... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, BinKooL, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Bruti
Príspevky: 495
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:05

no, ono 110KW motor by mal mat max krutak 330NM pri 2000-ot/min,

ale viacerí mi vraveli, ze turbodiesel od BMW ma trosku charakter ako benzin - cim viac tocis tym viac taha, nie ako tdi od vw koncernu, ze pred spickou nm je auto mrtve a potom 500otacok mas pouzitelne, lebo je to zase hluche :D ako to 1.9 TDi PD - dobry motor, ale nezaujimavy, pri 1750 uz to ma 320NM - ale odrazu.... nad 2500 to uz iba huci...


ja mam 110kw, a turbo zapina tak plynule, ze keby nepiskalo, ani neviem, ze ho mam :) ale tiez tak 2300-2500 sa tak viac trosku prebudi auto, ale viac ako 3500 ani nema zmysel tocit :D
 
djmetla
Príspevky: 154
Registrovaný: 25.5.2013
Kraj: Košický

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:32

Bruti napísal:
no, ono 110KW motor by mal mat max krutak 330NM pri 2000-ot/min,

ale viacerí mi vraveli, ze turbodiesel od BMW ma trosku charakter ako benzin - cim viac tocis tym viac taha, nie ako tdi od vw koncernu, ze pred spickou nm je auto mrtve a potom 500otacok mas pouzitelne, lebo je to zase hluche :D ako to 1.9 TDi PD - dobry motor, ale nezaujimavy, pri 1750 uz to ma 320NM - ale odrazu.... nad 2500 to uz iba huci...


ja mam 110kw, a turbo zapina tak plynule, ze keby nepiskalo, ani neviem, ze ho mam :) ale tiez tak 2300-2500 sa tak viac trosku prebudi auto, ale viac ako 3500 ani nema zmysel tocit :D



Mne auto tahá celkom krásne :) aj na to že už spojka je na konci svojho života. Okolo tych 1000 ot je lenivšie no do 2500 si krásne stúpa a potom výrazne navýšy výkon, ktorý prestáva až keď atakuje okolo 4300 ot./min tam je cíti mierne polavenie do ombedzovača už sa nikam nehrnie i keď hravo ho dosiahne.
Krútiaci bohužiaľ som ešte nezažil od kedy ho mám :) pretože spojka pri kick-down resp. výraznejšie zošliapnutie neudrží ten točák a prešmykne kedy rýchlosť stúpa ale otáčky vyskočia a znova sa vracajú.

Je to určite iné ako TDI ale skôr ma zaujímalo kedy má Turbo ten výrazný náraz na výkon :) každé turbo ho má i keď ťahá od spodu príde hranica kedy ešte zaberie. Samozrejme nie Twin turbá či 3 turbá v BMW :) to je o niečom inom
 
Užívateľov profilový obrázok
Sk1r3x
Príspevky: 769
Registrovaný: 30.11.2011
Auto: AUDI A6 C7
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Štvrtok, 25. Júla 2013, 20:51

chlapci to bude všetko asi tým , že bmw používa VGT a VW používa waste gate ...

Auto s waste gate je zaujímavé hlavne v meste na také rýchle presúvačky
 
Bruti
Príspevky: 495
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Štvrtok, 25. Júla 2013, 21:32

Sk1r3x napísal:
chlapci to bude všetko asi tým , že bmw používa VGT a VW používa waste gate ...

Auto s waste gate je zaujímavé hlavne v meste na také rýchle presúvačky


Tdi pd 96kw (leon, fobia rs, superb, audi a4 b6) mali vsetky variabilne ovladanie lopatiek


Tie motory maju jednoducho taky nabeh, zeot to ide skoro bez turba a potom prida plny kotol a tlaci do sedasla, alebi iba skor vtrhne na par sekund a potom uz nic. Bmw - aspon to moje tlaci furt, skor exponencialne nez linearne.o
 
Užívateľov profilový obrázok
Lewelboss
Príspevky: 325
Registrovaný: 17.7.2012
Auto: M550d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Dudince

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Piatok, 26. Júla 2013, 00:01

Sk1r3x napísal:
chlapci to bude všetko asi tým , že bmw používa VGT a VW používa waste gate ...

Auto s waste gate je zaujímavé hlavne v meste na také rýchle presúvačky


Z kadial mas tieto info?

Jedine wastegate turba mali 66kw TDI ale len prve edicie VW s kodom motora AGR, inak vsetko VGT..
Skor by som sa zamyslal nad tym, ze TDI su 8v kdezto BMW 16v a viac.. To podstatne meni charakteristiky motorov..
Okrem toho treba mysliet na to ako tie motory pracuju, teda PD je nieco ako predchodca CRka ale nie je..
BMW s vynimkou tds a 320d 100kw su vsetky CR..
F10 M5
E46 330CD
E82 120D
F10 M550D
ex E60 535d Manual

Ride or DIE !

DDCpowerUP CHIPTUNING, Meranie vykonu...
 
Užívateľov profilový obrázok
Sk1r3x
Príspevky: 769
Registrovaný: 30.11.2011
Auto: AUDI A6 C7
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Šurany

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Piatok, 26. Júla 2013, 06:23

Z nikial , len z toho pocitu pri jazde na wastegate a potom na oastatných VW o ktorých len viem, že mali turbo , ale aké ... všetky sa správali ako jedna rovnaká sračka

Lewelboss napísal:

Z kadial mas tieto info?

Jedine wastegate turba mali 66kw TDI ale len prve edicie VW s kodom motora AGR, inak vsetko VGT..
Skor by som sa zamyslal nad tym, ze TDI su 8v kdezto BMW 16v a viac.. To podstatne meni charakteristiky motorov..
Okrem toho treba mysliet na to ako tie motory pracuju, teda PD je nieco ako predchodca CRka ale nie je..
BMW s vynimkou tds a 320d 100kw su vsetky CR..
 
Užívateľov profilový obrázok
DusanNO
Autor témy
Príspevky: 66
Registrovaný: 12.2.2013
Auto: BMW E46, 330i
Kraj: Žilinský

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Piatok, 26. Júla 2013, 07:43

no, ono 110KW motor by mal mat max krutak 330NM pri 2000-ot/min,

ale viacerí mi vraveli, ze turbodiesel od BMW ma trosku charakter ako benzin - cim viac tocis tym viac taha, nie ako tdi od vw koncernu, ze pred spickou nm je auto mrtve a potom 500otacok mas pouzitelne, lebo je to zase hluche :D ako to 1.9 TDi PD - dobry motor, ale nezaujimavy, pri 1750 uz to ma 320NM - ale odrazu.... nad 2500 to uz iba huci...


Ale myslím vyvinúť najväčší kruťák v 2800-ot/min, je trošku neskoro, takže predsa len to musím pozrieť, nepáči sa mi to moc ani pri jazdení, nechcem to tak vytáčať, kedže je to ten diesel čo je podľa mňa zbytočne točiť do neviem akých otáčok, takže musim to nejak nastaviť do normálu.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7746
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: Turbo zapína neskoro - poradte

Piatok, 26. Júla 2013, 09:02

djmetla napísal:
Chlapci pripojím sa k debate mám tiež tento motor M47TU a turbo mi výrazne ťahá presne od 2500 ot./min... Myslel som si že to je normálne (turbo diera) ale teraz som na pochybách. Nedávno som mal dole sanie a riešil výrivé klapky sania. Troška som prezrel tie podtlakové hadičky ale nie dokonale (netrklo mi to). Tak teraz rozmýšľam kedy má mať turbo nábeh na výkon od výroby? :)

cca 1800rpm

skontroluj tie hadicky, pripadne mozes mat zaseknute natacanie lopatiek

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných