
takto.. ono ide ako traktor aj na volnobehu, ale ked sa dotknem plynu, vtedy to vrci desat nasobne, akoby tam ani nebol olej, tak to klepe... maximalku s tym neskusam, ja som rad ze to vobec ide.. este dalsia vec, ze ono na tretom a stvrtom stupni to mam vobec problem dostat nad tych 3tisic otacok.. auto ide, len klepe az to pekne neni, a vykon to ma polovicny..

Ak je posunutá vačka a čerpadlo je voči kluke spravne tak to pôjde ale môže to vrčať ako pišeš. Vykon nemusiš mať prave kôli tomu zlemu načasovaniu a to vrčanie ktore je ako ked maš vadnu hydravlyku na ventyloch (ktoru ty nemaš) tak to môže klepať ventyl o piest alebo ešte som mal aj prípad že bolo založene tenké tesnenie pod hlavou (2 dierove,3 dierové) a piest klepal o hlavu valcou.
Chcem upozorniť že u TDSka sa nepokrivia ventyli pri dotyku o poiest lebo idu kolmo na piest ! Jedine že to skočí aspon o min 3 zuby !
PS: na obrazku je piest z motora ktorí mal posunutý rozvod . motor vrčal, bol hlučný a nemal tah. Ventyl bol neporušený !!! Takto to behalo paru mesiacov bez toho aby o tom zakaznik vedel. Stažoval sa na slabý tah. :roll:
Prílohy
Obrázok 185.jpg
Obrázok 185.jpg (54.84 KiB) 1426 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Piatok, 18. Decembra 2009, 23:37

luky2208 napísal:
Ak je posunutá vačka a čerpadlo je voči kluke spravne tak to pôjde ale môže to vrčať ako pišeš. Vykon nemusiš mať prave kôli tomu zlemu načasovaniu a to vrčanie ktore je ako ked maš vadnu hydravlyku na ventyloch (ktoru ty nemaš) tak to môže klepať ventyl o piest alebo ešte som mal aj prípad že bolo založene tenké tesnenie pod hlavou (2 dierove,3 dierové) a piest klepal o hlavu valcou.
Chcem upozorniť že u TDSka sa nepokrivia ventyli pri dotyku o poiest lebo idu kolmo na piest ! Jedine že to skočí aspon o min 3 zuby !
PS: na obrazku je piest z motora ktorí mal posunutý rozvod . motor vrčal, bol hlučný a nemal tah. Ventyl bol neporušený !!! Takto to behalo paru mesiacov bez toho aby o tom zakaznik vedel. Stažoval sa na slabý tah. :roll:

aha.. kua..
by som vyskusal posunut remen o zub, len sa bojim jednej veci, ak nahodou mam posunuty remen na vacke o dva zuby, dajme tomu do prava, a ja ho posuniem este o zub, aby som nezadrel motor.. cize neviem do ktorej strany.. alebo to skusim pomerat tym uholnikom, ako spominal petiE34, asi tak zistim naisto co to bude..
ale prijde mi pravdepodobna aj ta verzia s tenkym tesnenim pod hlavou, bo to tak klepe.. to ako zistim ci by to mohlo byt ono? :-k Inak ďakujem ti velmi za rady..
keby som mal prachy, tak jednoznacne skocim za tebou, a dame to dokopy, ale momentalne bez roboty :( tak tak to auto aj vyzera.. musim sa sam naucit.. #-o aj za cenu chyb.. ak chybujem tak autko si postoji zas par mesiacov.. :?
.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Sobota, 19. Decembra 2009, 11:06

xtreme napísal:
aha.. kua..
by som vyskusal posunut remen o zub, len sa bojim jednej veci, ak nahodou mam posunuty remen na vacke o dva zuby, dajme tomu do prava, a ja ho posuniem este o zub, aby som nezadrel motor.. cize neviem do ktorej strany.. alebo to skusim pomerat tym uholnikom, ako spominal petiE34, asi tak zistim naisto co to bude..
ale prijde mi pravdepodobna aj ta verzia s tenkym tesnenim pod hlavou, bo to tak klepe.. to ako zistim ci by to mohlo byt ono? :-k Inak ďakujem ti velmi za rady..
keby som mal prachy, tak jednoznacne skocim za tebou, a dame to dokopy, ale momentalne bez roboty :( tak tak to auto aj vyzera.. musim sa sam naucit.. #-o aj za cenu chyb.. ak chybujem tak autko si postoji zas par mesiacov.. :?

Ak maš staré tesnenie tak na kraji (strana pri chladiči) su vyrazené bud 2 alebo 3 diery . Apotom sa pozry na to ktoré maš založené. Hrubka tesnenia sa vyberá podla toho kolko ma piest presah cez blok. To znamená že ked daš piest do HU a zaskočí ti pripravok na kluku tak je piest vyššie ako blok motora,a to sa vymedzuje tesnením.
A ešte jedna otazka : Vole ventilov su dosť velké ? ak su vôbes neaké ?
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Autor témy
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Nedeľa, 20. Decembra 2009, 17:53

luky2208 napísal:
Ak maš staré tesnenie tak na kraji (strana pri chladiči) su vyrazené bud 2 alebo 3 diery . Apotom sa pozry na to ktoré maš založené. Hrubka tesnenia sa vyberá podla toho kolko ma piest presah cez blok. To znamená že ked daš piest do HU a zaskočí ti pripravok na kluku tak je piest vyššie ako blok motora,a to sa vymedzuje tesnením.
A ešte jedna otazka : Vole ventilov su dosť velké ? ak su vôbes neaké ?

pravdupovediac to by aj mna zaujimalo.. :oops: :roll: na to treba tiez nejaky pripravok, na zmeranie vole ventilov, nie? sakra aj s tymi pripravkami.. clovek by aj robil a bez toho sa nepohne.. ](*,)
.
 
Užívateľov profilový obrázok
BJS
Príspevky: 721
Registrovaný: 14.6.2007
Auto: 530d xdrive
Kraj: Košický
Bydlisko: Cassovia

Re: 524td vypojenie / nefunkcna riadiaca tryska

Nedeľa, 20. Decembra 2009, 18:08

Obyčajné špáromery!!!!
Boh miluje ateistov, pretože ho nezaťažujú blbosťami.
Ex 525tds E34 calypsorott - EX po šmerci
Ex 330xdaT E46 oxfordgreen II -EX nie je ďaleko
Ex 530daT E39 titanstriebro
535dx GT F07-Gita (ancikrist)
530d xdrive F11-Lojzička

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných