Vymena originalnych xenonovych vybojok na E90 aj s fotkami:
* Vystraha *
Xenonove vybojky pouzivaju velmi vysoke napatie a preto pri praci s nimi dodrziavajte bezpecnostne predpisy! Hlavne sa pred pracou uistite, ze zapalovanie a svetla su vypnute, aby nedoslo k urazu!
1) dat auto na zdvihak a odmontovat koleso ( inak to nejde, verte mi! odvrchu sice date dole kryt svetiel, ale nenamontujete vybojku )
2) takto to potom cele vyzera ( na oznacenych miestach su sroby co drzia kryt blatnikov ):

3) treba odmontovat aj sroby odspodu predneho naraznika, je ich tam dokopy 6:

4) dajte dolu kryt svetiel ( sluzi na pristup k smerovkam )

5) teraz treba vybrat kryt blatnika, staci ho len odklopit.. netreba cely demontovat. na obrazku je oznaceny kryt svetiel, kde sa nachadzaju aj xenonove vybojky. Na jeho odmontovanie treba zatlacit rukou na klipy hore a dolu a cele to odmontovat. Nic tazke.


6) biela "kocka" je starter vybojky. Vytiahnite z konektora napajanie ( chce to trocha sily ) a uvolnite droteny klip na vrchu ( staci ho prstom zatlacit "dovonka" smerom do predu auta a potom trocha do strany ). Potom treba vybojku opatrne vybrat vonku.

Takto to vyzera, ked je vybojka vonku:

7) Teraz treba zalozit novu vybojku, zaklapnut klip a zapojit napajanie. Potom svetla odskusajte. Pozor na vysoke napatie pri starte! V ziadnom pripade sa nedotykat vybojky ani privodov pocas startu vybojky. Rovnako pozor na manipulaciu s vybojkou, nema rada otrasy a hlavne, nedotykat sa skla banky prstami. Ak vsetko funguje, zalozit kryty, zasrobovat podblatniky, nasadit koleso a je to :)

Takto vyzera nova ( vlavo ) a stara ( vpravo ) vybojka.. Stara bola evidentne na konci zivotnosti, bola uplne matna, zlta a so silnym povlakom na skle banky:
