... všetko o BMW ...
Moderátori: salat, barabas, alfi666
gengere napísal:teraz ma 154 000 km a chlap povedal ze to je choroba tychto aut a proste ze pri 150 000 to vzdy zacne robit
jarino78 napísal:moje 320d E91 ma pod 100tis km a tiez na volnobehu mi to akosi pokasliava, proste motor ide krasne, ale ked je na volnobehu tak asi kazdych 5-10 sekund ako keby skocili otacky o 100 dole a zatrase to celym autom , no je to uzasne komfortne, ide ma porazit ... skusim na diagnostiku, ze co to je ... tak neviem, ze ci mame rovnaky problem alebo nie ... ale stane sa, ze to niekedy nerobi vobec a motor ide na volnobehu ako hodinky
Stanley1999 napísal:Ahojte všetci.
Rozhodol som sa sem napísať moju skúsenosť, nakoľko sa dosť obávam, že mám tento istý problém. hľadal som však nejaké články a príspevky, ktoré by mi pomohli vyriešiť ten môj, ale to som nenašiel. Takže aspoň poradím to, čo viem z vlastnej skúsenosti.
Mám E90 318d 2007. Najazdené 140.000 km.
Píšete tu o hluku z motora, vibrovaní pri nízkych otáčkach a keď sa motor dostane do vyšších otáčok, zmizne to.
Takže, rozhodne to nie sú žiadne slembloky motora, pretože tie ja mám ako nové a to mám 140.000 km odjazdených.
Aby som objasnil moju situáciu -rozpíšem tu môj problém a v závere sa vrátim k podstate. Svišťala mi jedna kladka, tak som zašiel do servisu aby sa mi na to pozreli, moja domnienka bola správna. Na odporúčanie servisu, som nechal vymeniť kladky obe vo vrchnej časti. Po dlhšom váhaní som im zavolal, nech to pozrú celé a pokiaľ môžu, nech mi vymenia všetky kladky. Teda vymenili mi šponovaciu kladku, kladku vodiacu hneď vedľa nej, a nechal som vymeniť aj hlavnú kladku od hriadeľa -tú najväčšiu. (je na takej gume a časom sa opotrebuje a začne sa vzpriečovať a derie remeň. Teda vymenili 3 kladky a aby to bolo kompletné, nechal som vymeniť aj vodnú pumpu. Alternátor, klimatizácia a servo sú v poriadku. Teda ak je všetko nové, patria tam aj nové remene. Kompletná výmena, 1000 EUR.
Po 2500 km nastal problém, začalo rachotať, pukať. -samozrejme odišla šponovacia kladka, proste sa zlomila. Vraj to nikto ešte nevidel, aby sa toto stalo. No stalo sa.
Ok v rámci reklamácie vymenili kladku za novú. No a čuduj sa svete, stále to akosi rezonovalo -veľmi podobne, ako keď zabudnete prikrútiť vrchný dekel na motore. Presne pri voľnobehu, pri vyradení rýchlosti na križovatke atď. Keď sa auto rozbehne, je všetko ok.
Nuž a dnes sme došli na problém, že remeň -v dolnom previse medzi klímov a veľkou kladkou -hlavnou, vybruje. Trasie ho zvislo -vibruje a to spôsobuje priam neuveriteľný hluk. Pridám a zmizne to, síce ho trasie, ale vplyvom zvýšenia otáčok -to robí menej a tým ustúpi aj hluk.
Na test toho, či to je aj Váš problém, jednoducho odstránte zberač sania (veľká čierna umelina prepojená hadicou do filtra vzduchu). Dostanete sa tak veľmi pohodlne ku kladkám. Naštartujte motor, a pozorujte správanie sa šponovacej kladky a remeňa medzi klímov a hlavnou kladkou. Ak sa trasie, to Vám robí ten hluk. Nuž a teraz k riešeniu tohto problému -s ktorým možno niekto aj mne poradí, neviem.
Urobil som test...jednoducho som za chodu motora na remeň nastriekal vodu, kvôli chvíľkovému testu, aby sa to viac šmýkalo. Čuduj sa svete, ako som to tam strekol vodu remeň šiel bez vibrácii ako hodinky a auto stíchlo. Ako nové. Voda vyschla a znova. Vymenili mi aj remeň za iný od iného výrobcu -nepomohlo, vymenili remeň za o 5 mm kratší, aby ho lepšie šponovalo, toto pomohlo, ale len trošku. Tolerancia je do 5mm, čiže kratší tam už dať nemôžem...a robí to stále.
Teda, všetko je nové, všetko ide ľahko, ale remeň vibruje...keď ho namočím, ide ako má.
Proste nechápem :-/
STRETOL SA UŽ NIEKTO S TÝMTO? VIETE MI S TÝMTO NEJAK PORADIŤ A ZREJME AJ TOMUTO PÁNOVI, KTORÝ BUDE MAŤ ZREJME OBDOBNÝ PROBLÉM?
Stanley1999 napísal:Ahojte všetci.
Rozhodol som sa sem napísať moju skúsenosť, nakoľko sa dosť obávam, že mám tento istý problém. hľadal som však nejaké články a príspevky, ktoré by mi pomohli vyriešiť ten môj, ale to som nenašiel. Takže aspoň poradím to, čo viem z vlastnej skúsenosti.
Mám E90 318d 2007. Najazdené 140.000 km.
Píšete tu o hluku z motora, vibrovaní pri nízkych otáčkach a keď sa motor dostane do vyšších otáčok, zmizne to.
Takže, rozhodne to nie sú žiadne slembloky motora, pretože tie ja mám ako nové a to mám 140.000 km odjazdených.
Aby som objasnil moju situáciu -rozpíšem tu môj problém a v závere sa vrátim k podstate. Svišťala mi jedna kladka, tak som zašiel do servisu aby sa mi na to pozreli, moja domnienka bola správna. Na odporúčanie servisu, som nechal vymeniť kladky obe vo vrchnej časti. Po dlhšom váhaní som im zavolal, nech to pozrú celé a pokiaľ môžu, nech mi vymenia všetky kladky. Teda vymenili mi šponovaciu kladku, kladku vodiacu hneď vedľa nej, a nechal som vymeniť aj hlavnú kladku od hriadeľa -tú najväčšiu. (je na takej gume a časom sa opotrebuje a začne sa vzpriečovať a derie remeň. Teda vymenili 3 kladky a aby to bolo kompletné, nechal som vymeniť aj vodnú pumpu. Alternátor, klimatizácia a servo sú v poriadku. Teda ak je všetko nové, patria tam aj nové remene. Kompletná výmena, 1000 EUR.
Po 2500 km nastal problém, začalo rachotať, pukať. -samozrejme odišla šponovacia kladka, proste sa zlomila. Vraj to nikto ešte nevidel, aby sa toto stalo. No stalo sa.
Ok v rámci reklamácie vymenili kladku za novú. No a čuduj sa svete, stále to akosi rezonovalo -veľmi podobne, ako keď zabudnete prikrútiť vrchný dekel na motore. Presne pri voľnobehu, pri vyradení rýchlosti na križovatke atď. Keď sa auto rozbehne, je všetko ok.
Nuž a dnes sme došli na problém, že remeň -v dolnom previse medzi klímov a veľkou kladkou -hlavnou, vybruje. Trasie ho zvislo -vibruje a to spôsobuje priam neuveriteľný hluk. Pridám a zmizne to, síce ho trasie, ale vplyvom zvýšenia otáčok -to robí menej a tým ustúpi aj hluk.
Na test toho, či to je aj Váš problém, jednoducho odstránte zberač sania (veľká čierna umelina prepojená hadicou do filtra vzduchu). Dostanete sa tak veľmi pohodlne ku kladkám. Naštartujte motor, a pozorujte správanie sa šponovacej kladky a remeňa medzi klímov a hlavnou kladkou. Ak sa trasie, to Vám robí ten hluk. Nuž a teraz k riešeniu tohto problému -s ktorým možno niekto aj mne poradí, neviem.
Urobil som test...jednoducho som za chodu motora na remeň nastriekal vodu, kvôli chvíľkovému testu, aby sa to viac šmýkalo. Čuduj sa svete, ako som to tam strekol vodu remeň šiel bez vibrácii ako hodinky a auto stíchlo. Ako nové. Voda vyschla a znova. Vymenili mi aj remeň za iný od iného výrobcu -nepomohlo, vymenili remeň za o 5 mm kratší, aby ho lepšie šponovalo, toto pomohlo, ale len trošku. Tolerancia je do 5mm, čiže kratší tam už dať nemôžem...a robí to stále.
Teda, všetko je nové, všetko ide ľahko, ale remeň vibruje...keď ho namočím, ide ako má.
Proste nechápem :-/
STRETOL SA UŽ NIEKTO S TÝMTO? VIETE MI S TÝMTO NEJAK PORADIŤ A ZREJME AJ TOMUTO PÁNOVI, KTORÝ BUDE MAŤ ZREJME OBDOBNÝ PROBLÉM?