Tu sa neda porovnavat E46 a E90 a zadnokolka a xdrive!!!Xdrive je jeden z najlepsie(podla nemcov) navrhnuty system pohonu a aby fungovalo dopajanie prednej napravy na 100% presne ked to potrebuje musi byt rovnaky rozmer pneu v predu aj vzadu(plati aj pri vyske dezenu ak je zadny zodraty o viac ako 3mm)Kedze system xdrive si sleduje otacanie kolies cez dsc snimace,tym ze bude vzadu nizsi profil,rychlost otacania kolesa byde vyssie ako vpredu, bude to system brat ako preklz a bude pernamentne pripajat predok a to sposobuju sklbanie auta,pokopavanie co sa casom prejavi ze nieco na systeme xdrive odide,ako je napr aktuator,alebo samotna rozvodovka!Tieto vety nepisem ze by som da ich docital na internete,ale z realnych skusenosti ktore som vo svojom servise mal na autach co mali zamenene rozmery pneu,alebo vyrazne zodrate zadne pneu!Konkretne to boli X3 3x a 2x E90 a 2x E60 co mi pamet sluzi....kedy uz majitelia nevedeli co dalej a autom a riesenie bolo absolutne banalne....(posledny pripad z HC,chalan objednal kolesa cez pneuservis a prisli dva rozmery ine,co si nevsimli v pneuservise a ani majitel.Auto zacalo trhat,nevedeli co s tym,kazdy typoval automat,xdrive....auto sa dostalo ku mne,ale v navale prace som pneu ako prve nekontroloval,tak sa skontolovalo vsetko automat aj xdrive a auto trhalo,ked som si na koniec vsimol,ze rozmer pneu na predu je iny ako na zadu,ale len v profile,co sposobilo na aute trhanie....po vymene pneu za take ake mali ist na prednej naprave,auto ide ako ma....)
K tvojej E45 150kw automat..... Kedze si mal vzadu 235 pri tom istom profile tak si mal vlastne vyssi profil vzadu(co je mensie zlo pre auta zo systemom xdrive-pre porovanie) co sposobilo akurat to ze sa znizila obvodova rychlost-na jednu otocku kolesa prejde auto viac cm, pri tom istom otoceni kardanu a tym padom sa ti znizili aj otacky za jazdy aj spotreba(to iste sa da dosiahnut aj zmenou diffu-prevodoveho pomeru napr),typ padom auto vie napr dosiahnut vyssiu konstrukcnu rychlost atd......
Zdroj:
Simikova gebula....
