... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

obchodna sekcia
 
wox1
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 27.2.2015
Kraj: Banskobystrický

Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 14:03

Uvazujem nad kupou BMW e90 320D rv 05-07 co by ste mi poradili, ako je ten motor na tom zo spolahlivostou a nakladmi na servis?
Na co si dat pozor a ako si vsimnem pripadne neziaduce chovanie vozidla, co by mohlo naznacovat vatsie investcie.
dakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7748
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 15:13

wox1 napísal:
Uvazujem nad kupou BMW e90 320D rv 05-07 co by ste mi poradili, ako je ten motor na tom zo spolahlivostou a nakladmi na servis?
Na co si dat pozor a ako si vsimnem pripadne neziaduce chovanie vozidla, co by mohlo naznacovat vatsie investcie.
dakujem.

tieto motory povazujem za spolahlive, maju svoje male chorobky(termostaty, virive klapky, el. turbo) ako aj vsetky ostatne, ale nic strasne, siel by som do toho...
odporucam preverit servisnu historiu a hlavne nekupovat to najlacnejsie ake najdes, cena casto odpoveda stavu
najidealnejsie je kupit auto, ktore ma za sebou uz vymenu jedneho z tych drahsich komponentov (dvojhmotny zotrvacnik, turbo)
 
dibarbora
Príspevky: 158
Registrovaný: 22.1.2013
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 15:51

V prvom rade vyberaj podla kodu motora, 2007 mozes mat aj starsi motor m47 ako aj novsi a problemovejsi n47.Motory by si mal rozoznat pohladom pod kapotu. Pepek sice pise peknu teoriu o servisnej historii, ale zhanas dost stare auto, kde ti uz moze kde kto, kde co napisat alebo nakecat. Celkom uprimne do auta na predaj sa obvykle neinvestuje, co si sam neurobis tak nemas.

Takze vyberat treba podla celkoveho stavu a s investiciami pocitat. Ani jazdene BMW nie je zaruka systemu tankujem a vozim sa.
Vseobecne si treba dat bacha na stav podvozku, pazvuky, stav tlmicov, pri normalnom podvozku na utopenie prednej napravy (unavene pruziny, riziko zlomenia).
Turbo odskusas po zahriati a patricnej zatazi by ti malo auto ochotne zrychlovat aj na 6tke uz od 1500 az 1600 otacok. Ked je motor mrtvy pod 2000 otacok je turbo pravdepodobne uz v nudzovom rezime.
Najlepsie je auto pred kupou prebehnut diagnostikou.
 
sluggish
Príspevky: 352
Registrovaný: 25.2.2013
Auto: G30 530d
Kraj: Nitriansky

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 17:50

mám v E90 motor M47 a zatiaľ pohoda, klop klop klop :).... spotreba fajn na to že to má skoro 170 oslíkov tak v manuále 60% mesto 40% medzi mesto a diaľnica okolo 6,4 reálnych, závada zatiaľ žiadna.

ale myslím že sa o neho aj patrične starám... swirl flaps išli preventývne von, termostaty vymenené, separátor oleja tiež, výmena oleja samozrejme á15000 km nie ako píše Idrive 30t km, a Vif pri každom tankovaní :smile:

zatiaľ mám na ňom osobne nabehaných 70t km za dva roky čo ho vlastním (v nedeľu máme presne dvojročné výročie :mrgreen: ) a má niečo cez 170t km reálnych

Turbo ešte pôvodné, ale počítam s tým že jedného dňa urobí pá pá, ale na to som pripravený a keď si zoberieš že kvalitný repas stojí cca 350 € aj s ročnou zárukou ak sa nemýlim, tak mi to nepríde ako nejaká horibilná suma pri aute s hodnotou okolo 9-10k € :)
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7748
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 18:08

dibarbora napísal:
V prvom rade vyberaj podla kodu motora, 2007 mozes mat aj starsi motor m47 ako aj novsi a problemovejsi n47.Motory by si mal rozoznat pohladom pod kapotu. Pepek sice pise peknu teoriu o servisnej historii, ale zhanas dost stare auto, kde ti uz moze kde kto, kde co napisat alebo nakecat. Celkom uprimne do auta na predaj sa obvykle neinvestuje, co si sam neurobis tak nemas.

Takze vyberat treba podla celkoveho stavu a s investiciami pocitat. Ani jazdene BMW nie je zaruka systemu tankujem a vozim sa.
Vseobecne si treba dat bacha na stav podvozku, pazvuky, stav tlmicov, pri normalnom podvozku na utopenie prednej napravy (unavene pruziny, riziko zlomenia).
Turbo odskusas po zahriati a patricnej zatazi by ti malo auto ochotne zrychlovat aj na 6tke uz od 1500 az 1600 otacok. Ked je motor mrtvy pod 2000 otacok je turbo pravdepodobne uz v nudzovom rezime.
Najlepsie je auto pred kupou prebehnut diagnostikou.

nechcem spochybnovat tvoje nazory, ale nesuhlasim s nimi, kupil som uz nie maly pocet starsich aut, ktore mali bud faktury alebo fotky z vymeny dielov, pre noveho majitela je to velke plus
takisto ked je v aute repasovane turbo, (ako aj ine diely) tak je to vidiet (spojku a zotrvak bohuzial nie), takze ak niekto povie ale nema ako dokazat, povazujem to ako keby sa to nestalo

co sa tyka toho turba...to, ze auto ochotne zrychluje vobec nemusi znamenat, ze turbo je v poriadku, kludne uz moze mat riadnu volu...takisto laik, ktory nepozna tieto auta si moze mysliet, ze to taha paradne, pritom to ma mat este vacsi vykon
no a s tym zatahom turba, mnoho ludi vymeni turbo a nema spravne nastavenu regulaciu(alebo zle podtlaky) a problem je na svete, pritom turbo moze byt 100%
ked je turbo v nudzovom rezime, tak sa hodi aj motor do nudzoveho rezimu a vykon nema vobec, samozrejme sa objavi aj hlaska na diagnostike

a este by som rad podotkol, ze na nestastne motory N47, ktore trpia na rozvody je uz zvolavacka, takze konecne mozem povedat, ze uz ani tymto sa netreba oblukom vyhybat (zvolavacku som absolvoval tento tyzden, takze info je z prvej ruky)
 
dibarbora
Príspevky: 158
Registrovaný: 22.1.2013
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 22:09

Ked uz ma turbo volu na stredovom ulozeni, tak obvykle drhne uz o regulaciu a pada do nudzoveho rezimu. Ina kapitola je fusersky repas bez zoradenia regulacie. V principe to turbo bud ide alebo nejde, opravovat treba tak ci tak (bud repas alebo to dat nastavit).

Podla tvojich skusenosti ale bude hladat ihlu v kope sena a minimalne ten repas turba prejazdi pri hladani. Dovolim si tvrdit, ze radsej kupit nieco lacnejsie (primerane zachovale)a mat rezervu a dat si to urobit poriadne ako spoliehat na faktury a fotky. Investiciam sa aj tak nevyhne pretoze typicke choroby to jednoducho ma a ani oprava z minulosti nie je vecna(na termostatoch po 55tkm a dvoch rokoch uz vidim, ze to ide s nimi dolu z kopca-boli kupene origo v bmw ziadny aftermarket), zvlast vzhladom k realnemu nabehu aut v takom rocniku v mensine 250tkm a vacsina 300tkm a viac.

K tej zvolavacke, rozvody sice vyriesia ale riziko problemov s blokom (strata kompresie) asi nie. N47 sa nikdy nebude dat povazovat za adekvatnu nahradu m47. Bohuzial to je uz trend dnesnej doby cim novsie tym biednejsie z pohladu zivotnosti.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7748
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Piatok, 27. Februára 2015, 22:28

dibarbora napísal:
Ked uz ma turbo volu na stredovom ulozeni, tak obvykle drhne uz o regulaciu a pada do nudzoveho rezimu. Ina kapitola je fusersky repas bez zoradenia regulacie. V principe to turbo bud ide alebo nejde, opravovat treba tak ci tak (bud repas alebo to dat nastavit).

Podla tvojich skusenosti ale bude hladat ihlu v kope sena a minimalne ten repas turba prejazdi pri hladani. Dovolim si tvrdit, ze radsej kupit nieco lacnejsie (primerane zachovale)a mat rezervu a dat si to urobit poriadne ako spoliehat na faktury a fotky. Investiciam sa aj tak nevyhne pretoze typicke choroby to jednoducho ma a ani oprava z minulosti nie je vecna(na termostatoch po 55tkm a dvoch rokoch uz vidim, ze to ide s nimi dolu z kopca-boli kupene origo v bmw ziadny aftermarket), zvlast vzhladom k realnemu nabehu aut v takom rocniku v mensine 250tkm a vacsina 300tkm a viac.

K tej zvolavacke, rozvody sice vyriesia ale riziko problemov s blokom (strata kompresie) asi nie. N47 sa nikdy nebude dat povazovat za adekvatnu nahradu m47. Bohuzial to je uz trend dnesnej doby cim novsie tym biednejsie z pohladu zivotnosti.

s tym lacnejsim mas urcite pravdu, pre mechanika je to dobry deal, no pre bezneho cloveka, ktory chce kupit auto a nemat s nim starosti to nie je zrovna to prave orechove

po otvoreni kapoty je repas turba evidentny...a s tymi termostatmi to mas pravdu, no tie nie su zase taka polozka, urcite by to pri kupe nebol showstopper

N47 z tychto rokov ak prezil doteraz, tak uz ho zabiju asi len tie rozvody...
 
dibarbora
Príspevky: 158
Registrovaný: 22.1.2013
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Sobota, 28. Februára 2015, 09:57

Ano ked mas stastie na vyber a auto kupujues na jednu sezonu tak si mozes povedat, ze to bolo bez investicii.
Bezny clovek ktory nie je zrealneny so svetom jazdenych aut ma dve moznosti, kupi nove (na ake ma, bmw to zrovna u nas nebude) alebo chodi peso.
Ked sa zrealni tak pochopi, ze za cenu dostupnejsej kupy, pomalsej straty hodnoty musi dat na oltar peniaze na nejaky servis.
 
wox1
Autor témy
Príspevky: 2
Registrovaný: 27.2.2015
Kraj: Banskobystrický

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Utorok, 17. Marca 2015, 12:02

PeqpeK napísal:
a este by som rad podotkol, ze na nestastne motory N47, ktore trpia na rozvody je uz zvolavacka, takze konecne mozem povedat, ze uz ani tymto sa netreba oblukom vyhybat (zvolavacku som absolvoval tento tyzden, takze info je z prvej ruky)


Ako to presne funguje, rozvody v ramci zvolavaky vymenia zadarmo, alebo preplatia len material? Pokila su rozvody ok, aj tak ich preventivne vymenia? Ake su podmienky, musi byt auto s povodnym km atd?
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Utorok, 17. Marca 2015, 12:19

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7748
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Utorok, 17. Marca 2015, 13:15

wox1 napísal:

Ako to presne funguje, rozvody v ramci zvolavaky vymenia zadarmo, alebo preplatia len material? Pokila su rozvody ok, aj tak ich preventivne vymenia? Ake su podmienky, musi byt auto s povodnym km atd?

podla toho, co mi bolo v Autopalace povedane, tak sa najskor zisti aktualny stav a podla toho sa rozhodne, ci sa vymeni iba napinak alebo cely rozvod. Tento vykon je plne hradeny BMW, teda nie len material, ale aj praca.
 
Užívateľov profilový obrázok
gassgeber
Príspevky: 129
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: bmw 320d touring
Kraj: Trenčiansky

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Utorok, 17. Marca 2015, 15:43

ja súhlasím trocha s Peqpek-om čo sa týka záznamoch o opravách...myslím si že človek čo sa o auto stará aj keď staršie tak si takéto potvrdenia odkladá, prípadne si značí kedy a pri akých km bola výmena robená atď robí to pre seba ale pri predaji je to pre druhého veľké plus...potom sú takí ľudia, ktorým zavoláš na inzerát a pýtaš sa či má zánovné 4-5 ročné auto servisnú knižku a odpovie ti že : niekde sa stratila a aj náhradný kľúč chýba :D tým pádom stratíš aj ty záujem, lebo vidíš, aký zodpovedný je k svojmu autu a asi aký pravdivý je ten inzerát...nemusí to vždy platiť je to moja skúsenosť, osobne mám N47 motor a rozvody vymenené na vlastné náklady ešte pred zvolávačkou a som spokojný... :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
g1de0n
Príspevky: 207
Registrovaný: 23.9.2011
Auto: E91 320D M47N2
Kraj: Bratislavský

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Streda, 18. Marca 2015, 14:20

gassgeber napísal:
...rozvody vymenené na vlastné náklady ešte pred zvolávačkou a som spokojný... :thumbup:

Ja osobne by som nebol 2 krat happy :twisted:
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
gassgeber
Príspevky: 129
Registrovaný: 26.11.2012
Auto: bmw 320d touring
Kraj: Trenčiansky

Re: Kupa BMW e90 320D rv 05-07

Pondelok, 23. Marca 2015, 18:43

zle som sa vyjadril...spokojný som s tým ako mi to spravili, ako ten motor stíchol a nie s tým, že to tento motor musí absolvovať, ale nebudem plakať nad rozliatym mliekom :twisted:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní