... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
akabas
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 23.11.2012
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 08:26

Zdravím všetkých, do noci som prehľadával fórum, ale nič som nenašiel, tak dúfam že nebudem off - topic. Moje auto je BMW 320d Touring, rv 2007, 130 kW, automat, kód motora N47D20A.

Pred nedávnom som zaregistroval, že sa mi stráca voda z chladiacej sústavy (zapišťala kontrolka -> kontrola nádržky -> doliatie kvapaliny -> a tak do kola). Mechanik ma najprv vystrašil, že praskla hlava, potom skonštatoval, že skontroluje vodnú pumpu a termostat. Vodná pumpa bola ok, termostat zlý, došlo k výmene za nový. Napriek tomu problém pretrváva a neviem si rady.

Zdá sa, že voda v oleji nie je (olej je na mierke čistý, viečko nalievacieho otvoru bez kondenzátu). Pri naštartovanom motore sa mi zdá, že hadice chladiacej sústavy sú akési tvrdé, nie že by nešli stlačiť, ale sú akési tvrdšie.

Bude mi vedieť niekto poradiť ?
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 08:33

akabas napísal:
Zdravím všetkých, do noci som prehľadával fórum, ale nič som nenašiel, tak dúfam že nebudem off - topic. Moje auto je BMW 320d Touring, rv 2007, 130 kW, automat, kód motora N47D20A.

Pred nedávnom som zaregistroval, že sa mi stráca voda z chladiacej sústavy (zapišťala kontrolka -> kontrola nádržky -> doliatie kvapaliny -> a tak do kola). Mechanik ma najprv vystrašil, že praskla hlava, potom skonštatoval, že skontroluje vodnú pumpu a termostat. Vodná pumpa bola ok, termostat zlý, došlo k výmene za nový. Napriek tomu problém pretrváva a neviem si rady.

Zdá sa, že voda v oleji nie je (olej je na mierke čistý, viečko nalievacieho otvoru bez kondenzátu). Pri naštartovanom motore sa mi zdá, že hadice chladiacej sústavy sú akési tvrdé, nie že by nešli stlačiť, ale sú akési tvrdšie.

Bude mi vedieť niekto poradiť ?

ked nie je v oleji, moze znamenat ze sa stiha vyparovat... ale to by si musel vela jazdit a voda sa stracala pomali.
potom moze tiect z nejakej priruby (alebo spoja) na vrele miesto v motory, kde sa potom vyparuje. (uz som riesil taky pripad)
skus este na neutrale tomu dobre jebnut, ci ti nevyleti voda z vyfuku.
kolko vody a v akom case sa ti strati?
 
akabas
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 23.11.2012
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 09:40

Ťažko povedať že koľko, pred 2 dňami mi vrátil mechanik auto s vymeneným termostatom, stav kvapaliny bol full. Prešiel som cca 20 km prevažne po meste, včera večer mi hvízdla kontrolka chladenia na oranžovo a dnes ráno pri kontrole kvapaliny bola nádržka prázdna.

Voda z výfuku neletí, ani nedymím na bielo (ak nerátam prvé 2 - 3 km, ale to je len taký dym ako od studeného motora).
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 09:51

Na niektorych autach sa stava, ze netesni ozaver nadrzky prip. na chladici a voda sa vyparuje.
 
Spilmer
Príspevky: 14
Registrovaný: 2.7.2012
Auto: BMW 320d touring E91
Kraj: Zahraničie

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 10:43

Akabas: Pokud mechanik nedodržel postup pro odvzdušnení, může to být tím...
 
akabas
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 23.11.2012
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 12:53

@ Spilmer:

Je nejaký špecifický postup odvzdušňovania pri modeli môjho auta ?
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 18:03

akabas napísal:
Ťažko povedať že koľko, pred 2 dňami mi vrátil mechanik auto s vymeneným termostatom, stav kvapaliny bol full. Prešiel som cca 20 km prevažne po meste, včera večer mi hvízdla kontrolka chladenia na oranžovo a dnes ráno pri kontrole kvapaliny bola nádržka prázdna.

Voda z výfuku neletí, ani nedymím na bielo (ak nerátam prvé 2 - 3 km, ale to je len taký dym ako od studeného motora).

tak to sa musi odhalit pri takejto velkej spotrebe vody.. to neexistuje aby sa toto nedalo zisit... ja som si povodne myslel ze sa ti pomensi tratí.
toto sa musi zistit uz len pri nastartovanom motore, otvorit kapotu a svetlom hladat kade to ide von, (pri zohriatom motory tomu trocha pridavat a hladat netesnost)... a ked to nejde von, tak do oleja alebo do vyfuku... vyparit len tak sa nemoze
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 18:12

akabas napísal:
Pri naštartovanom motore sa mi zdá, že hadice chladiacej sústavy sú akési tvrdé, nie že by nešli stlačiť, ale sú akési tvrdšie.

ked stojis na mieste, tak vrtula zvycajne stiha motor uchladit a termostat sa zatvori alebo vobec neotvori, preto su tie hadice tvrde..
ked sa ovzdusnuje system, tak treba ventilator odpojit a nechat vodu pekne zohriat aby sa termostat otvoril. u bavorakoch sa mi stava ze otvara niekedy az pri 109 - 112 stupnoch, a to dosiahnem len s odpojenou hadicou...
a potom sa ovzdusnuje..

ako pisal Spilmer.. ze keby to nebolo dobre ovzdusnene, tak by bol v systeme vacsi tlak a vodu by niekam pretlacalo, niekam, ja neviem kam, asi cez nejake tesnenie :smile:
uz moc kecam... to treba odsledovat... moze to byt pokojne aj tym uzaverom
 
Užívateľov profilový obrázok
valer750
Príspevky: 489
Registrovaný: 16.1.2009
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenne

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 20:26

tvoj motor ma hlinikovy blok ak sa nemylim...a uz sa stalo, ze praskol aj pri 70000km...kazdopadne by som skusil aspon pomerat obsah CO2 v chladiacej kvapaline ...
Celým menom Valér Postihač, keby nieco:)
E91 325dA
E34 540/6
 
Spilmer
Príspevky: 14
Registrovaný: 2.7.2012
Auto: BMW 320d touring E91
Kraj: Zahraničie

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Piatok, 23. Novembra 2012, 23:23

Postup pro odvzdusneni:

Venting Procedure (to get the trapped air out of the system)

1) Insert the key into the dash slot and hit the starter button (but don’t start the engine – e.g. keep your foot off the bake/clutch).
2) When the ignition is on, set the heater to the highest temp (84 deg.) and set the fan on low.
3) Hold down the accelerator pedal for 10 seconds then release. This activates the water pump and it will cycle for about 12 minutes to vent all the trapped air into the coolant reservoir (it sounds like a min washing machine). Don’t open the reservoir cap or bleed screw during the venting process! (you’ll have start the process over) You may want to hook up a extra battery to the under-hood jumper points to keep the car’s battery from running down.
4) Once the water pump stops after 12 minutes, open the reservoir cap (it will hiss a little) and add coolant until the measuring stick (ball indicator) is 6 mm above the top of the filler neck. (review the manual procedure for checking the coolant level so you know what I’m saying)
5) Close the cap and check for leaks in the system (the hose connections you took off)
6) Reinstall the plastic radiator shield and engine underpan. The job is complete.
 
akabas
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 23.11.2012
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Sobota, 24. Novembra 2012, 12:39

Včera som zaznamenal nasledovný priebeh: ráno pred odchodom do práce som skontroloval stav chladiacej zmesi -> prázdna nádržka. Napriek tomu som šiel do práce (cca 2 km) a v priebehu dňa som najazdil ešte dalších cca 6 km. Pred odchodom domov som znova kontroloval stav -> PLNÁ NÁDRŽKA !!!

Nasledovala konzultácia s iným mechanikom (z autorizovaného servisu BMW z TN), odporučil mi ísť sa povoziť, zahriať motor na prevádzkovú teplotu, odstaviť a ráno skontrolovať stav, prípadnú stratu zmesi doplniť. V priebehu večerného "vozenia sa" (cca 15 km) sa stalo nasledovné:
1. vozidlo absolútne nekúrilo
2. hvízdla kontrolka chladenia (oranžový teplmerík medzi kruhovými meračmi) a následne sa na displeji iDrive vypísala hláška, že motor je prehriaty a treba spomaliť (inak, pri vození som nepresiahol rýchlosť 80 km / H). Hláška svietila cca 5 sek., potom zmizla a na displeji medzi kruhovými meračmi nezostalo po hláške ano stopy, t.j. nezostal tam ani ten oranžový výstražný trojuholníček, signalizujúci nejakú poruchu.

Auto som odstavil, dnes ráno nasledovala kontrola hladiny zmesi -> prázdna nádržka -> doplnenie na požadovanú hladinu.

Na doplnenie: okrem tohto problému sa auto správa normálne, akceleruje normálne, nikde žiadna výkonová "diera", nedymí ani na bielo ani na čierno, motor nehučí, otáčky na voľnobehu pravidelné.

Takže zatiaľ vďaka za rady a postrehy, nezostáva mi iné len sledovať ďalší priebeh. Variantu "prasknutého bloku motora" si zatiaľ ani len nepripúšťam ...
 
rosky
Príspevky: 219
Registrovaný: 14.11.2007
Auto: 250T D,944,993
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Svit

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Sobota, 24. Novembra 2012, 18:48

Podľa všetkého budeš mat prasknuty chladic EGR. U E 46 celkom bežná vec.
PORSCHE
 
Užívateľov profilový obrázok
coWon
Príspevky: 2646
Registrovaný: 21.5.2008
Auto: F48 20xd, G30 530xd
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Pondelok, 26. Novembra 2012, 11:48

Spilmer napísal:
Postup pro odvzdusneni:

Venting Procedure (to get the trapped air out of the system)

1) Insert the key into the dash slot and hit the starter button (but don’t start the engine – e.g. keep your foot off the bake/clutch).
2) When the ignition is on, set the heater to the highest temp (84 deg.) and set the fan on low.
3) Hold down the accelerator pedal for 10 seconds then release. This activates the water pump and it will cycle for about 12 minutes to vent all the trapped air into the coolant reservoir (it sounds like a min washing machine). Don’t open the reservoir cap or bleed screw during the venting process! (you’ll have start the process over) You may want to hook up a extra battery to the under-hood jumper points to keep the car’s battery from running down.
4) Once the water pump stops after 12 minutes, open the reservoir cap (it will hiss a little) and add coolant until the measuring stick (ball indicator) is 6 mm above the top of the filler neck. (review the manual procedure for checking the coolant level so you know what I’m saying)
5) Close the cap and check for leaks in the system (the hose connections you took off)
6) Reinstall the plastic radiator shield and engine underpan. The job is complete.


Odvzdušňovacie Postup (aby sa zachytený vzduch zo systému)

1) Vložte kľúč do prístrojovej zásuvky a stlačte tlačidlo štartéra (ale neštartujte motor - napr udržať nohu z piecť / spojky).
2) Keď je zapnuté zapaľovanie, nastavte kúrenie na najvyššie teploty (84 stupňov.) A nastavte ventilátor na nízkej úrovni.
3) Podržte plynový pedál po dobu 10 sekúnd a potom uvoľnite. Tým sa aktivuje vodné čerpadlo a bude cyklus asi 12 minút, aby sa ventilujú všetky zachytený vzduch do chladiacej nádrže (to znie ako stroj min umývací). Neotvárajte uzáver nádržky alebo odvzdušňovaciu skrutku v priebehu procesu odvzdušnenie! (Budete mať začať proces viac) Možno budete chcieť pripojiť na ďalšie batériu pod kapotou skokan bodov, aby vozidla vybitia akumulátora.
4) Akonáhle sa voda zastaví čerpadlo po 12 minútach, otvorte uzáver nádržky (to bude syčať málo) a pridať chladivo, kým mierkami (ball indikátor) je 6 mm nad hornou hrdla. (Preskúmať ručné postup pre kontrolu hladiny chladiacej kvapaliny, takže viete, o čom hovorím)
5) Zatvorte viečko a skontrolujte, či nedochádza k úniku v systéme (na pripojenie hadíc ste sňala)
6) Nainštalujte plastové chladiča štít a motora underpan. Dokončenie úlohy.

:smile: googel

akurat mi neni jasne, ci ma byt motor zohriaty alebo sa to moze urobit za studena :mrgreen:
 
akabas
Autor témy
Príspevky: 6
Registrovaný: 23.11.2012
Auto: BMW 320d
Kraj: Trenčiansky

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Utorok, 27. Novembra 2012, 22:29

No, takže som zaznamenal novú skutočnosť.

Dnes som najazdil neuveriteľné 4 km (do práce a späť). Auto som odstavil asi o 17tej, pred chvíľou (o 22) som šiel skontrolovať stav vody v nádržke. Pri otváraní STUDENEJ nádržky som okrem syčania zaznamenal akúsi paru alebo dym (?).

Voda bola studená, nádržka plná.
 
Užívateľov profilový obrázok
valer750
Príspevky: 489
Registrovaný: 16.1.2009
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Humenne

Re: Problém - vyhadzuje chladiacu kvapalinu cez nádržku

Utorok, 25. Decembra 2012, 22:10

pozeram, ze nahanas blok motora....mal som azda pravdu?
Celým menom Valér Postihač, keby nieco:)
E91 325dA
E34 540/6

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných