... všetko o BMW ...
rh05 napísal:a dá sa zistiť ktorý presne to je? lebo vymeniť všetky 24ks je trochu nákladná záležitosť, pri cene 1ks = 27€
slamec napísal:skúsim trošku reálnejšie a nie v domnenkách ako ostatný![]()
robí to aj za studena - hydroštely nedokážu udržať olej, ktorý sa pomaly vytráca z nich - preto to robí za studena a po natlakovaní to o prestane
1. najskôr vymeň olej za 10W50 lebo ten čo tam máš je už moc riedky na taký motor (kilometre)
2. daj sa aj skúsiť ktorý je zlý ale odporúča sa meniť všetky, lebo budú odchádzať jeden po druhom (ak stále klepe aj pri poriadne zohriatom motore, tak ešte za tepla - najlepšie hneď zhodiť dekel na hlave a najlepšie drevenou tyčkou stláčaš jednotlivo hydroštely a ktorý zatlačíš tak ten je zlý - nedrží tlak)
3. ak sa zdajú hydroštely OK treba skúsiť tlak oleja - ešte pred samotnou výmenou
riešil by som najskôr olej - je to najjednoduchšie a najlecnejšie - pokiaľ to robí iba za studena alebo až pri maximálnom zohriatí
mimka napísal:
![]()
... konečne príspevok k veci
rh05 napísal:tak teraz čo začínajú byť rána chladné, nastalo mi v motore nejaké klepkanie-cvakanie ale len za studena , čo potom po cca 1.min.prestane a všetko ide normálne. Olej je 5W-40, cca.2000km, žeby hydroštely? ale to robí väčšinou keď je olej velmi riedky-prehriaty, nie?
To cvakanie je dosť hlasné, ako aj v kabíne tak aj vonku okolo auta, hlavne na spolujazcovej strane, ak sa zohnem ku kolesu, ale to môže byť sposobené odrazom zvuku.
Motor: M50 rv: 91 -bez VANOS
Dakujem , za rady.