V podstate kosti to napisal spravne, toto plati pri lacnejsich stelovakoch. Pri drahsich pruzinu ani drahu tlmica nemenis, len posuvas cely mechanizmus hore alebo dole pretoze mechanizmus drzi na tele tlmica ktory je zaroven aj zavitom. A tento cely zavit aj s mechanizmom len krtis do objimky, v ktorej je tlmic ulozeny.
Na obrazku to pekne vidno, mas 3 prstence. Spodny uvolnis a cele telo tocis hore/dole tzn. draha piestnice ani pruzina sa nestlaca ale cele auto kelsa nizsie a funkcnost tlmica a pruziny sa zachovava.
Vrchnymi dvoma prstencami nastavujes preload pruziny (zvycajne sa dava 3-5mm). Preload sluzi na to aby pruzina neskakala medzi hornym ulozenim a prstencami. V podstate ju trocha stlacis a zafixujes. Da sa dat aj vacsi preload ale potom uz menis charakteristiku celej pruziny a tym padom aj to, ako sa auto sprava v zakrutach.
Nastavenie tuhosti nie je ani tak celkom nastavenie komfortu. To, ze si to das na SOFT len menis vlastnosti tlmica. Kedze stelovaky su robene na okruh, moznost menit tuhost tlmica je tam koli tomu, ze vyrobca vyraba rozne dlzky pruzin a rozne tuhosti pruzin. Od 6k/mm po 18kg/mm. Tym padom si mozes "zladit" tuhost tlmica k danej pruzine. Kombinovanim tychto dvoch elementov si menis vlastnosti a komfort jazdy.
Taktiez sa tlmic inac sprava ak chytis nerovnost v pri SOFT alebo HARD (napr. v 110kmh a v 50kmh)
Tieto stelovaky sa trocha tazsie chapu ale ak prides na princip alebo si nieco nastudujes, vies si potom poskladat vhodny setup. Teda ak chces ist velmi nizko, vezmes kratsie a tuhsie pruziny, napr. 10kg dopredu a 12kg dozadu. Ak chces len trochu znizit auto ale zachovat komfort, vezmes 8/10 alebo 6/8.
Nieje pravda ze na extremne znizenie "postaci TAcko". Vysvetlenies vyssie a mozes mi verit ze ak zlozis TA a nejaky drahsi stelovak na rovnaku vysky, tak rozdiel pocitis.
Napr. :
