Zdravim chalani mam na Vas zopar otazok
1. dilema - Tlak oleja
Po štarte (nie vždy no väčšinou) mi niekedy na sekundu, dva občas 3 sekundy svieti kontrolka mazania bez ohľadu na to či je motor studený alebo teplý resp. pri studenom to robí stále, pri teplom niekedy nie. Deje sa to takto: po naštartovani ked vyletia otačky na zhruba 1100 vtedy ostane ešte svietiť, no keď začnú padať alebo padajú tak buď slabšie preblikne kontrolka a zhasne alebo zhasne hneď. Niekedy hneď po tom čo motor naskočí zhasne tak ako by mala.
Čital som na viacerych forach že je to dosť časty problem u M30 motoroch tak sa chcem spytať ako to riešiť, resp. či je to elektronicka chyba (čidlo tlaku oleja na hlave) alebo je mechanická chyba. Motor mam po komplet GO a problem sa prejavoval aj pred GO rovnako, dokonca som aj vymenil olejové čerpadlo za druhé no problém stále pretrváva.
2. dilema - Kilma
Neviem či je to problém no pred GO po zapnutí klímy klima fungovala bezchybne. Po GO (auto som mal zaparkované v garáži) a po zapnutí klímy bolo počuť ako zoplo kompresor, teplotu som mal nastavenu na 18 stupňov a klima začala chladiť, v priebehu asi 15 sekund som mal v aute mrazak

no zhruba po 10 sekundach bolo počuť take cvaknutie ( v podstate to bol zvuk ako keby zoplo klimu, čo ju možno aj zoplo). Tento zvuk vydavalo cyklicky v asi 9 alebo 10 sekundovych intervaloch. Otazka znie ma toto klima robiť, resp. ak vychladi interier na požadovanu teplotu ma sa klima vypinať (cvakať kompresor) alebo ma byť neustale zapnuty bez ohľadu na to či vyhchladi interier alebo nie? Pred GO som toto cvakanie neregistroval tak neviem či je to problem alebo nie. Momentalne klima funguje no cvaka to tam.
3. problem - voľnobeh
Pred GO som mal problem s voľnobehom otačky kolisali na voľnobehu, po GO vymene sviečok, lambdy, podtlakov a všetkeho čo to mohlo spôsobovať problem pretrvaval citeľnejšie hlavne za studena, no aj za tepla, tak som vyčistil na novo voľnobežny ventil, a prestalo to no stále to neje ono. Teraz to kolíše len vo veľmi malom rozmedzí no aj tak sa mi to nepozáva. Otázka môže to byť ten voľnobežný ventil alebo na to má vplyv niečo iné, napr. deravý stredový alebo koncový tlmič?
4. problem BC
Mal som odpojenu bateriu asi 3 mesiace, po zapojeni funguje BC (vedľa radia, jedna sa o veriu HIGH, čiže veľky BC), aj na budikoch mi ukazuje chybu že mam vyplalenu žiarovku no nemôžem ovládať BC na budíkoch cez páčku, resp. páčka vôbec nereaguje, netreba nejako odblokovať ako napriklad skryte menu pri E39? Alebo odišiel mikrospinač v pačke?
Ďakujem vopred za všetky rozumné odpovede.
