mathew144 napísal:Chalani čo to môže byť ? Všetko je OK pokiaľ idem do 130. Potom začne auto vybrovať/triasť a prestáva to až okolo 150. Zotrvák je nový, silenty motora+prevodovky tiež. Kolesá su prevážené a skúšal som aj vyhodiť podložky no aj tak to neprestalo. Takže čo teda ? Napadá ma remenica (aj keď ju nepočuť nie je prasknutá a trasenie nie je závislé od otáčok ale od rýchlosti), jedna alebo druhá hardyna, stredové uloženie kardanu alebo sileny diferenciálu. Nič ale inak nebúcha tak neviem. Neriešil to niekto ? Alebo ešte nejaké nápady ? Auto je e91 325d
Cauko, rovnaky problem mam aj ja 320d nad 130 zacnu vybracie, aj ked jemne je ich citit aj pri nizssej rychlosti, najvyraznejsie su asi pri 140, potom sa stracaju, no uplne nezmyznu.
Pridam trochu svojho badania (a ospravedlnujem sa za dlhsi prispevok :)
Skusal som merat frekvenciu vibracii aplikaciov v telefone (co samozrejme nemusi byt presne) a nameral som:
120kmh tacho (116kmh realne) - 35Hz
130kmh tacho (126kmh realne) - 37Hz
140kmh tacho (136kmh realne) - 40Hz
150kmh tacho (145kmh realne) - 43Hz
Podla frekvencie by sa malo dat urcit ci su vibracie z motor -prevodovka/prevodovka - diferencial/diferencial-kolesa
pre kolesa som vypocital obvod = 2,07m (225/40 R18) a frekvencia otacania je nasledovna:
116kmh - 32.3m/s = 15.6Hz
126kmh - 35.0m/s = 16.9Hz
136kmh - 37.7m/s = 18.2Hz
145kmh - 40.4m/s = 19.5Hz
Porovnanim nameranych frekvenci sa zda ze problem nieje v kolesach, resp ze bude az od diferencialu dalej.
kedze 320d ma prevodovy pomer diferencialu 2.56 potom od prevodovky po diferencial bude frekvencia na hriadeli nasledovna:
116kmh = 39.9Hz
126kmh = 43.3Hz
136kmh = 46.6Hz
145kmh = 49.9Hz
Frekvencia je uz blizssie nameranej, no stale to nieje ono, dalej som prepocital frekvenciu motora (sedi aj podla otacok) pri zaradenom 6tom stupni, kde je pomer 0.831 (1-5.14, 2-2.83, 3-1.804, 4-1.257, 5-1, 6-0.831, R-4.638)
116kmh = 33.2Hz (1991rpm)
126kmh = 36.0Hz (2157rpm)
136kmh = 38.7Hz (2323rpm)
145kmh = 41.5Hz (2489rpm)
Tieto frekvencie sa zdaju najblizssie k nameranym, co by znamenalo ze vibracie idu od motora,
No ak by to bola pravda, vibracie by sa pravdepodobne neprejavuj len pri rychlosti cca 140kmh. ale aj pri inych (v zavislosti na otackach motora)
Dalsi fakt nepotvrdzujuci ze vibracie idu od motora je ze pri zaradenej 5ke su vibracie pri rovnakej rychlosti ako pri 6tke (ak by boli vibracie od motora, pri zaradenej 5ke by sa prejavili pri nizssej rychlosti)
Takze zatial to vyzera ze mobil mi pomeral iba vibracie motora a nezachytil vibracie ktore citim ja.
Pocitovo sa zda ze ich frekvencia je okolo 15-20Hz, takze to budu asi kolesa :)
uvidim po vymene za letne a dam vam vediet.
Kto by chcel, mozem mu zaslat excel s vypoctamy :)
BMW E91 320d 130@160kW/425Nm, Retrofits: FLA, Heated seats front | "OEM like" heated seats rear | TV | AV in | Raspberry-pi | Combox + USB | Snap-in | BMW apps (6FL,6NF,6NR) | Front PDC | Rear/Top view camera | Custom HiFi with DSP | High cluster white LED | Custom ambilight...